Annons:
Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 2116 ggr
[JeanetteK]
2015-03-11 12:23

El och försäkringar mm

Här hemma är det jag som sköter räkningar och ekonomin. Förutom när det gäller sånt som elavtal, försäkringar, bredbandsleverantörer och sånt. Det är som att jag har en blockering när det kommer till sånt. Jag orkar inte ens sätta mig in i det. Men jag tänkte ändra på det och tänkte be er om lite tips och råd. 

Hur gör jag om jag vill kolla om vi har ett bra elavtal till exempel?

Annons:
Ria74
2015-03-11 14:14
#1

www.elskling.se kan man kolla runt lite med olika parameterar för hur man vill ha det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[JeanetteK]
2015-03-11 17:31
#2

Nu har jag suttit och kollat på elskling och känner mig alldeles snurrig! 🙂 Jag fattar att det antagligen är en smaksak om man har rörligt, fast eller mixat avtal. Vad jag förstår har vi rörligt avtal. Försöker avgöra om jag tycker att det är bra eller inte… 🤔

Någon som har åsikter eller kunskap som kan förklara hur jag ska tänka… 😴🤦‍♂️

Record
2015-03-11 23:00
#3

¤2 JeanetteK

Om ja hade vetat med säkerhet "elsklings" affärsidé skulle jag skrivit detta, de måste ju tjäna pengar på sin verksamhet. Om ja hade vetat att vintern blev så varm här i södra delen av landet, skulle ja inte göra något elavtal, eller hur?

Men is i magen och snabb kan man tjäna lite på avtal, så dina funderingar stämmer, det är rörigt !

Hur du skall tänka är att ha ett eget litet vindkraftverk eller taket fyllt med paneler med frosttålig vätska eller olja, och lagra solvärme för eget behov. Att sälja el tror ja inte går då priset stadigt sjunker beroende på elöverskott i landet, tror priset ligger kring 30 öre / KWh. 🤔

[JeanetteK]
2015-03-12 11:35
#4

#3 Tack! Jag var tvungen att lägga det åt sidan ett tag för jag blev så frustrerad. 🙂Ska ta nya tag igen inom kort.

Record
2015-03-12 15:45
#5

# JeanetteK

Ett litet tillägg, för att tjäna mer.

Om du är Willys + kund, kan du gå in där och sedan använda "elskling", då får du 100 SEK av dem.

Elföretaget du då har valt lägger säkert till det på fakturan för att få det tillbaka. hi hi

Solen är nog bäst att använda i dag. 😎

jela96
2015-03-19 11:24
#6

Tipsar om Göta Energi som jag har här hemma :) Då får du elen till deras inköpspris och om du tecknar på Elskling får du första året utan någon månadsavgift :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
[JeanetteK]
2015-03-19 12:19
#7

#5 och #6 tack för tips! Jag ska kolla upp det. 🙂

AnnaFagerell
2015-04-06 21:30
#8

Finns företag som compricer som hjälper till välja elbolag

Medarbetare på djurskydd.ifokus

ElisabethB
2015-04-06 21:50
#9

#8 Jo, fast jag kan säga att de brukar inte ha med alla bolag. Inget av de bolagen jag har valt själv har kommit upp på en sån sökning och då har de dessutom varit billigare.. IngetExtra, t.ex. är billiga.. - eller var när jag själv betalade för min el..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: