Annons:
Etikett30-ot-trådar
Läst 3455 ggr
[JeanetteK]
2015-07-06 12:19

Vad gör ni nu på sommaren?

Semestrar ni hemma eller åker ni bort? 

Vi bor i vackra Skåne sen fyra år tillbaka och vi vill inte gärna åka härifrån. Helst inte nu när det är sommar. Dock ska jag och sonen åka till min mamma på Gotland nu idag. Vi kommer hem igen på torsdag så det blir en kortis denna gång.

Annons:
[kerstinthemilklover]
2015-07-06 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fick låna min sambos chefs fjällstuga i Norge.  Var ute i naturen och såg utsikten.
Det var helt fantastiskt!

TatsuOni
2015-07-06 12:57
#2

Jag blir hemma under semestern. Däremot så ska jag passa pappas hus om han åker till Finland. Då får jag semester på landet med pol, bastu, hästar och natur utan att lämna hemstaden😎 Visserligen kan jag åka dit när jag vill, men det blir ju en annan sak om man bor där utan pappa, hans flickvän och min lillebror😛 Eventuellt kommer jag att åka på en endagsutflykt till en annan stad.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

ElisabethB
2015-07-06 13:00
#3

Jag blir också hemma. Däremot har jag periodkort på bussen även nu under semestern så att jag kan åka till grannkommunen eller runt i kommunen där jag bor. 🙂Eventuellt så blir det en dagstur till Uddevalla också..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Jojaton
2015-07-06 15:54
#4

Bor i Skåne, och förutom dagsturer så har jag varit en vecka i Norrköping på Bråvalla festivalen, och i augusti ska jag till Barcelona ett par dar med familjen.

Johanna - Instagram

Fridaaaa
2015-07-06 16:01
#5

Hemma. Sambon jobbar mycket, har djuren samt inte råd att åka bort.
Ska på bröllop den 1 augusti är väl den enda egentligen planerade resten av sommaren. 
Många dagar som lite långdragna och småtråkiga.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WickedAlly]
2015-07-06 22:39
#6

Jag är höggravid och vi har precis betalt handpenningen på vårt hus = Vi blir hemma, haha. 

Men det är skönt det också tycker jag, maken har nytt jobb och har ändå ingen semester att ta ut. Enda han får är de två veckorna då lillebror anländer och då är man ju ändå inte så sugen på att dra iväg direkt. 

Men vi är ute mycket med båten bland annat så lite smågrejer hittar vi allt på :)

Annons:
tlover
2015-07-07 10:01
#7

Semester vad är det? 🤔 (Just startat eget så jag tror att kunna ta ut semester är några år bort)

Vi ska däremot försöka att fara till Jamtli över nån dag eller om vi har tur över en helg. Om vi får tid, råd och möjlighet.

l'm back

[tk1971]
2015-07-08 20:03
#8

Vi har redan varit nere i Skåne en vecka där vi hyrde en stuga. Vi prickade verkligen in rätt vecka vädermässigt 😂Tyvärr gick bilen sönder så vi fick lämna den i Lund för reparation och ta en dyr hyrbil hem 😕Och nästa vecka måste vi åka ner igen för att hämta bilen.

Sen ska vi till Stockholm ett par dagar också, vi brukar åka dit varje sommar.

Ria74
2015-07-09 11:46
#9

Just nu är vi i Varberg och hälsar på svärföräldrarna. Har varit här en vecka och ska försöka kära hem ikväll. Igår var vi en runda i Borås djurpark, var fint och dottern älskade verkligen att få gå in på minizoot och klappa getterna :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[SisselaJ]
2015-07-10 07:03
#10

Har flyttat hem till Skåne för sommaren, och det är det bästa jag vet, för här är så fint :) I övrigt blir det ingen semester för mig, jag ska jobba konstant tills studierna börjar igen.

Intehärutandär
2015-07-10 11:35
#11

Vi håller oss hemmavid i Dalarna. Kommer göra en tur utanför till Furuviks Djurpark. Annars blir det Leksads Sommarland en solig dag och så går vi på evenemang som händer. Nostalgidagar, Flo Vikku, Säterstamp, barnteater osv.

[tk1971]
2015-07-10 13:23
#12

#11: I Furuviksparken har jag sommarjobbat några somrar, för det är mina hemtrakter. Jag satt i de där små hytterna och sålde lotter. Soliga dagar gick det väl an, men när det var regnigt och folktomt var det inte så roligt.

eliasn
2015-07-29 01:36
#13

Denna "sommaren" passar jag på att jobba en del. Om solen bestämmer sig för att besöka Sverige så får vi se :)

Annons:
TjockaBerta
2015-07-31 18:13
#14

Vi åker mellan landet och stan.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: