Annons:
Etikett21-myndigheter
Läst 5563 ggr
Mitralis
9/16/09, 10:35 PM

Nu var jag otrevlig

Har väldiga bekymmer med en tant som har problem med att skriva mitt arbetsgivarintyg rätt.
Först skriver jag och ber om arbetsgivarintyg för juli.
Då får jag juli och fram till 24 augusti.
Sedan skriver jag och ber om att få ett arbetsgivarintyg för juli och augusti. Då skriver hon att hon redan skickat det men att hon ska skicka det igen och skriva den 24 augusti så att jag skulle se att hon hade skickat det då. Jag undrar givetvis om hela augusti är med då eftersom jag hade arbetat 27-28. Nej, det är det inte. Hon skulle öppna det och ändra.
Idag får jag arbetsgivarintyget och hon har händrat med bläck så att det står tom den 28 augusti. Det är 31 dagar i augusti.

Jag blev väldigt less och skrev då detta tillbaka.

"Hej!
Idag har jag fått arbetsgivarintyget.
Vi måste ha missuppfattat varandra. Jag fick det för juli som jag skrev om första gången. Perioden jag har skrivit om nu är juli-augusti. Vill gärna ha båda samlade på samma papper.
Ser att det står till den 28 augusti fast det är 31 dagar i augusti.
Jag skickar iväg det till a-kassan och hoppas att det fungerar ändå, men det tror jag inte att det gör. Jag utgår från att de vill ha hela månaden redovisad i arbetsgivarintyget för att göra utbetalningar för hela perioden.

Vänliga hälsningar
XXX YYY "

Jag menar… Hur svårt kan det va?



Annons:
Maria
9/16/09, 11:14 PM
#1

Man blir alldeles matt…Skrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hawknestgrove
9/17/09, 1:01 AM
#2

Åh jag hade gått upp i atomer…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
9/17/09, 8:53 AM
#3

vissa har litye svårt att tänka själva, skriv själv o be henne skriva under bara,ska gå att ladda ned blankett från nätet,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

guraknugen
9/19/09, 9:55 AM
#4

Är inte det minsta förvånad. Är snarare förvånad över att årtalet blev rätt…

Mullibolla
9/19/09, 11:44 PM
#5

Jag håller med #3, skriv själv och be henne signera!

Mitralis
10/2/09, 8:55 PM
#6

Ringde igår till A-kassan och undrade vart slanten är. Det visade sig då att ärendet fortfarande är under utredning. Hon hade glömt att ändra datumet på det ena papperet så det blev inte godkännt. Fick nya idag så jag får väll göra ett nytt försök, igen…. Lite lustigt att inte a-kassan kunder höra av sig och berätta att papperna inte var godkända utan dom väntade tills jag hörde av mej och jag väntade ju två veckor eftersom dom måste ha in papperna si och så lång tid före utbetalning.



Annons:
spiritedaway
10/3/09, 12:08 AM
#7

Förstår att det är irriterande när det blir fel. Men skulle tro att hon gjorde så eftersom du inte hade arbetat under de sista dagarna.

Sara
10/3/09, 7:31 PM
#8

Det är jobbigt med människor som inte kan göra sitt jobb korrekt.

Var med min klient (jag är övervakare) på socialen när hon skulle ansöka om nytt försörjningsstöd.

Det första jag ser är att förra månadens beslut är felräknat. Så trött jag blev.

Sara

Hawknestgrove
10/4/09, 10:50 PM
#9

Visst är det märkligt, att de får göra hur mycket fel som helst, men om du skulle fyllt i något fel, då jäklar??????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mitralis
10/15/09, 8:10 PM
#10

I tisdags ringde jag och frågade a-kassan om dom fått alla papper nu -Ja, nu är alla arbetsgivarintyg inne, nu väntar vi bara på att du ska skicka in kassakorten.
-Kassakorten? Dom har jag ju redan skickat in.
-Nej, vi skickade tillbaka dom till dej den 1 september.
-Dom har jag inte fått.
-Då skickar jag nya idag.

Idag fick jag de nya kassakorten v29-35. Har ingen aning om hur jag har jobbat för det skrev jag på lappar som jag slängde sedan när jag skickat kassakorten. Blev ju inringd vid behov och ibland var det samma morgon som jag fick göra en utryckning.

Ja ja, jag får väll pengarna nån gång nästa år, om jag har tur…



Sara
10/15/09, 10:29 PM
#11

Det verkar vara många kassalappar som glider runt nånstans där ute. Känns som om det är osäkert att skicka per post men vad ska man annars göra?! Kan man inte lämna in sånt via nätet?

Sara

Mitralis
10/15/09, 10:37 PM
#12

#11 Jo, man kan lämma in på nätet. Men som den sanna optimist ja gär så tänker jag alltid att jag inte ska vara arbetslös så länge så då bryr jag mej inte i att regga mej för att kunna skriva korten på nätet.
Jag uppfattade det som att dom fått alla dessa kort men att som ändå av någon outgrundlig anledning tyckte att det var en bra idé att skicka tillbaka dom igen.



Mullibolla
10/23/09, 12:07 PM
#13

Tänk så många fel som uppstår helt i onödan p g a "mänskliga faktorn". Jag vet inte hur många gånger jag hört talas om liknande saker denna höst, eller själv erfarit!

Papper kommer bort, handläggare A lovar något som sedan handläggare B inte har hört talas om o s v.

Man skulle banne mig behöva ett helt departement som jobbade åt sig, för alla vet ju hur "lätt" det är att etablera kontakt med myndigheter och instanser.

Själv satt jag i två dagar för att få tag i EN handläggare på Färdtjänsten. Till slut fick jag tag i henne, bara för att få veta att jag ska få tala med en helt annan… Och det är de som gjort fel, och jag som får betala dyrt för detta.

Till slut orkar man inte.

Annons:
Mitralis
10/23/09, 1:20 PM
#14

Igår fick jag papper igen att jag ska skicka in arbetsgivarintyg som jag redan skickat in och som dom sagt i telefon att dom fått.
*Börjar så smått nynna på "Never ending story"*



Mullibolla
10/23/09, 6:12 PM
#15

#14 Jag blir galen på sånt där! Man undrar vad det är för folk som jobbar på ställena, när de bara tappar bort saker eller missar det ena efter det andra.

Den ena vet inte vad den andra gör verkar det som.

Jag tycker det är skönt när helgen kommer. Då finns inga handläggare anträffbara, och då kan man för ett par dygn lägga problemen åt sidan och kanske tänka på annat.

Trevlig helg!

Mitralis
10/29/09, 1:48 PM
#16

Skrikandes Ringde idag för att höra om dom fått alla papper nu.
-Nej, vi väntar fortfarande på 29-32 så vi kan inte betala ut v 33-34 som vi har fått in nu.
- Men hade ni inte fått 29-32? Hon jag pratade med förra gången sa att det räckte att hon skickade tillbaka v 33-34 och att jag fyllde i dem igen.
- Men vi har inte fått in v 29-32 och det står här att hon skickade tillbaka dem samtidigt som v 33-34.
- Jag har inte fått dom i alla fall.

Så nu ska hon skicka tillbaka vecka 29-32 så jag få fylla i korten, igen… Funderar på att personligen åka upp och lämna papperna och titta när dom läggs in i systemet.



Hawknestgrove
11/1/09, 3:29 PM
#17

ja kan vara en bra variant. För du få ju betala porto?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mitralis
11/1/09, 3:43 PM
#18

Givetvis. Är uppe i någon hundralapp i onödan snart.



Hawknestgrove
11/8/09, 6:12 PM
#19

Ja pengar du kunde ätit för i två tre dagar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mitralis
11/8/09, 6:15 PM
#20

Japp… Det blir spännande att se nu på torsdag om jag får någon slant eller om det är något mer som dom glömt att berätta att jag måste fylla i för dom har slarvat bort…



Annons:
martdat
11/8/09, 6:42 PM
#21

Fy fxxxn vad de leker med dig, nedrans drägg på kassan, !!!så här ska det inte behöva vara,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mitralis
11/13/09, 11:09 AM
#22

Börjar på allvar tro att dom driver med mej.

Ringde i tisdags för att höra om jag skulle få slant på torsdag. Jodå, det skulle jag få, inga problem.
"Nu väntar vi bara på korten från v 35-36. Ser att du är avanmäld från 1 september v 37."
"Jag har inte fått korten för 35-36 (tänkte att jag får 35-36 när jag får specifikationen för v 29-34).
Säjer även att det är som han säjer att jag inte behöver kassakort för september och framåt.
Han säjer att han ska skicka korten för v 35-36.

Tack och lov så fick jag pengarna nu på torsdagen den 12, men istället för kassakorten för v 35-36 som jag skulle ha så fick jag kort för v 37-40.

Har pratat med olika handläggare varje gång och att alla ska ha otur när dom tänker är ju lite osannolikt… Det måste alltså stå en notering någonstanns att dom ska jävlas med mej. Jag kan berätta att jag bara har varit snäll och trevlig med dom på A-kassan i alla fall, så jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta.



[mia-38]
11/13/09, 11:24 AM
#23

Detta låter ju inte klokt!! Kan du inte gå till högre instans och fråga om det ska vara så här.

Jag sitter också och väntar på åengar från a-kassam för minst 4 veckor tillbaka. Fick för två nu i torsdags. Men resten då???

Jag har inga nya kassakort som jag ska fylla i heller.

Sara
11/13/09, 12:41 PM
#24

#22 Fniss.. Antagligen arbetar alla puckon i hela Sverige där eller på FK.

Sara

Upp till toppen
Annons: