Annons:
Etikett04-handla-rätt
Läst 3485 ggr
Aleya
2015-02-22 11:24

Handla på loppis

Om värden vill lägga detta i en annan kategori så är denna välkommen att så göra. :) Min mamma jobbar på en butik med loppis och hantverk. Och ibland kommer hon hem med diverse onödiga saker. Men ibland hittar man guldkorn. Ett exempel är kläder. Jag lyckades själv igår hitta en perfekt päls för 200 kr. Äkta dessutom. Och sådan brukar kosta flera tusen som ni vet. Så rekommenderar verkligen fler att handla sådana saker på loppis. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
densomundrar
2015-02-22 11:35
#1

Jag hatade loppis förr och fick en äckelkänsla av att vara inne på en loppis, jag har nu upptäckt fördelarna och det roliga med loppis och äckelkänslan börjar ge med sig, man kan ju faktiskt tvätta det man handlar. Mina absoluta favoritplagg just nu är faktiskt från loppis, en kjol för 40 kr och en svart gammal kappa för 75 kr. Har dessutom letat efter ett storarumsbord länge som är mörkt, ganska litet och med förvaring och hittade det perfekta bordet förvånansvärt på loppis för 200 kr.

Tant Grön
2015-02-22 11:50
#2

Jag handlar det mesta på loppis. Brukar köpa kläder, gardiner m.m. och sy om.  Om tyget är snyggt och fräscht så försöker jag hitta på något kul av det. Just nu håller jag på att sy en pläd av halsdukar, som man kan få nästan gratis när våren närmar sig.

ElisabethB
2015-02-22 11:55
#3

Jag brukar börja med att leta på loppis/second hand när jag vill ha någonting. Om jag inte hittar det kollar jag på internetbutiker och därefter letar jag i butikerna..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Tant Grön
2015-02-22 12:01
#4

Vill jag ha något, så brukar jag alltid först fundera på om jag kan tillverka det själv. Helst med gratismaterial. 😃Behövde en förvaring och såg en på Jysk, men tänkte att jag kan göra en snyggare själv. Hade fått en hylla i trä som jag inte behövde. Så nu håller jag på att göra en sittpuff med förvaring.

Aleya
2015-02-22 13:52
#5

Kul att många gillar loppis. :) Har även hittat skor och lampor. :) Kommer dra på loppis nu när jag flyttar och säljer mina grejer. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Stephanie
2015-02-22 14:10
#6

Jag älskar loppisar! Framförallt bakluckeloppisar. Nu har jag tyvärr flyttat, men förut brukade vi gå på loppisen på Täby Galopp på somrarna och det var ❤️. Man kan hitta hur mycket som helst! Visst finns det mycket skräp, men rätt vad det är så hittar man något billigt och bra!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
[JeanetteK]
2015-02-22 14:20
#7

Jag älskar också loppisar! Köper mycket tyger och sånt. Vi hade stor fest för makens företag för ett par år sen. Då köpte jag mycket porslin, vinglas, skedar och likande för inga pengar alls. Perfekt! 

Jag och en kompis har börjat byta grejer med varandra. Det är allt från kläder till heminredning, leksaker, smycken, djursaker… allt! Jättebra. Sånt man ändå inte vill ha men inte vill kasta.

Tant Grön
2015-02-22 14:39
#8

Här finns en gratisloppis. Man lämnar in det man inte behöver och tar något annat istället. Har hittat mycket användbart där. 🙂
Men jag blir aldrig miljonär. Pengarna som sparas går till behövande.

[JeanetteK]
2015-02-22 15:17
#9

#8 Åh, vad kul! Sånt gillar jag.

Aleya
2015-02-22 15:19
#10

Har ni hittat något av värde på loppis då? Jag har av min mamma fått glas och sådant som är riktigt gammalt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sabina]
2015-02-24 13:37
#11

#8 Åh, vilken bra sak! 🙂 Jag önskar att det fanns i närheten av mig med.

Dock så anordnar biblioteket klädbytardagar vilket är jättebra när man har barn som växer

Ria74
2015-02-25 10:58
#12

Jag älskar loppis, går både på vanliga loppis, barnloppis och samlarmarknader. Har stått och sålt på samlarmarknad i många år också ihop med min far.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnnaFagerell
2015-04-06 21:35
#13

Jag handlar massor på loppis och säljer en hel del via loppis sidor på fb

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
Tant Grön
2015-04-06 22:08
#14

Jag hittade ett tyg för 30 kr på loppis, och sålde det för lite över 600 på Tradera. 😃

[JeanetteK]
2015-04-06 22:10
#15

#14 Inte illa! :)

Tant Grön
2015-04-06 22:52
#16

#15 Tyvärr händer det inte så ofta att man gör sådana fynd. Det är många som vet vad som är värdefullt. Men någon 50-lapp kan man lätt tjäna.

tlover
2015-04-07 15:56
#17

#10 Inte på loppis men på second hand. Jag har hittat en tebricka på second hand för 5:-, dom brukar då åtminstånde gå på över 300:- nya.

Däremot var den inte helt komplett (uppsamlingsbrickan fattades) men jag har en annan tebricka som jag kan ta "reservdelar" ifrån om så behövs.

Dom hade däremot ingen aning om vad det var, dom visade tebrickan upp och ner på hyllan 😃

l'm back

[JeanetteK]
2015-04-07 17:25
#18

#17 Haha vilket fynd du gjorde!

Upp till toppen
Annons: