Annons:
Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 12751 ggr
misslilly
3/3/13, 10:29 PM

få ihop pengar när man är 14 år

hejsan!

jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur man får ihop pengar när man är snart 14 år.

Jag sparar nämligen pengar till min biljett för jag och mamma ska åka till new york. Jag har lyckats spara ihop 2500 kronor,men jag behöver minst 10 000kronor.

Jag har skaffat ett sånt där konto där man kan fylla i enkäter och få pengar.Jag pantar oxå burkar men vad mer kan man göra? jag vet redan sälja grejer på blocket och gå ut med folks hundar och barnvakt. ha ni några mer tips? det behöver inte vara snabba cash för vi ska åka om typ 10 månader så..

snälla kom med förslag!

Annons:
Halvdansken
3/7/13, 10:39 AM
#1

Varför ska du ha 10.000 med dig? Din mamma får väl betala för dig också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

misslilly
3/13/13, 6:01 PM
#2

du kanske inte visste de men biljetten till NY kostar ju ca 8-9 tusen och jag vill ju ha något att handla för.Alla föräldrar är inte stenrika så därför ska jag spara ihop själv så hon bara behöver betala sin biljett,vilket leder till att vi kan komma iväg till NY snababre.

har du några tips elr inte?

Halvdansken
3/13/13, 6:04 PM
#3

Om din mamma tycker att du ska med till USA, så är det hennes ansvar att betala, inte ditt. Sen finns det betydligt billigare biljetter än 8-9 tusen. Du kan säkert komma fram o tillbaka för 3-4.000.

Så mitt tips är att hitta billigare biljetter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Moa-]
3/13/13, 10:24 PM
#4

Halvdansken; de biljetterna får du gärna länka till, hittar du sådana priser kan till och med jag omvärdera min inställning till USA och resor dit… =)

misslilly
3/13/13, 10:42 PM
#5

Jag har tittat runt i veckor men tro mig,det finns inga biljetter för 3-4 tusen! Länka gärna dom då om du nu hittar några!

Halvdansken
3/13/13, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det beror ju givetvis på när man ska flyga, men det är bara att googla "Flygbiljetter USA". Det to mig ca 3 minuter att hitta biljetter från Köpenhamn till New York för 4700 tur o retur , så om man söker lite mer, så kan man säkert hitta ännu billigare, beroende på avresedag osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Halvdansken
3/13/13, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tur o retur, knappt 4000. http://www.flybillet.dk/

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Moa-]
3/13/13, 10:59 PM
#8

Ja, det var förvånande bra, även när jag sökte kunde jag hitta alternativ för strax under 5000 kr, möjligt att priserna sjunkit med valutan, när vi letade priser förra året var det betydligt högre priser… Men det är ju toppen! =)

Halvdansken
3/13/13, 11:00 PM
#9

Och till Köpenhamn kan man komma ganska billigt med tåg, om man bokar i tid.

Hade kolleger som flög nu i höstas, tror att de fick biljetter med Brittish Airways för typ 3500 ToR. Googla…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Moa-]
3/13/13, 11:07 PM
#10

Jag kollade från Stockholm, någon knapp tusenlapp dyrare men smidigare och enklare, sedan beror det som sagt mycket på datum och liknande… 

Jag kommer inte iväg förens tidigast till hösten, sommarens resa är bokad och skall till Skottland och ev. England innan dess, så får se när det blir av, men helt klart mer intressant med betydligt lägre priser! =)

Ove-D
3/16/13, 3:41 PM
#11

Det finns flera loppissidor på FB där man kan sälja exempelvis skor och kläder som man inte längre använder. Man kan även sälja möbler och liknade som man har i förråd. Men sätt inte ut för billiga priser! Du vill ju tjäna på det!

Loria
4/5/13, 8:55 AM
#12

Du kan ju vara barnvakt, hundvakt, kattvakt?

Hurdant område bor du i? Kan det finnas folk som vill betala för att du ska bära ut deras sopor eller att du kan få deras pant?

delta i så många tävlingar som du bara kan som är gratis på internet och FB o sälj grejerna sen.

Är du bra i skolan, kan du hjälpa nåns barn med läxorna?

Städa och tvätta bilar?

Klippa gräs när den säsongen börjar?

siberlina
5/4/13, 9:03 AM
#13

just  nu  som är  det  många  som behöver  hjälp med  att kratta  gräsmattan,,,säg  att du vill ha  typ  300  kr, det  är  occhså  mycket bra  träning,sen  kan du  ochså  klippa  gräsmattor, men  ha koll så  att  du inte hamnar  hos  någon skum typ, typ en galen pedofil , du måste var  lite försiktig.ta  gärna  me dig  någon kompis

Annons:
Ove-D
5/4/13, 9:28 AM
#14

Vad gäller med "beskattning" när barn gör hushållsnära tjänster?

[Moa-]
5/4/13, 11:25 AM
#15

Ove-D; samma regler som för alla andra antar jag? 

"Ersättning under 1 000 kronor

Betalar du ut högst 999 kronor under ett år till en privatperson behöver du inte göra skatteavdrag eller betala arbetsgivaravgifter. Du behöver heller inte lämna någon kontrolluppgift.

Mottagaren ska deklarera beloppet i sin årliga inkomstdeklaration." Skatteverket

"Vissa tjänster är inte skattepliktiga

Avsikten med skattelagstiftningen är inte att beskatta den privata sfären. Givetvis beskattas därför inte barn som får ersättning för att hjälpa till hemma. Inte heller beskattas den som utför en tjänst åt en vän utan något krav på motprestation." Skatteverket

Ove-D
1/31/14, 1:55 PM
#16

Något som är smart är också att sälja saker som man har hemma som man inte använder. Det finns en massa loppissajter som är gratis att annonsera på.

Loria
10/8/14, 8:43 AM
#17

Min systerson delar reklam för att få extrapengar, det är ju inte superbra betalt, men det är ju penar in

http://www.delareklam.nu/

Upp till toppen
Annons: