Annons:
Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 7524 ggr
Stephanie
2015-02-11 21:58

Hur har ni tänkt bli miljonärer?

Ok, kanske inte nödvändigtvis miljonärer, men oavsett om det är miljonär, skuldfri, ekonomiskt oberoende, ta sig ur en jobbig ekonomisk situation etc. Vad är er plan för att ta er till erat mål? 🙂

Mitt främsta mål är att ha en mer stabil ekonomi. Efter att i alldeles för många år ha levt med otroligt svajig och osäker vardag ekonomiskt, är jag nu så trött på det att jag kan spy. Jag är trött på att aldrig ha pengar och det har starkt påverkat mitt mål i livet.

Min plan är att skaffa mig en ordentlig utbildning som kan ge mig ett välbetalt jobb. Det har jag redan påbörjat och jag studerar för närvarande till civilingenjör. Sedan hoppas jag på att vara smart nog att leva ekonomiskt och lägga undan en stor del av min lön varje månad. Kanske även investera pengar och få dom att växa på det viset. Sen, så småningom, hoppas jag faktiskt på att den där miljonen också ska bli verklighet 😉

En annan önskan jag har är att vara så skuldfri som möjligt. Jag hoppas att jag kommer hålla mig borta så långt det går från lån och andra pengaätande situationer. Just nu tar jag CSN-lån vilket jag anser ok då det är en rätt krävande utbildning och att kunna arbeta ihop mina pengar medan jag studerar heltid ser jag inte som någon möjlighet nu.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Ria74
2015-02-12 11:04
#1

Miljonär är jag tveksam till att jag någonsin blir, men målet är att kunna leva gott utan att oroa sig för pengar.

Mitt mål är att få ett välbetalt jobb. Just nu jobbar jag bara deltid på ett visserligen välbetalt jobb. Men för lite timmar för att jag ska kunna leva gott på det.

Sen vill jag utöka mitt sparande så jag har till min pension.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Niklas
2015-02-12 11:40
#2