Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

01. Vardagstips/informationer 02. Hem och hushåll 03. Onödiga utgifter 04. Handla rätt 05. Prisvärda butiker 06. Budget och kassabok 07. Internet 08. Gratissajter 09. Blocket, Tradera och Ebay 10. El, bensin osv. 11. Telefoni och bredband 12. Inredning och trädgård 13. Semestertips 14. Allt som är gratis! 15. Studier 16. Arbete och/eller sjukdom 17. Är du arbetssökande? 18. Dåliga erfarenheter arbetsförmedling/socialen 19. Goda erfarenheter arbetsförmedlingen/socialen 20. Låna pengar? 21. Banker, kreditinstitioner och försäkringar 21. Myndigheter 22. Fonder och stipendier 23. Räkningar, inkasso och kronofogen 24. Avbetalningar 25. Skuldsanering 26. Information om sajten och ifokus 27. Laga billig mat 28. Varning för....! 29. Tävlingar! 30. OT-trådar
20. Låna pengar?

Lån med betalningsanmärkningar?

2009-08-04 21:21 #0 av: Sara

Finns det något ställe där man kan få lån om man har betalningsanmärkningar?

Det finns ställen som ger bolån eller lån med bostad som säkerhet men om man inte har det?

Anmäl
2009-08-04 22:08 #1 av: [Norum]

Finns om man söker på nätet.. Men tänk dig för aå att du inte krånglar till det för dig..

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-08-04 22:15 #2 av: Imasy

Fast de brukar väl ha skyhög ränta? Är inte Bluestep ett ställe där man kan få lån trots bet.anm?

Fast får man ha anmärkning med skuld? Eller måste skulden vara borta och endast anmäkrningen finns kvar?

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2009-08-04 22:19 #3 av: [Norum]

*2 Törs inte säga om skulden ska vara betald eller inte..

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2009-08-04 22:37 #4 av: Sara

Jag har sökt på nätet men hittar inget där man kan få lån om man har betalningsanmärkning och skulder kvar samt inget att ställa i borgen.

Jag har en privatskuld jag skulle vilja kunna lösa.

Anmäl
2009-08-05 11:55 #5 av: JohannaMax

Bluestep sen gör de reklam för nått mer på radion just nu men jag minns inte vad det heter.

Kolla upp det nog om det blir aktuellt för deras räntor lär inte vara att leka med...

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink. glitter & glamour!

Anmäl
2010-11-12 15:33 #6 av: gul2010

# 2 MAN FÅR INTE HA SKULD SALDO PÅ KRONOFOGDS MYNDIGHETEN,DÅ E DET KÖRT,MEN HAR DU INGET PÅ KRONOFOGDEN UTAN ENDAST INKASSO GÅR DET!

BLUE STEP E INTE SÅ ENKLA OCH SÅ BRA SOM DOM VILL UTGE SEJ FÖR ATT VARA!

SKA DU KÖPA HUS ELLER LÄGENHET MÅSTE DU HA MINST 10%  SJÄLV AV BELOPPET DU SKA LÅNA ! SÅ SKA DU KÖPA ETT HUS PÅ 1 MILJON MÅSTE DU HA MINST    100 TUSEN SJÄLV UNDANSPARADE ELLER HUR DU NU KAN FÅ FATT PÅ DOM MINST 100 TUSEN KR!

LÅTER DET ENKELT SÅ BRUKAR DE OFTAST INTE VARA DET!

SEN ÄR JU RÄNTERNA INTE ATT PRATA OM!

Anmäl
2010-11-12 22:24 #7 av: MichaelE

En betalningsanmärkning hänger kvar efter en i tre år efter att den skulden är betald. Det enda sättet att få någon möjlighet till ett lån är genom att sälja av en massa saker för att få ihop en penningsumma som du kan betala av skulden.

Banker är tyvärr väldigt hårda på betalningsanmärkningar. BlueStep, Free Finance eller Lendo vet jag inget om. Men det enklaste för dig är tyvärr att sälja, jobba mer eller på annat sätt få in mer pengar för att betala av.

Anmäl
2010-11-15 14:59 #8 av: Hawknestgrove

ja och akta dig för de mindre lånehajarna. Skyhöga räntor. Gäller även de mindre internetbankerna, har jag hört från folk som tar lån via dem.....

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anmäl
2017-12-05 14:28 #9 av: Kathmandu

Jag vet att det här är en gammal tråd, men jag undrar också om det finns något ställe där man kan få lån om man har betalningsanmärkningar? Och inte har något att använda som säkerhet. Någon som vet? eller är det helt omöjligt?

Anmäl
2017-12-07 18:05 #10 av: smartatjejenmaria1980

Du skulle kunna prova sms lån utan uc, men om du har betalningsanmärkningar så är det nog smartast att hålla dig borta från lån i allmänhet, det enda vettiga alternativet är ju om du tar lån för att till exempel sänka räntan på dina nuvarande lån, men om det är för konsumtion så är det bäst att undvika att öka dina skulder.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.