Annons:
Etikett09-blocket-tradera-och-ebay
Läst 3441 ggr
[JeanetteK]
2015-08-19 14:05

Sälja av saker

Jag rensar och jag rensar. Jag får såna perioder lite då och då. 🙂Har mycket jag inte behöver. Förrådet är fullt av leksaker till exempel. Förra helgen sålde sonen och jag iväg en hel del grejer. 

Oftast säljer jag på Blocket och ibland står jag på loppis. Hur gär ni andra när ni säljer era saker.

Annons:
Aleya
2015-08-19 14:10
#1

Jag säljer på tradera när jag väl säljer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
2015-08-19 14:10
#2

Fb-loppisar och blocket om det är större saker :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2015-08-19 14:14
#3

Jag säljer på loppis om jag inte väljer att skänka bort det. Värdefulla saker säljer jag via auktionshus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ElisabethB
2015-08-19 20:01
#4

Jag säljer mest på tradera, men även på blocket och second hand.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Ria74
2015-08-19 22:19
#5

Jag har inte sålt så mycket, mest gett bort. Men det lilla jag sålt har jag använt mig av blocket.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

MonicaLagerquist
2015-08-20 11:39
#6

Oftast blir det tradera. Eller via FB sidor.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[JeanetteK]
2015-08-21 13:04
#7

Ni som säljer på Tradera, funkar det bra alltså? Bör man sätta in saker billigt (typ 1 kr)? Blir det mycket som säljs för en krona då? 

Jag har bara handlat på Tradera och det kan ju bli hur billigt som helst.

ElisabethB
2015-08-22 09:26
#8

Man bör inte sälja under 3 kr = Traderas lägsta avgift för sålt objekt. Man bör ta betalt för frakten separat eftersom den annars ingår i de 10 % av såld varas pris som Tradera vill ha för "annonsen".

För egen del rekommenderar jag att man inte använder reservationspris (kostar 40 kr) då jag upplever att många drar sig ur när de får veta att reservationspriset inte är uppnått och sedan undviker den säljarens auktioner.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

JazzBass
2015-08-27 08:38
#9

I samband med vår senaste flytt skänkte vi flera lådor med "random stuff" till röda korsets loppis, inklusive en helt hyfsad säng. Hade inte tid att hålla på och fota sakerna och sälja skilt eller ordna med loppisbord mitt i renoverings- och flyttstressen. Ett par gånger har vi sålt saker på loppis också, det går ofta bra bara man har tillräckligt låga priser och hela, rena och fungerande saker. Så får man inte ha för mycket saker på en gång på bordet heller; inga kunder orkar rota på stökiga fullproppade loppisbord.

Saker som endast intresserar en speciell målgrupp, t.ex. musikinstrument och objektiv, köper och säljer jag här i Finland mest via speciella sajter (t.ex. muusikoiden.net (musiksajt), digicamera.net eller nåt facebook-loppis), eller någon av de största köp- och säljsajterna (huuto.net, tori,fi eller findit.fi), där jag också säljer sånt som t.ex. möbler och enskilda saker av lite högre värde. På e-bay köper jag en del men säljer inte. Kanske borde göra det dock, för att bli av med en del sånt som jag köpt där men som det inte direkt finns nån marknad för här i Finland om man inte vill sälja urbilligt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

densomundrar
2015-08-27 09:00
#10

Brukar skänka till vänner och bekanta, men har även planer på att göra iväg lite saker till välgörenhetsloppisar. Har försökt sälja på min lokala köp och sälj sida på fb men då jag inte är ett bekant ansikte i trakten tror jag inte att någon vågat köpa, det har varit många "bra att ha" saker till struntsummor men även bortskänkes mot avhämtning och har inte fått svar på något :-(

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-08-27 19:35
#11

Vanligen skänker jag av smidighet bort det jag inte längre vill ha men kollar gärna blocket och annat efter saker jag söker.

tlover
2015-08-28 11:09
#12

Vi säljer bara sånt som vi faktiskt får lite pengar för insatsen så småsaker (vi bor så till att vi inte kan ha loppis). Småsaker och saker som vi inte får sålt hamnar på röda korset eller till släkt och vänner.

l'm back

[JeanetteK]
2015-08-29 15:50
#13

Tack för alla tankar och tips. Ni verkar göra ungefär som jag. Säljer lite på loppis och liknande och skänker mycket till div organisationer. Ska ta och testa tradera vid tillfälle och se om det är något för mig.  

Funderar på att samla ihop lite folk som har barn och låta dom komma och handla leksaker. Vill inte ha loppis hemma hos mig med en massa okänt folk som springer här, men om det är vänner och bekanta och liknande så är det en annan sak. 🙂

Annons:
Tant Grön
2015-08-29 21:47
#14

#13 Finns det inga bakluckeloppisar där du bor?

[JeanetteK]
2015-08-30 08:51
#15

#14 Jo det gör det! Har vart på en del. Men helgerna är ofta fyllda här på gården så det har inte blivit så ofta som jag velat.

Upp till toppen
Annons: