Annons:
Etikett22-fonder-och-stipendier
Läst 7636 ggr
Qviq
2009-08-21 20:07

Doppresent

Vet inte om det här är rätt forum för frågan men ställer den här endå:P

Nästa helg ska jag och min sambo bli gudföräldrar åt ett par kompisars barn. Tycker det är väldigt roligt att få förtroendet att bli gudmor även om det bara är en tradition nu förtiden.

Till den lilla pojken har jag och min sambo nu bestämt att ge en ganska stor summa pengar i doppresent. Men hans föräldrar har lite svårt att hålla i pengar och lever ofta över sina tillgångar. Det gör att jag inte känner för att ge pengarna direkt till dem då jag tror att pojken då inte kommer få sina pengar som sina eller vad man ska säga. Har ni någon ide hur jag ska göra för att jag kan garantera att pengarna går till honom?

"Chaos is a friend of mine."

Annons:
[Saiva]
2009-08-21 20:31
#1

Du kan sätta upp ett konto/fondkonto på banken i hans namn som tillfaller honom den dagen han fyller 18. :o) Så sitter du på pengarna tills han är myndig.

Vet inte riktigt vad det kallas men prata med banken så ska de nog kunna hjälpa dig! :o)

[Saiva]
2009-08-21 20:31
#2

Grattis till att ha blivit utvalda som gudföräldrar förresten! Jättekul! :oD

Halvdansken
2009-08-22 01:54
#3

En kul grej om du nu inte bara vill komma med ett saldobesked, är att köpa lite tidningar från dopsdagen. Nån nyhetstidning, och kanske nån veckotidning. Kan vara kul att titta på 20 år senare för att se vad som hände den dagen / tiden man döptes.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

martdat
2009-08-22 12:49
#4

vet du att de är oekonomiska så kanske du inte ska ge dem kontanter, det kan ju gnaga på vänskapen med om de använder pengarna till annat, och det är onödigt, ett låst konto är en ide, men om ni vill att han ska ha glädje av pengarna nu så köp saker i stället elr ge honom en egentillverkad check på en choppingdag, en dag då du följer med honom och handlar och betalar, du kan ju skriva dit summan om du vill,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2009-08-24 20:19
#5

#3 den var kul!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mammzing
2009-08-26 10:20
#6

Ska också på dop men inte förrän i oktober. Mitt första barnbarn ska döpas.
Har ingen aning vad jag ska ge henne……

Annons:
Qviq
2009-08-26 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 då har jag en liten rolig ide till dig, gör en blöjtårta. Har gjort de till han som jag ska bli gudmor till. Tror att de kommer bli en rikigt uppskattad present och sen är det jätteroligt att göra dem också:D På bilden är den inte riktigt klar, ska va lite nallar och annat smått på den också…

Och sen vill jag tacka för alla bra svar, kommer att besöka banken i morgon för att öppna ett konto som han kommer få tillgång till när han fyller 18…

"Chaos is a friend of mine."

Mammzing
2009-08-27 10:53
#8

# 7 Ha, ha!
Va häftigt skoj!

Tiana
2009-08-27 12:42
#9

#7 Kanonidé! Den blir nog uppskattad!

Upp till toppen
Annons: