Annons:
Etikett04-handla-rätt
Läst 7141 ggr
siberlina
11/8/09, 7:47 PM

ullared

jag funderar på att åka till ullared gekå nästa sommar,,vill nån följa med.man kanske kan göra en massa fynd

Annons:
shintaida
11/8/09, 8:47 PM
#1

Jag vill gärna dit!

Bor i Falun.

När jag bodde i Skåne, åkte jag ofta dit och handlade kläder o annat till barnen och mig.

Nu är barnen stora, men jag vill dit i alla fall! Skrattande

Det är KUL att shoppa billigt!

siberlina
11/8/09, 9:19 PM
#2

jag bor i stockholm, men man kunde ju träffas där .och shoppa loss tilsammans

Hawknestgrove
11/9/09, 3:32 PM
#3

JA jag har ju tyvärr så himla långt dit. 30 mil…..MEn kanske kunde köra ner ändå?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
11/9/09, 3:40 PM
#4

Jag vill oxå till Ullared. =) Men Rasmus är väldans anti trängsel så han vill inte..

shintaida
11/9/09, 3:47 PM
#5

#3

Jag har ca 60 mil dit! Förvånad

siberlina
11/9/09, 5:05 PM
#6

jag bor  i stockholm ,men   jag    tar  bilen     och drar iväg  till ullared , vill   någon åka med  så säg  till

Annons:
Hawknestgrove
11/9/09, 6:18 PM
#7

Funderar starkt på det! Lucy, Rasmus får vara kattvakt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anders 50
11/9/09, 6:36 PM
#8

Ni kan ju börja med att kolla på TV kl 20, om ni har 5:an.

Andra avsnittet om Ullared.

Jag har 8 mil dit, har varit där en gång och aldrig mer!  Skrikandes

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
11/9/09, 7:35 PM
#9

Jag kan inte komma på vad man skulle kunna köpa där som vore värt resan (drygt 40 mil). Obestämd

Var där en kort stund förra året och då köpte vi typ bara godis och fika, sen drog vi vidare. Kan tillägga att vi inte åkte till Halland och västkusten enkom för Gekås Flört

shintaida
11/9/09, 7:44 PM
#10

Man kan ju handla schampo, balsam, tandkräm, lotion mm, för ett helt år på en gång!

Jag TROR att de har konserver också. Det hade de förr.

Och så kan man ju köpa kläder, som är ett par nummer för SMÅ, så man har en anledning till att banta! Förvånad

Oooh, kära nån, vilket gissel det blir i MIN garderob då!

fotokrafs
11/9/09, 7:59 PM
#11

#10 Få se… du har säkert rätt, men man måste köpa på sig rätt bra mycket. Får se om man kikar in där i nov/dec för att köpa hygienprodukter.. 

Hur mycket billigare tror ni att de är? Svårt att säga, jag vet Tungan ute

elyse
11/9/09, 8:11 PM
#12

Jag tyckte inte att det var värt tiden att åka dit när jag var där. Då är det smartare att ta cykeln till ÖB, då sparar man säkerligen mer pengar om man räknar bort bensinkostnader eller annat för att komma till Ullared.

shintaida
11/9/09, 8:12 PM
#13

NÄR - för jag SKA dit någon gång - så kommer jag att köpa hela FLAK med ovanstående produkter. *hamster*

Det lär inte bli så mycket impulsköp, om det inte är något speciellt som jag ser att vi behöver.

Annons:
Tiana
11/9/09, 9:22 PM
#14

Jepp, när man åker dit ska man hamstra! Särskilt deodoranter och ansiktskräm. Mycket billigare. Jag har flera gånger hittat billiga vinterjackor och träningskläder är guld värt att köpa där med.

Jag ska åka dit nån gång vår/sommar. Kanske inte bara för att handla utan det blir en rolig grej med, utflykten är en del av det roliga Skrattande

Imasy
11/10/09, 11:56 AM
#15

Jag har också varit sugen på att åka dit, men frågan är väl om det verkligen lönar sig?

Jag bor i Falun och har en bit dit. Jag antar att det blir iallafall 1-2 nätter på vandrar hem eller liknande. Resan och boende kostar ju lite, så slår man ut det på produkterna undrar jag om det verkligen blir så billigt?

Eller säljer de schampo för 5 kr styck osv?

Sedan så känns det ju som om man ska dit, att man har lite att handla för. Åka så långt för att sätta sprätt på en tusenlapp känns ju ganska värdelöst.

Sedan så är jag lite petig på så vis, att jag måste ha ett speciellt schampo osv för att det ska fungera i mitt hår osv.

[LucyInTheSky]
11/10/09, 12:03 PM
#16

Jag hade då inte velat åka bara för att spara pengar biten.. Jag tycker det hade varit kul att få "åka" bara.. =) Sen om jag gör fynd är det ett stooort plus. För längsta resorna jag gör är typ Kalmar.. och det tar 30 minuter..

shintaida
11/10/09, 12:04 PM
#17

Min dotter löste det åt mig!!

Det var meningen att vi skulle åka till Egypten i början eller i nästa sommar.

Men hon börjar plugga i januari, så hon kommer inte att ha råd med en så dyr resa.

Så då sa hon till mig, att JAG kan komma ner till Jönköping (jag bor i Grycksbo, Falun), sova över, ta "husmorssemester" (är sjukpensionär och är hemma varje dag med marsvinen och väntar på min sambo) och må bra.

ska vi åka till Ullared, för hon har ca 13 mil dit bara!

Och så ska vi cykla på Visingsö och äta polkagrisar i Gränna!

Så då får jag min semester och kul på köpet OCH att få umgås med min dotter.

Aaaa, vad jag ska spara pengar, men jag behöver inte spara och gneta som till en Egyptenresa. *Puuh*

Den tar vi när hon pluggat färdigt. Nog lagom till min 50-årsdag! Skrattande

[LucyInTheSky]
11/10/09, 12:08 PM
#18

#7 ja, Rasmus kan vara kattvakt.. =) Mamma vill oxå med så jag slipper köra själv.

Kollade upp hur långt det var.. ca. 28mil från Kalmar.

siberlina
11/10/09, 6:54 PM
#19

det ska tydlign va världens köer för att komma in i varuhuset…

Hawknestgrove
11/10/09, 7:14 PM
#20

Beror väl på när man åker dit…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
shintaida
11/10/09, 9:21 PM
#21

Man ska INTE åka dagen och dagarna efter barnbidrag.

Man ska INTE åka dagen och dagarna efter lönerna.

Man ska INTE åka dagen och dagarna efter pensionerna.

Så då BÖR man åka kring den 10:e - 15:e i månaden.

Så gjorde jag förr. Ibland var det inga köer alls! Bara att ta vagnen och gå in och börja shoppa loss! Skrattande

LinaK
11/11/09, 1:03 AM
#22

Jag varnar er för att åka nu innan jul. Det brukar vara gräsligt mycket folk. Speciellt på helger.

Annars är det bra att åka på vardagar, antingen när dom öppnar eller på kvällen =)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hawknestgrove
11/11/09, 1:40 AM
#23

Sibelina, säg ett datum och jag lovar att dyka upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

DesireEsmeralda
11/11/09, 4:27 AM
#24

Jag följer gärna med! Glad Hade varit jättekul ju. Bor också i Stockholm och har svårt att ta mig dit annars. Blir mycket billigare resekostnader om vi är flera. Däremot har jag inget körkort, så jag kan inte hjälpa till att köra tyvärr.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

siberlina
11/11/09, 4:16 PM
#25

jag återkommer  om när jag ska   dit,om tid  datum

guraknugen
11/11/09, 8:34 PM
#26

Måste bara kort berätta om första gången jag var på GeKås i Ullared. Jag, en kompis och hans fru hade tagit oss ner dit. Vi åkte från Göteborgstrakten så det var inte så långt, ca 130 km eller så har jag för mig, men vi åkte dit en tidig morgon någon månad före jul. Min bror och hans dåvarande tjej åkte ner en halvtimme senare än oss.

När vi väl var där, ungefär vid öppningsdags, har för mig att det var en lördag, var det ingen kö in. Jag visste då inte att det fanns en bankomat inne på GeKås, så jag tog ut en slant i bankomaten utanför. Ljudet av kundvagnar som rullade mot asfalten var nästan komiskt öronbedövande och när jag hade mina sedlar i handen var det plötsligt kö in. På grund av att jag stod en minut vid bankomaten fick vi stå en halvtimme i kö!

Min bror ringde, eller om vi ringde honom. Han kom en halvtimme efter oss och fick stå, ja, hur länge var det? 4½ timme har jag för mig det var…

Så ska ni dit någon dag då man kan förvänta sig att många andra fått samma tanke, var där vid öppningsdags och häng på låset, samt ta inte ut pengar i bankomaten utanför!

Andra gånger jag har varit där har det varit lugnare, men gott om folk brukar det ju vara ändå. När det är som värst finns vakter vid ingången som släpper in folk lite då och då efter hand som folk går ut, så att det inte ska bli så trångt där inne.

Så vitt jag kommer ihåg så var, trots den enorma kön, inte alla 63 kassorna öppna. Någon som vet, förresten, om det finns något ställe i Sverige som har fler än 63 kassor? Jag har då aldrig sett något i alla fall.

Hawknestgrove
11/13/09, 6:21 PM
#27

hum. måser man handla för kontanta pengar där<?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
guraknugen
11/13/09, 7:44 PM
#28

#27: Nej, men jag hade inget nog inget Master Card (ICA-kort i mitt fall) på den tiden, tror jag.

Saga85
12/3/09, 12:54 PM
#29

Ja, bara för några få år sedan var det hemska köer bara för att komma in! Men det har ju blivit bättre, de senaste gångerna jag varit där har det bara varit att traska rakt in och inte varit mer än ett fåtal personer före i kassakön. Iof så brukar jag åka ner på vardagar (åker dit 1-2 gånger/år).

Har lovat att sällskapa ner med syster idag och agera barnvakt åt systersonen om han blir gnällig. Får se om jag köper något själv. Fast något brukar det ju bli även om man "bara ska ha ett par saker".

Upp till toppen
Annons: