Annons:
Etikett21-banker-kreditinstitioner-och-försäkringar
Läst 10404 ggr
Tarzan88
1/14/10, 5:19 PM

Lån på Bluestep

Är det nån här som har tagit bo lån på Bluestep? eller löst skulder genom att låna av dessa?

Vad har NI att säga om denna bank??

Annons:
Alexej
2/10/10, 5:57 PM
#1

Det är ju ett företag som lånar ut till de som inte får banklån och vill låna pengar till att köpa ett hus eller bostadsrätt.

Vi säger "JA" till fler

Betalningsanmärkningar

Skuldproblem

Egenföretagare

Svårt att intyga inkomst - BlueSteplånetTM

Projektanställda

Utan fast anställning

Vikarier

Arbetslösa

Sjukskrivna

Nyinflyttade till Sverige

Boende utomlands

Men alla som satsar på folk som inte får lån från banken tar gärna mycket betalt i uppläggningsavgifter och andra avgifter. Ingen skänker bort nåt och försöker istället tjänar på "svaga" människor. De får ju pengar sedan tillbaka genom kronofogden.

Men visst, har man kalkulerat rätt och det är enda chans…..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
2/10/10, 8:34 PM
#2

jag ringde dem har jag för miig, men de krävde att man ska ha mins 30% av köpebeloppet själv, Jag är lite osäker på siffrorna, men nått sånt,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tarzan88
2/10/10, 9:49 PM
#3

De är bättre hos en vanlig bank,synd om alla som går på detta med blue step,tycker dom har aningen "falsk marknads föring" för INGET är så lätt som dom  påstår!Eller försöker få det att låta!

[mia-38]
2/11/10, 7:59 PM
#4

Jag testade att få lån hos de eftersom jag har betalningsanmärkningar. Det visade sej att man inte ska ha nya skulder och att alla skulder till kronis skulle vara betald. Och sedan köpebeloppet ja. Som martdart säger så skulle jag med fått betala 30% på köpesumman. Det var olika i vilken kommun man bodde i.

[mia-38]
2/11/10, 8:01 PM
#5

Tillägg: Jag trodde när jag läste om detta lån att man kunde ta lån hos de till ett hus + till den lilla skulden hos Kronis och betala av allt till Blue Step sen.  Men si det gick inte.
De skriver lite klurigt.

martdat
2/11/10, 8:23 PM
#6

ja läser man reklam så borde vem som få låna penagr till jusst huset i allfall, men så verkar det ju inte vara,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
[mia-38]
2/11/10, 8:26 PM
#7

Japp. Alla som har betalningsanmärkningar. Men så är det inte i verkligheten tydligen när man sedan pratar med de.

Man blir besviken…de kan skriva det att skuldena måsta vara betalda hos Kronis innan man kan ta ett lån hos de.

martdat
2/11/10, 8:27 PM
#8

#7 ja det framgår inte,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[mia-38]
2/11/10, 8:29 PM
#9

Nä det gör ju inte det..förräns man pratar med de personligen.

Tarzan88
2/11/10, 9:04 PM
#10

# 9 De va vafd ja menade,tycker de lite falsk marknadsföring av dom faktiskt!

Taskigt mot dom som tror att de fritt fram och att dom kan få hjälp av dom,för de är så dom beskriver detta i sin reklam och hemsida på dom 2 exempel som dom har där

Lumac
2/11/10, 9:45 PM
#11

Bluestep skriver uttryckligen på sin hemsida att det är ok med skulder hos Kronofogden:

Våra lån är särskilt anpassade för kunder som behöver lösa dyra skulder eller skulder hos Kronofogden. Vårt bostadslån innebär en effektiv lösning för att återbetala skulder till överkomliga räntekostnader.

Jag tror dock ni missförstår dem lite. Visst, de lånar ut pengar till människor med ekonomiska problem så som betalningsanmärkningar och skulder hos kronofogden. Men det betyder inte att de garanterar att de lånar ut till alla som har sådana problem. Tvärtom skulle jag tro att de noggrant granskar de som ansöker om lån just eftersom de som vänder sig till dem ofta har dålig ekonomi. För att undvika kreditförluster måste de göra det. Deras affärsidé är att låna till fler människor än vanliga banker, inte alla.

[mia-38]
2/11/10, 9:49 PM
#12

#11 Då kan man ju undra vart dras gräns går för att INTE få låna hos de med skulder.

Lumac
2/11/10, 10:13 PM
#13

#13

Det kan ingen bank ge ett enkelt svar på. Det beror helt på en persons förutsättningar: inkomster, utgifter, nuvarande skulder, familjesituation, boende, hur mycket man vill låna, sparande, arbetssituation (fast arbete, vikarat, m.m.), vad man vill låna till, och så vidare.

Hos vanliga banker tillkommer frågor om man är villig att flytta konton, kort, fonder/aktier, pensionssparande, andra lån till den banken. (Jag skriver "vanliga" för att jag inte tror Bluestep erbjuder alla de tjänsterna.)

När jag förhandlade med min bank om bolån nyligen fick jag t ex ett erbjudande om lägre ränta om jag amorterade mindre. Det kan låta motsägelsefullt, men banken tjänar mer på att jag sparar dessa pengar i deras fonder istället.

Annons:
Upp till toppen
Annons: