Annons:
Etikett06-budget-och-kassabok
Läst 9437 ggr
malgorzata
3/1/11, 2:42 PM

Varför jobba extra hemifrån ?

Du kanske behöver tjäna extra till semester eller tjäna för dina bantningsprudukter. Jag ville köpa några produkter från Agel sortiment men tyckte att de kostar en hel del, därför blev jag medlem i ett team. Nu tjänar jag inte bara till min månadsförbrukning men även extra. Har lärt mig mycket vid sidan om och har nu många projekt på gång. Vad vet ni om MLM eller Multi Level Marketing?

Annons:
malgorzata
4/18/11, 1:38 PM
#1

Nu är det slut med Agel för min del och mina team medlemmar. Vi har kommit i kontakt med ett företag hur man tjänar pengar på internet och skapar passiva inkomster utan att behöva sälja fysiska produkter. Presenterade kunskaper där kan du använda i vilket syfte du vill. Vill du vara med skriv min referens polnet.

[ElisabethYL]
4/21/11, 3:49 PM
#2

#1 Är det något du har betalat till eller länmat ut dina kontouppgifter? Isf vill jag bara ge en liten varning då jag vet flera som plötsligt blivit av med sina pengar istället..

Allamej
4/23/11, 2:02 PM
#3

Det där låter ju otroligt intressant! Kan du berätta hur det går? Har du tjänat något?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Lumac
4/23/11, 8:01 PM
#4

Klipper in mitt svar ifrån en annan tråd:

Presentationen var mycket vinklad så om någon funderar på att börja med MLM råder jag er att läsa på ordentligt först. Googla på nätet efter andras erfarenheter, kolla med Direkthandelns förening för att se om företaget är seriöst, och framför allt bered er på att det kommer att kräva mycket arbete för att lyckas.

Lunchexemplet grundar sig på att du, och alla andra som rekryteras, äter lunch på samma ställe 250 gånger per år. Hur realistiskt är det? Och att varje person skulle kunna få med sig ytterligare en ny person varje vecka är rent löjligt.

Personen som talade nämnde att en del Oriflame-säljare tjänar över 1 miljon dollar per år. Det är ett väldigt extremt exempel. Totalt har Oriflame 3,6 miljoner säljare. I snitt köper de säljarna produkter från Oriflame för under 4 000 kr per år. Om de säljer produkterna till dubbla priset får de alltså knappt 4 000 kr i inkomst - innan de betalt skatt. Per år! Och eftersom vissa enstaka personer säljer för väldigt mycket betyder det att mediansäljaren säljer för ännu mindre. Undrar varför inte det nämndes i presentationen?

Vad jag framför allt undrar efter att ha sett presentationen är vad det hela går ut på. Vid ett tillfälle sa rösten "en enkel produkt som alla behöver", i princip all annan tid gick ut på att prata om hur man tjänar pengar på att få med andra i nätverket. (Pyramidspel?)

På hemsidan står det: "Vår nuvarande produkt är vårt månadsbrev Success In Life som har en avdelning med Personlig Utveckling där vi kommer att dela med oss av den erfarenhet som vi fått genom att delta på seminarier, läsa böcker, lyssna på band, cd och DVD med de största personerna inom Personlig Utveckling."

Jag kan i alla fall helt ärligt säga att det är ett utmärkt exempel på en produkt jag INTE behöver. Jag tror också att jag skulle ha mycket svårt att sälja den idén bland mina vänner. Nä, mitt råd är att satsa din tid på något vettigare.

Hawknestgrove
4/26/11, 10:22 AM
#5

ja allt det där verkar på mig som rena frälsningsförsöken.Påminner om Holiday MAgic..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

karin46
5/4/11, 3:53 PM
#6

Jag har själv provat ett flertal MLM produkter. Vill du prova tänk på följande. För att tjäna pengar med MLM behöver du ha s.k. up-line som stöttar och hjälper dig, sen ska du skaffa dig down-line som du ska hjälpa och stötta. Vidare ska du kunna dina produkter så du kan guida en presentiv köpare.

Min början var för ca 15 år sedan med Herbalife. Min dåvarande up-line övertalade mig att köpa ett stort parti (då fick jag 50% rabatt). Mina säljkunskaper var bristfälliga, trots att jag hade stora produktkunskaper lyckades jag bara sälja ca 1/3 resten ÅT JAG upp.

Hade det varit smink, kläder eller liknande så hade jag haft problem. Mitt råd är;1)Kolla vad det kostar att börja 2)Hur mycket produkter måste du köpa hem 3)Har du möjlighet att skicka tillbaka produkter om du inte lyckas sälja dem (även om produkten ÄR felfri). 4) Om du var kund skulle du vara intresserad att köpa produkten till fullpris?

Sen ett par år har jag åter börjat med Herbalife, nu i huvudsak för att få produkter med rabat till mig själv. Jag har också en ny up-line som jag kännt i många år och trivs med.

Annons:
Fridaybrew
5/4/11, 11:20 PM
#7

Enda orsaken för mig att vara i närheten av MLM är om jag själv grundade företaget. Sen ska man komma ihåg att det aldrig ska kosta att jobba åt någon annan oavsett hur det är strukturerat.

Jämför man med de som vill bli fotomodeller och får erbjudande eller träffar någon på stan och säger :

-Är du modell?

-Nej, hurså?

-Du är så vacker, jag representerar en modelagentur här är mitt kort kom så tar vi bilder till självkostnadpris.

-Tack gärna, låter roligt.

Är det en riktigt agent så kostar det inte ett öre att bli fotad. Detta är ju rätt självklart för de som inte är förblindade av glamouren. Likadant är det för all MLM fast där är det sällan glamouren som förblindar utan girigheten och strävan efter pengar.

/Fridaybrew

jizzy
2/29/12, 12:55 PM
#8

Ja, detta är förstås lurendrejeri, låt er inte luras! Skrikandes

[Kathja]1
11/18/12, 11:16 PM
#9

Klart att det funkar att tjäna pengar med MLM! Men det gäller ju att veta vad man ge sig in på, och att gå med i ett företag där man måste lägga ut X antal tusen kronor för att komma med det anser jag inte vara okej!

Allt för många människor i vårt land är VÄLDIGT negativa till detta med MLM och som jag ser det grundar det sig enbart i ett gigantsikt missförstånd. Alla dessa neggisar snackar om att MLM handlar om att sälja saker, men ICKE, det handlar om att ANVÄNDA saker.

Tänk så här… Du brukar gå till din hälsokostbutik och köpa dig lite piggelin-piller för att orka med vintermörkret, eller för att slippa bli förkyld, eller du går och får massage eller sjukgymnastik för dina värkande axlar. Istället för att du gör det så köper du av dig själv och ditt företag och ANVÄNDER era förträffliga produkter. Du blir piggare och må bättre. Yes!

Då du blir piggare och mår bättre så säger dina kolleger "Nej men XXX vad pigg och fräsch du ser ut!" varvid du svarar "Jajamensan det är för att jag numer använder XXX" och då blir din kollega väldigt nyfiken på i vilken affär du har köpt XXX - och då svarar du att XXX kan du köpa av mig.

Och DÄR tjänar du pengar på att du mår bra! DET hade du inte gjort ifall du hade handlat i din hälsokostbutik.

Där har du storheten med MLM - du använder produkter som förändra ditt liv och du får därmed möjligheten att förändra andras liv OCH tjäna pengar på en gång.

Och inser du DET då kan du tjäna pengar, om du vill. Eller bara skaffa dig mer ork och bättre hälsa. Flört

Halvdansken
11/23/12, 11:49 PM
#10

Först säger du "Alla dessa neggisar snackar om att MLM handlar om att sälja saker, men ICKE, det handlar om att ANVÄNDA saker"

sen säger du "…då svarar du att XXX kan du köpa av mig."

Så visst handlar det om att sälja?

Och tänk om nu ingen tycker att jag ser sådär jättepigg ut, eller tycker att det är för dyrt när de hör priset, eller har hittat en annan produkt som de hellre använder?

Och jag tror inte att MLMs produkter kan förändra någons liv. Men kör hårt. Se till att du satsar pengar du har råd att förlora.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kathja]1
11/24/12, 8:30 AM
#11

Eftersom man i alla fall skulle ha satsat pengar på att må bra så förlorar du ju inget, det är det som är det smarta! Sedan vet jag att man kan jobba med företag där man måste köpa grejer för flera tusen bara för at få vara med, men man får ju välja ett företag som tilltalar en hela vägen från plånbok till hälsa och tillbaka till plånbok igen.

Och då det kommer till om det kan förändra människors liv, så VET jag att det kan det! Skrattande

Halvdansken
11/24/12, 11:55 AM
#12

Kan du ge ett exempel på hur det har förändrat någons liv,Kathja-R?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kathja]1
11/24/12, 12:33 PM
#13

Framför allt har människor fått bättre hälsa av produkterna, men sedan kan man ju vanligtvis göra mer saker om man får mer pengar, folk som aldrig har rest förut har gjort det bla. Många väljer att gå ner i tid och får mer tid till annat än att jobba. De som sysslar med idrott har presterat bättre - osv, osv.

Så det finns mycket! Det är ju vanligtvis inga "skit grejer" dessa företag säljer, då skulle de ha fått lägga ner för länga sedan. Många av dessa företagen har ju funnits i 20-30-50 år, så något gör de ju rätt i dagens tid av varsel och konkurser. Flört

För min del har det inneburit bättre hälsa, mer ork, mindre smärta hos min man, lägre blodtryck hos honom, bättre blodsocker på min dotter som har diabetes, mer pengar på kontot, nya spännande möten och en massa ny kunskap! Det är mer än mitt jobb som "kommunalare" har gett mig. Skrattande

Annons:
Mrjag
8/4/13, 7:00 PM
#14

MLM fungerar men det är inte så många som lyckas. Bara de mest målmedvetna.

Upp till toppen
Annons: