Annons:
Etikett04-handla-rätt
Läst 1430 ggr
Ria74
4/21/15, 10:06 PM

Kläder nytt eller second hand?

Kan du tänka dig att köpa kläder på second hand?

Berätta gärna i tråden varför/varför inte du kan tänka dig det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
4/21/15, 10:08 PM
#1

Jag handlar på second hand.

Jag tycker det är bättre för miljön och bättre för min plånbok att handla begagnat. Självklart kollar jag kläderna så dom ser fräscha och okej ut innan jag köper och tvättar alltid innan jag använder.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
4/21/15, 10:12 PM
#2

Då jag köper kläder så köper jag på second hand (oftast så ärver jag av mina systrar däremot.

Förutom underkläder då.

l'm back

Grace2009
4/21/15, 10:13 PM
#3

Jag gillar second hand kläder, fast jag har inte köpt så mycket sådant genom åren. Jag har haft tur och fått ärva mycket snygga saker från dottern till en arbetskollega till mamma. Hon byter garderob för varje säsong och slänger de "gamla" kläderna då. Fick flera stora svarta sopsäckar med kläder. Nu jobbar inte mamma där längre så jag ärver tyvärr inte kläderna längre 😃 Får bli mer second hand för mig! Skor (som jag använder till vardags, ej finskor) och underkläder kan jag dock inte tänka mig att köpa begagnat.

Ria74
4/21/15, 10:20 PM
#4

Ska kanske tillägga att underkläder köper inte jag heller på second hand.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

VildaVittra
4/21/15, 10:56 PM
#5

Jag har väldigt svårt att hitta kläder på loppisar osv då jag har två gigantiska bröst och en rejäl sittdyna bak. Men jag köper gärna gardiner samt liknande som jag syr om till kläder. Men jag skulle gärna köpa allt utom trosor på loppis, de kan man ju istället sy av någon t-shirt man fyndat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
4/22/15, 6:38 AM
#6

Jag handlar mycket kläder på second hand och loppisar. Inte underkläder. Jag har hittat jättemycket fint genom åren för nästan inga pengar. När jag tröttnat skänker jag kläderna eller säljer på loppis.

Annons:
fruktgumman
4/22/15, 8:17 AM
#7

Handlar mycket på second hand ja

Intehärutandär
4/22/15, 10:49 AM
#8

Köper sällan kläder till mig själv på second hand, men barnkläder har jag fyndat många ggr. Fann ett par vinterskor/kängor nya med lite nitar som jag gillar för 40 kr för ett par veckor sedan.

Hildgrim
4/22/15, 5:11 PM
#9

Jag föredrar att handla på secondhand. Men pga ett mycket stort arsle så blir det alltid nya byxor. Men toppar, kjolar, ytterkläder och sånt spanar jag gärna efter. :)

TjockaBerta
4/23/15, 11:59 AM
#10

Nja, ibland. Det jag har köpt har varit jeanskjolar och jackor och jag fyndade en skinnkappa för 125,- en gång. 

T-shirts och sånt känns inte fräscht.

>>>Malum domesticum<<<

panini
4/24/15, 4:26 PM
#11

Nej aldrig då jag inte hittar sånt som jag vill ha eller tilltalar mig.

Fridaaaa
4/25/15, 7:14 AM
#12

Sällan. Men är för att jag väldigt sällan hittar som jag gillar. Hittar jag i bra skick som jag gillar så kan jag köpa 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gardit
5/10/15, 9:54 AM
#13

Jag har välsignats med en nätt figur, och hittar ofta kläder i rätt storlek begagnat. Jag köper i affärer, från tradera och via andra annonssidor. Visst blir det fel ibland men då kan man skänka eller sälja vidare. Köper allt utom underkläder och skor, försöker hålla mig till naturmaterial som lin, ylle, silke och bomull. Har också fått lära mig att tänka en extra gång på om jag verkligen behöver plagget, det är lätt att bära hem för mycket när det är billigt.

Annons:
TatsuOni
5/18/15, 4:59 PM
#14

Köper mycket men inte allt på second hand. Hittar oftare fina kläder i min storlek där än t ex på H&M🙂

Dessutom så "ärver" vi mycket kläder inom min familj. Om någon rensar sin garderob eller har köpt fel storlek så får vi andra ta det vi vill ha och resten lämnas in på second hand för att glädja andra. Fast jag får mer än jag ger då jag använder mina kläder tills de faller i bitar och därefter tar jag tillvara på tyg, dragkedjor m.m😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: