Annons:
Etikett04-handla-rätt
Läst 3939 ggr
pipiz
12/19/09, 2:32 AM

vi som gillar second hand!

hej.

här kan vi som gillar second hand diskutera!

även andra fyndställen som är billiga är välkomna.

här pratar vi billiga fynd!

Annons:
Maria
12/19/09, 10:31 AM
#1

Jag bara älskar hela konceptet med second hand.

Det finns även ett annat begrepp. Jag vet inte om det kallas "tredje hand" eller inte men det är människor som handlar på second hand, i första hand kläder och sedan syr om dessa.

All typ av återvinning är fantastisk tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LucyInTheSky]
12/19/09, 12:24 PM
#2

Jag har köpt alla mina senaste jeans på second hand. Enda stora minuset är ju att om man hittar något jätte snyggt finns det oftast bara en och i helt fel storlek.

Men snygga jeans från Eriks hjälpen för 70kr när dom lätt hade kostat minst 200kr i affären är ett jäkla fynd =) Och då blir jag glad!

Maria
12/19/09, 12:29 PM
#3

Mina sista jeans köpte jag för 80 kronor och de hade kostat nästan 800 som nya.

Mina vagabondsskor köpte jag näst intill oanvända på second hand reaFörvånad för 25 kronor. Hade kollat in dessa nya i butik för 695 kronor.

Så jag hållerr med, man kan inte bli annat än GLAD.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fotokrafs
12/19/09, 1:03 PM
#4

Gillar second hand, bra miljötänk och dessutom hamnar förhoppningsvis pengarna till bra välgörande ändamål. Tyvärr vet jag ingen bra butik i närheten, hittar aldrig något som passar mig.  Antagligen för att jag har svårt att gå i butiker och bara köper det jag behöver när jag behöver det..

Stephanie
12/19/09, 1:10 PM
#5

Nästan hela min garderob är köpt på loppisar Tungan ute Senaste gången jag köpte kläder på loppis, dubblade jag nästan min garderob - för 100kr!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

pipiz
12/19/09, 1:37 PM
#6

mitt senaste fynd va ett supersnyggt mörkt bord med svarvade ben-för 100kr,det är nu soffbord och 3par jeans för 20kr/st.märkesjeans!

handlar på erikshjälpen mest.

om ni bor i närheten utav vetlanda,så gör ett besök på Erikshjälpen där! de ärbåde billiga och har BRA grejer,åker alltid dit när jag hälsar på föräldrarna och gör ALLTID något fynd.

Annons:
Maria
12/19/09, 1:48 PM
#7

I Göteborg har vi två fina Erikshjälpen, vad jag vetGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pipiz
12/19/09, 8:00 PM
#8

#7 vart,vart? ligger inte en vid järntorget eller är det en annan secondhand?

Maria
12/19/09, 8:34 PM
#9

Erikshjälpen i Göteborg ligger i Högsbo industriområde och mittemot Mölndals sjukhus (så jag lurades visst lite för den ena måste ju tillhöra Mölndal)

Vid Järntorget ligger Myrorna och på Linnégatan Emmaus om jag inte har helt fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

elyse
12/19/09, 11:27 PM
#10

Jag handlar nästan bara 2nd hand - på Tradera, ebay och Myrorna här i Uppsala.

pipiz
12/19/09, 11:30 PM
#11

#9 okey,så va det nog.Skrattande

Åsa S
12/20/09, 9:06 AM
#12

Hittade fina oanvända baströjor från Gul & Blå på stadsmissionen i Sundbyberg för 35kr/st, de hade många av varje färg så de hade nog fått ett restlager, de flesta var i ganska små storlekar (dam) men jag som är liten passade perfekt i storleken.

Jag är student och jag har aldrig varit så road av att shoppa men nu måste jag fylla på med nytt de jag hittar på secondhand är ofta i bättre skick än det jag har hemma.

Peachtrees
12/20/09, 11:34 AM
#13

Second hand är riktigt kul, och loppis är också något som jag gillar starkt :)

Annons:
Halvdansken
12/20/09, 3:19 PM
#14

Älskar 2nd hand och tror att 50% av alla mina skjortor och vissa tröjor är köpta på myrorna o liknande. Köksprylar från loppisar, en hel del böcker också.

Jag hatar att shoppa, och går man in i HM eller liknande så ser alla kläder likadana ut, det finns aldrig de färger jag är intresserad av, det kostar en förmögenhet och dessutom hittar jag inte i affärerna. Det hänger lite här, lite där i en konstig ordning.

Andra hand eller postorder.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Saga85
12/20/09, 9:40 PM
#15

Så gott som alla mina kläder är från second hand eller från familj/vänner. Undantaget är underkläder och skor. Ibland tar jag mig en tur i rea-stänger i vanliga klädbutiker, men jag köper aldrig oanvända kläder till fullpris.

Det är inte bara priset och miljöskäl till att jag shoppar second hand - jag drabbas lätt av beslutsångest när det finns för många val. Då är det mycket lättare med second hand. Man kan inte välja en annan färg eller storlek, utan ta vad som finns. Prima. Och det blir faktiskt nästan roligt att shoppa, särskilt när man kan leta upp de fulaste/konstigaste plaggen och klä ut sig i.

Upp till toppen
Annons: