Annons:
Etikett04-handla-rätt
Läst 3393 ggr
Mari
2009-10-16 00:59

Jet tar mer betalt?

På den bensinstationen Jet har där jag bor ändrade de nyss så man kan bara välja förvalda summor att tanka för eller knappra in egen summa.

Jag brukade ofta bara tanka för en 100kr varje gång. På displayen på automaten stannade den alltid vid 100kr och inget mer.

Nu när jag kollar mitt konto, då har det vid flertalet gånger blivit så tt det kostat några ören mer, ibland upp till en 20öre!
Det blir många kronor i längden om de ska hålla på att dra ören i efterhand.

Någon mer som varit med om detta? Har mailat Jet i hopp om svar varför de gör så

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
martdat
2009-10-16 08:39
#1

nä, låter märkligt, men du får nog bensin för dina 20 öre i allafall och avrundar man blir det ju en hundring, tycker nog att det är ett liiitet i lansproblem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mari
2009-10-16 11:09
#2

#1 Ja jag tror också att det är så, men ändå, tankar man för 100kr så ska man väl göra det och inte för fler öre, speciellt när det inte står så vid tankningen..

Fick svar av Jet idag, de hänvisade mig till st1 som har köpt upp min jetmack. får väl göra vad de har att säga.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

shintaida
2009-10-16 19:13
#3

Jag har inte sett dessa pumpar här omkring.

Men däremot har de bytt ut kort/sedel automaterna till modernare.

Hawknestgrove
2009-10-16 21:43
#4

ja nu när du byter bil, så kan du ju tanka fullt punkt slut. Är bätttre för bilen också du slipper fukt i tanken

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mari
2009-10-18 01:26
#5

#4 Min första fullltank på snart ett år (?) blev i tórsdags, snacka om att jag är nöjd.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
2009-10-20 01:09
#6

ja det är alltid bättre för bilen att tanka fullt också. Du slipper fukt. En del säger, att man slipper ha ksprit i tanken på vintern, men jag har det ändå.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
shintaida
2009-10-20 08:40
#7

Det sägs att k-sprit redan finns i bensinen. Eller så var det någon annan tillsats som gör att bensinen inte fryser.

Jag har aldrig k-sprit i min bil sen 5 år tillbaka. Har aldrig haft problem med bilen, förutom batteriet som var gammalt och måste bytas. Men det har ju inte med bensinen att göra. Glad

Upp till toppen
Annons: