Annons:
Etikett12-inredning-och-trädgård
Läst 5778 ggr
karin46
2010-07-11 11:56

Billig hobby

När min ekonomi var helt under isen så hade jag svårt att tänka kreativt. Pengingbekymrena blokerade varje försök. Det är fortfarande tufft (pension 6.200kr - hyra 3.800kr) men det bättre nu.

Vad jag tycker är roligt att göra är bl.a att av gamla tidningar (och reklamblad) + tapetklister göra papier-maché. På Bibloteket finns bra böcker i ämnet.

En annan hobby är att driva blomskott. Jag använder då sandblandad jord och tomma dasspapperullar. Du sätter rullarna i en skål med vatten (nivån ½ rulle), då kan skotten andas och ruttnar inte. När du ska sen ska plantera om skotten går det bra att "rulla" av pappret.

Båda dessa hobbies kan också bli presenter till släkt och vänner.

Lycka till.

Annons:
Hawknestgrove
2010-07-14 15:57
#1

Tack för tipset!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mitralis
2010-07-15 18:23
#2

Har du gjort halsband av tidningspapper och lim? Såna där där man snurrar smala remsor runt en pinne så att det blir som en "pärla" (man tar bort pinnen, den är bara för att det ska bli ett hål). Pappa gjorde ett sånt när han var liten, det blev fint Glad



karin46
2010-07-17 20:34
#3

#2 Det låter ju kul, jag ska försöka.

MariannE11
2010-07-22 23:37
#4

jättebra att man kan hitta på saker som är otroligt billigt…. inget kul att ha det knapert o inte kunna göra så mycket "lyx"…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mitralis
2010-07-23 11:30
#5

Det där med blomskotten. Funkar det på Femöringar?



Hawknestgrove
2010-07-28 00:33
#6

tror att det funkar på alla mindre palntor och skott….Funkar på fuchsia i alla fall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: