Annons:
Etikett16-arbete-och-eller-sjukdom
Läst 11290 ggr
Zynell
12/26/09, 6:08 PM

Arbeta hemifrån.

Jag  tänkte höra om ni känner till något bra och seriöst sätt att försörja sig på genom att arbeta hemifrån?

Jag pluggar idag och behöver en extra slant för att klara av vardagen utan några magsår. Att söka arbete ute är nästan ingen ide för mig pga en ryggskada som handikappar mig. Ingen lär anställa någon som måste ligga ned var och varannan timme. Samtidigt anses jag vara för frisk för sjukersättning. Skulle behöva lite tips och råd om hur man borde göra för att kunna arbeta hemifrån.

tacksam för svar.

Annons:
Halvdansken
12/26/09, 8:29 PM
#1

IT-grunkor.

Designa hemsidor, programmering, test osv. Allt där firman tillåter att du kopplar upp dig hemmifrån, alternativt kan jobba "unplugged".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
12/26/09, 8:54 PM
#2

Viss form av telefonförsäljning kan väl ske hemifrån också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stephanie
12/28/09, 11:49 AM
#3

#2 Eller marknadsundersökningar om man inte vill sälja saker Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

mammaru
12/28/09, 11:00 PM
#4

Det blir fel om du ställer frågan utifrån perspektivet vad man kan göra - då kan du att få tusen olika svar.

Du måste börja hos dig själv. Vad tycker du om att göra? Vad känner du dig nöjd och stolt över? Vad kan du inte låta bli att göra? Det är någonstans i de svaren som du antagligen kan hitta ett spår som leder vidare till vad du skulle kunna jobba med.

Sen måste det här spåret leda vidare till något som man kan utföra hemifrån.

Jag har också valt att arbete hemifrån pga sjukdom. De första åren var jag förlagsredaktör, sedan marknadskonsult och nu mår jag bättre och har kontor både hemma och på annan plats. Jag var som allra sjukast när jag startade mitt företag och ibland fattar jag inte att det gick. Men, det gjorde det.

Zynell
12/28/09, 11:48 PM
#5