Annons:
Etikett29-tävlingar
Läst 5667 ggr
[ElisabethYL]
8/23/10, 9:20 PM

Tävling - Bästa spartipset!

Nu kör vi igång en liten tävling!

Det går helt enkelt ut på att ge det bästa spartipset.

Tävlingen pågår t.o.m. 1 jan och vinnaren får välja mellan iFokus plus och iFokus minus. Andra priset är den funktionen vinnaren inte väljer.

Trådarnas rubriker ska börja med BS för att delta.

Lycka till allihop!

Annons:
Mari
8/27/10, 2:58 PM
#1

Man får alltså bidra med så många tips man bara kan? Glad Eller är det begränsat?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[ElisabethYL]
8/27/10, 5:02 PM
#2

Man får bidra med hur många tips som helst, men man kan bara vinna ett pris.

Hawknestgrove
8/31/10, 12:36 AM
#3

puttar upp!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[ElisabethYL]
8/31/10, 8:46 AM
#4

Behöver inte puttas, jag har nålat den Guld i mun

siberlina
9/8/10, 11:39 PM
#5

man    undviker   helt  att   gå   till  stora  shopping center      och tar en  skön promenad  istället.Skrattande

Hawknestgrove
9/9/10, 4:17 PM
#6

ja där har du rätt… livsfarligt med shoppinbgcenter. Men jag ska faktiskt göra så, att jag SKA ner till Ullared i höst!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
siberlina
9/9/10, 5:41 PM
#7

ha  så kul  i ullared ,jag hoppas du träffar morgan

Hawknestgrove
9/9/10, 8:32 PM
#8

vet inte när jag ska åka, faktiskt. Min kompis som bor här i stan, hennes kompis ville åka. Så då blir vi tre……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

karin46
9/21/10, 1:01 PM
#9

För det mesta när jag ska handla (oftast mat) gör jag:

en lista

räknar ut vad det borde kosta

ta summan + ca 50:- med mig i plånboken och lämna bankomatkortet hemma.

Detta innebär att jag ibland gör "bankäernde" och tar ut kontanter som jag sen har hemma.

siberlina
9/21/10, 8:29 PM
#10

något  som är bra  , det är att  äta   mat  innan  man  åker   in  till  stan    eller   bara  ska   handla  ,för då  blir man inte   sugen  på allt   som   alltid finns   så nära   nu för tiden   bullar  ,mat  mmmm ,och  om man ska hanla  mat    så  köper man inte för  mycket bara för att  man   plötsligt är  så hungrig …..

Hawknestgrove
9/22/10, 5:56 PM
#11

bra tips båda två. Siberlinas är en bra klassiker…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[rolnor]
10/2/10, 8:48 PM
#12

BS köp aktier i Medivir ABGlad

candycandye
10/9/10, 6:05 PM
#13

Vi köpte billigt ett kilo köttfärs och gjorde köttbullar, la det i portionsburkar och frös in. Räckte till ca 10 portioner! Jätte skönt att slippa laga mat dessutom:)

Annons:
Hawknestgrove
10/10/10, 5:19 PM
#14

ja ta en heldag och gör massmatlagning. Roligt och så skönt att plocka fram sen! OCh spar margarinburkar till att frysa in i. De håller tre fyra ggr sen kan du slänga dem med gott samvete. Soppor är lagom att frysa in i mjölkkartonger.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kittun1
10/10/10, 11:51 PM
#15

Leta efter mat som gått ut i datum. de flesta affärer säljer sånt till halva priset. Köpte sist 1.5 kilo kassler för 30 kronor :-) Räcker till många måltider.

Mari
10/11/10, 12:20 PM
#16

Hörrni glöm inte bort att varje tips ska vara i en ny tråd och att rubriken ska börja med "BS" Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

siberlina
10/11/10, 6:22 PM
#17

jag vet en   man  som blev  miljonär  på att  samla  på   tomburkar, pengarna   köpte han  aktier och guldtackor  dör.

siberlina
10/18/10, 10:13 PM
#18

köp en  begangnad   motionscykel ,(man kan hitta mycket   bra  men  billiga)  cykla  en timme i veckan. spara in  alla  dyra   kort   på gym…jag  cyklar nu  på en som jag  hittade övergiven   i ett   föråd  och  det är  så  gudomligt skönt  ,svetten bara  rinner..Skrattande

Hawknestgrove
10/20/10, 7:44 PM
#19

ja, de är ofta inte dyra. synd bara att de tar sån jämrans plats

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

siberlina
10/20/10, 8:06 PM
#20

jag har  ställt den  på mitt  jobb, för   annars   så tar den  för  mycket  plats….men vi  ska  flytta snart   ,så   då kanske  jag tar   hem den ialla fall..för det är  verkligen  undergörande  för kroppen att  cykla

Annons:
guraknugen
10/21/10, 8:54 PM
#21

#18: Och för att inte bli uttråkad tar du med dig din bärbara och tittar på film eller något. Givetvis kopplar du motionscykeln till en generator som laddar din laptop medan du cyklar… Kanske lite överkurs för de flesta och det blir kanske en ganska hög engångskostnad, i och för sig.

siberlina
10/21/10, 10:33 PM
#22

nej  nej   ,det gör jag inte,jag  brukar   cykla  en timme.som sagt  den är inte  hypermodern   och   jag hittade  den i et förråd men  den  funkar  perfekt..,jag har alltså  inte betalat ett öre  för denna  motionscykel.jag har  faktiskt  inte  någon laptop

guraknugen
10/22/10, 1:06 AM
#23

Okej, men det kanske kan funka som tips för någon annan i alla fall.

siberlina
10/22/10, 7:53 AM
#24

jag känner en person som betalar dyra  gymkort ,men  hon   verkar   trots det inte gå ner   i vikt

guraknugen
10/22/10, 1:35 PM
#25

Träning är inget bra sätt att gå ner i vikt, om man inte tok-tränar som en elitidrottsman. Därmed inte sagt att det är onödigt att träna, för det är ju bra för kroppen ändå. Att lägga om kosten är effektivare om man vill gå ner i vikt.

Dessutom är ju muskler tyngre än fett (högre densitet) så om fettet bara ersätts av muskler rakt av så går man ju faktiskt upp i vikt av att träna.

Fast nu var det ju spartips vi skulle prata om här…

Tungan ute

siberlina
10/22/10, 5:38 PM
#26

anledningen till att jag skrev om detta  är att   istället   för att  slösa  pengar   på dyra   gym  , så kan man ha  lite  gymgrejjer  hemma  istället om man har  plats   för   det  är  billigare,förlåt  om jag kom in  på lite fel spårSkäms

Sara
11/14/10, 10:24 PM
#27

BS

Handla födelsedagspresenter, julklappar och andra gåvor på de stora reorna typ mellandagsrean, bokrean osv.

Allt kan man inte köpa men vissa saker är bra att ha grejer hemma som gåvor. Ex barnböcker, ljuslyktor osv.

-----------

Jag hittade två jättefina barnböcker för 10:- st på en slutbokrea, de har kostat betydligt mer innan. Blir kanonfina att ge ett väns barn i födelsedagspresent nästa helg.

Sara

Annons:
Sara
11/14/10, 10:27 PM
#28

BS

Skriv vecko/månadsmatsedel och inköpslista efter matsedeln och sen handla strikt efter listan.

Det smarta är att man undviker impulsköp och sparar pengar. Dessutom så kan man planera storinköp av köttfärs och kött, då sparar man pengar genom att inte köpa småförpackningar.

Sara

Sara
11/14/10, 10:29 PM
#29

BS

Dela dags alt veckotidningar med en granne, vän eller släkting.

Du får läsa tidningen till halva priset alt två tidningar till priset av en.

Sara

guraknugen
11/15/10, 12:53 AM
#30

Är inte tävlingen avgjord än…?

Mari
11/15/10, 12:08 PM
#31

#30 Tävlingen pågår fram till 1 januari

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[ElisabethYL]
1/2/11, 6:14 PM
#32

Nu är tävlingen avslutad!

Första priset går till Sara och andra priset till kittun1.

Synd att inte alla kan få pris, men tyvärr räcker inte min plånbok till det…

God fortsättning på det nya året!

Upp till toppen
Annons: