Annons:
Etikett17-är-du-arbetssökande
Läst 3739 ggr
Mari
2009-08-19 01:12

Arbetssökande utan bidrag

Så sedan i måndags var man arbetssökande igen.

På tisdag har jag tid hos resurscentrum för att "inskola" mig som arbetslös, ska få ingå i ungdomsgarantin om jag förstår rätt. Ska vara utan pengar, eller rättare sagt bidrag, i 3 månader innan jag får några slantar.

Dock har jag ju kvälls- och helgjobb. Jobbar på resturang fredagkvällar och lördagar/söndagar om det behövs. Blir ca 9 timmar i veckan. Frågade på AF om det kommer vara något problem att jag har en liten inkomst under de här 3 månaderna och de trodde att det ej var något problem.

Någon som vet mer?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Qviq
2009-08-19 10:00
#1

Har varit inskriven hos arbetsförmedlingen sedan i januari och går också under ungdomsgarantin, men har aldrig behövt utnyttja det då jag jobbar konstant. Och de på arbetsförmedligen säger att om jag inte skulle jobba en månad och bara få lite pengar så ska jag inte ha några svårigheter att få alfakassan även att jag jobbat massor innan. Så det är nog samma sak för dig också.

"Chaos is a friend of mine."

Mari
2009-08-19 10:51
#2

#1 Härligt det låter lovande :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lilacbower
2009-08-19 15:39
#3

Om dina inkomster är mindre än vad dina utgifter är så kan du ha rätt till ekonomiskt bistånd fram tills att du får ersättning från ungdomsgarantin.

Det vill säga om de utgifter som generellt räknas som godtagbara är högre än de inkomster du har samt att du inte missar några möten på AF och därmed blir bortplockad hos dem.

Bättre än att låna av vänner och bekanta………..

Ensam - men stark!

Saga85
2009-08-19 16:32
#4

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar med ungdomsgaranti, men när jag gick på alfa-kassa fick jag helt enkelt fylla i dag för dag hur många timmar jag jobbade (inklusive 0 timmar när jag inte jobbade), och sedan fick jag helt enkelt pengar för de dagar jag inte jobbade. Eller, jag skulle ha fått, att jag inte fick några pengar berodde på helt andra orsaker Skrikandes

Upp till toppen
Annons: