Annons:
Etikett23-räkningar-inkasso-och-kronofogen
Läst 13772 ggr
Hawknestgrove
8/18/09, 8:05 PM

Bo i en postbox?

JAg menar på, att man inte kan det. För att få ha sin post i en postbox, så måste man vara mantalsskriven någonstans. Grannen menar att visst kan man bo i en postbox, dvs försvinna. Ge mig rätt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Imasy
8/18/09, 8:10 PM
#1

Jag vet inte riktigt hur det där är?

men om vi säger såhär, jag säger upp lägenheten och köper mig en husbil för att luffa runt i landet på olika campingar.

Då har jag ju ingen fast bostadsadress, men måste ju ändå kunna ta emot min post, vilket jag då skulle vilja ha skickad till en postbox.

Vet ju att det finns en hel del som väljer att leva på detta vis.

Hawknestgrove
8/18/09, 9:57 PM
#2

ja exakt vad grannen hävdar. Men i Sverige MÅSte man ju bo någonstans om ändock bara på pappret?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anders 50
8/18/09, 10:13 PM
#3

#2 Tror din granne har rätt.  Du kan ju vara lika försvunnen om du är skriven i Hökebohult, du behöver ju inte vara där.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hawknestgrove
8/18/09, 10:17 PM
#4

Ja men om personen inte ens har mantalsskrivningsadress, han tror han kan smita från kronis så….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anders 50
8/18/09, 10:40 PM
#5

#4 Har funderat lite, får nog byta sida…du har nog rätt!

Man måste ju vara folkbokförd någonstans och det kan man inte vara på en postbox.

Folkbokföringslagen här

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Imasy
8/18/09, 10:46 PM
#6

Men om man inte har någonstans att vara mantalskriven då? Har man ingen egen bostad så måste man ju skriva sig hos en vän, syskon etc, och det kanske inte alltid går det heller.

Skulle jag skriva mig hos en vän kan ju den riskera att bli av med bostadsbidrag,nekad soc-hjälp etc.

Annons:
Mymlan
8/18/09, 11:20 PM
#7

Ska han smita så ska han nog flytta utomlands..  Om det funkar vet jag ej bara gissar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Hawknestgrove
8/18/09, 11:25 PM
#8

Tack för länken! Ja IMasy kommer just med de kluriga frågor, som vi diskuterar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
8/18/09, 11:26 PM
#9

JAg menar, du går ju misTe on vissa saker….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Imasy
8/18/09, 11:32 PM
#10

Vi får väl ringa skatteverket och hoppas de kan ge svar på denna fråga? :)

JohannaMax
8/19/09, 12:01 AM
#11

Man måste vara folkbokförd på en adress men särskilda fall finns ju som kvarskrivning ex.

Men man kan inte bo i en postbox

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Halvdansken
8/19/09, 12:10 AM
#12

Hur gör hemlösa? Är de skrivna på sos eller kommunen eller nåt?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Gullan402
8/19/09, 12:39 AM
#13

Man kan visst "bo" i en postbox! Min bror har under flera år gjort just detta eftersom han var bostadslös. En del av åren har han även tillbringat i fängelse och hade även då postboxen som fast adress. Sen tömde jag den emellanåt och vidarebefordrade viss post till honom på kåken. Svenska kriminalvården verkar älska att flytta runt interner vilket gör att de inte stannar någon längre tid på respektive fängelse, ibland endast några veckor ibland några månader. Enligt brorsan för att försvåra för internerna att bilda s k nätverk.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Annons:
Hawknestgrove
8/19/09, 7:28 PM
#14

ja just det där med hemlösa. MEn om man ine bor, så kan man ju inte heller rösta, äga bil, eller många såna grejer….Va?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Imasy
8/19/09, 7:37 PM
#15

#!4

Men man måste väl ha sina rättigheter kvar även om man inte bor på fast adress?

OzzyochJag
8/19/09, 9:39 PM
#16

Min pappa "bodde" i en postbox i många år, han slutade när det blev för dyrt att ha den kvar. Han har aldrig varit hemlös och han fick slåss länge för att få rätten till att vara skriven i sin box.
Så jo, det går.

Angelclaw
8/20/09, 3:17 AM
#17

Vet inte heller hur det funkar men jag vet att folk har gjort det tidigare, så på nåt sätt går det.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: