Annons:
Etikett03-onödiga-utgifter
Läst 4072 ggr
Mari
2009-09-16 00:35

Spartips!

Har inte sett att någon har tipsat om detta men när man går och handlar, se till att du har med dig egna kassar, plats eller tyg vad du nu föredrar.

Blir ju många kronor på ett år när påsarna kostar runt 1-2kr/st!

Jag känner mig som värsta snåltanten men det känns hemskt att betala så mkt för en påse som inte kostar butiken knappt något

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
martdat
2009-09-16 09:01
#1

går åt så mycket påsar här så jag gör tvärtom o köper nåra extra, de på rulle är inte lika hållbara tycker jag, går bara sönder,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mullibolla
2009-09-16 09:50
#2

Jag köper inga påsar i butikerna längre, har inte gjort på flera år.

Handlar oftast på Ica Maxi och där kan man köpa väldigt kraftiga vävda plastkassar för en billig peng. De är egentligen till för dem som självscannar.

Men några sådana har jag införskaffat och de håller i evighet. Där har jag sparat några kronor!

#1 Det finns bra påsar på rulle, och billiga! Jag gjorde ett fynd på Lidl för ett tag sedan. Jättekraftiga, STORA, halvt genomskinliga. Superbra! Minns ej vad de kostade, men det var under tian i alla fall!

huskatt08
2009-09-16 11:54
#3

Jag användet tygpåse när jag handlar för det mesta..händer att jag glömmer den.

Gör det inte för ekonomin utan miljö….plast tar en evighet att bryta ner.

destiny
2009-09-16 21:13
#4

Jag återanvänder dom kassarna man köper i affären men det är inte ofta jag behöver köpa nya. En och en är dom sköra och går lätt sönder men har man dubbla håller dom i evighet. Nästan i alla fall! Flört Har alltid två par kassar med mig i axelväskan. När dom börjar ge sig blir dom slaskpåsar.

#1 Om du menar att du köper extra påsar i affären för att ha som slaskpåsar så kan jag tipsa om ICAs egna på rulle. Dom är hyfsat stora och ganska kraftiga. Här tar dom 22:-- för 2 rullar.

[Saiva]
2009-09-16 21:38
#5

Jag brukar slänga mina brännbara sopor i miljöpåsar! Ica i Ålidhem har bara sådana vid kassorna. De ska visst släppa ut mycket mindre koldioxid vid förbränning. Till plaståtervinningen använder jag billiga plastpåsar köpt på rulle. :o)

Hawknestgrove
2009-09-17 01:04
#6

jag tar aldrig påsar. Har ju alltid bilen med mig  och lastar ut direkt i den från vagnen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Tiana
2009-09-17 13:04
#7

Ofta köper jag påsar för jag handlar direkt efter jobbet. Svårt att minnas ta med egna i morgonstressen…

Däremot tackar jag nästan alltid nej till de där småpåsarna man får från apoteket och annat. De har jag ingen användning för, så det gör jag för miljöns skull.

Sovgott
2009-09-17 21:34
#8

Ryggsäck är bra när man går och handlar!

martdat
2009-09-19 00:53
#9

#2 #4 får väll koll in dem, e ju klart billigare o smidigare att ha på rulle men jag har provat tre olika sorter bara på ett halvår och ALLA (nästan) pajar,, men två sorter var från ÖB o den jag har nu vet jag faktikst inte,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
2009-09-19 09:53
#10

#9 Jag har inte upptäckt dom förrän helt nyligen. Jag har viss allergi mot ICA Maxi och handlar sällan där men min gamla mor tipsade mig om slaskpåsarna så nu får jag handla i alla fall slaskpåsar där! Flört Tills nu har jag handlat slaskpåsar på City Gross. Dom tar bara 4-5:-- för en rulle. Dom inte lika bra som Icas men ändå ganska bra.

pipiz
2009-12-18 22:52
#11

#8 ja,det har vi när vi cyklar och handlar.

TjockaBerta
2009-12-30 22:11
#12

Jag har hela bilen full med kassar som jag återanvänder varje gång jag handlar.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: