Annons:
Etikett11-telefoni-och-bredband
Läst 3697 ggr
karin46
2011-03-22 17:39

Att förhandla ner priset.

När jag skaffade internet valde jag tele2 p.g.a. att jag som telefonkund fick 50:- rabatt (alltså inte av typ 3 första månaderna). Priset blev då 149:-/månad för 0,5 Mbit/s. Högre hastighet hade jag inget behov av och priset var ok. Så ändrade tele2 premisserna så att den lägsta  (och billigaste) hastigheterna blev 2 Mbit/s till ett pris av 259:-. Alltså en höjning på 110:-.

Som ni nog förstår var jag inte så attraherad av detta så jag ringde till kundtjänst. Där fick jag tala med en mycket trevlig dam som förstod vad jag menade med att jag inte ansåg mig "ha råd" att betala så mycket mer , eller behov av ett snabbare internet. Hon letade då och hittade SAMMA hastighet (produkt) till priset 174:-/månad. Alltså en prishöjning av 25:-. Jag tackade och tog budet.

Det kan löna sig att inför en höjning försöka förhandla ner priserna. Är man vänlig och beklagar att ens economi är svag så försöker de som arbetar på kundtjänst många gånger att hjälpa till. Dock inte alltid.

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-23 00:16
#1

se där… inte dåligSkrattandet jobbat!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kallepudas
2015-07-02 20:25
#2

#0 Mycket bra jobbat och man kan förhandla om mycket och det fungera i dom flesta fall.

Upp till toppen
Annons: