Annons:
Etikett28-varning-för
Läst 6354 ggr
[Geviva]
2011-02-13 18:53

Rekognicering?????

Fick se tråden nu, "halkar runt på nätet i ren leda för stunden". Händelsen inträffade i höstas, jag har både skrivit på min blogg för att varna "bekantingar m.fl. och polisanmälde för att saken skulle uppmärksammas.

En sen eftermiddag, stod och lagade middag, ringde det på dörren. Där stod det en man som sade sig företräda någon lås/säkerhets firma, minns inte riktigt vilket. Han bad om att få komma in för att kontrollera lås m.m.

Jag tänker - jaha och vad kollar han mer, hemmets status, planlösning och lämpliga INBROTTS vägar?????? Hos mig kom han inte in, vill jag byta lås o.s.v. ringer jag någon auktoriserad, tar inte in en dörrknackare.

 Undrar just vad han mer får reda på hos dem som ev. släpper in honom och tecknar beställning?? Hemma/bortovaro tider ör leverans kanske? Bara att stiga på när det passar - honom, objuden!!

  • Redigerat 2022-08-28 11:03 av Niklas
Annons:
Gasoline
2011-02-17 16:53
#1

Tack för varningen. Det är ju lite olustigt att släppa in okänt folk i sitt hem tyvärr, och som du säger så är det nog bäst att då ringa ett mer "pålitligt" företag.

[ElisabethYL]
2011-02-17 21:04
#2

Tack för varningen.

Håller med och nålar tråden, då jag tycker detta är viktigt att diskutera… Glad

[Geviva]
2011-02-18 17:28
#3

"Elisa" begriper inte HUR du gör men ungefär VAD.

LÅTER BRA Skrattande

[ElisabethYL]
2011-02-18 18:29
#4

Är dålig på att förklara sånt, men det är en sak som bara värd och Medarbetare kan göra.., så det är nog därför du inte begriper hur jag gör Flört

guraknugen
2011-02-27 11:11
#5

OT – läs på egen risk: Tänkte bara att ifall någon inte vet och vill veta, så stavas det ”rekognoscering” eller ”rekognosering”. SAOL godkänner båda.

MonicaLagerquist
2022-07-07 11:26
#6

Bra varning

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: