Annons:
Etikett17-är-du-arbetssökande
Läst 4300 ggr
marinelady
2010-10-30 14:40

Leva som vikarie

Hej jag behöver lite stöd och tips. Går de att faktiskt leva på timvikarie arbete, just nu går jag och funderar kring min framtid, jag går ut lärarutbildningen och saknar jobb. Men jag har möjlighet att jobba som springvikarie inom ett flertal olika skolor via olika vikarie pooler och har gjort de lite titt som tätt med jämna mellanrum. Nu efter avslutad utbildning funderar jag på om det ens är möjligt att leva på en så ostabil inkomst som det är?

Är de någon av er som själva sitter i den situationen och hur ska man tänka kring de hela?!

Självklart söker jag jobb över hela landet..men de är inte riktigt lätt som alla vet..

Annons:
Hawknestgrove
2010-10-31 21:55
#1

tja, ta det inte som en säker inkomst…. har själv stått på vikarielistan i min lilla ort förut, men efter det att de skaffade vikareipool och alla lärarna skulle vikariera för varandra å bidde det inget alls. Men med avslutad lärarutbildning så borde det väl gå att få något så smånigom och har du en fot inne, så kommer det nog till nästa läsår!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

marinelady
2010-10-31 23:10
#2

Jo men det är att ta sig till nästa läsår utan inkomst… har sökt kurser för våren ifall att men egentligen är det ett uselt alternativ då de enbart leder till större lån och större skuld.. men man vill ju gärna ha någon typ av inkomst! Står med i vikariepoolen från kommunen och hos  ett privat företag som hyr ut personal så ska under min sista period på universitetet lägga ut maximalt med tider och se om de går att få ihop en inkomst som jag kan faktiskt leva på..

Hawknestgrove
2010-11-07 23:01
#3

det kommer nog att funka……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gasoline
2010-12-01 13:28
#4

Det är iaf en inkomst som man kan ha tills man hittat fast jobb.

Hawknestgrove
2010-12-02 01:04
#5

ja en bra språngbräda….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: