Annons:
Etikett11-telefoni-och-bredband
Läst 7055 ggr
Hawknestgrove
2009-08-07 00:53

Varning för PHONERA!

Om de ringer och vill pracka på er abonnemang, så släng på luren! De kör med kulsprutetaktik när det gäller försäljning och man hinner inte få  med sig vad som gäller, dessutom så framgår det väldigt dåligt, att deras priser är exklusive moms! Så de är dyrA!  Vill du byta dessutom, så blir du inte av med dem förutom att du betalar svindyra straffavgifter. Så Låt dem INTE sätta klorna i dig! De har  riggat upp fösvar upp till skorstenen, så du kommer ingen vart med dem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[Norum]
2009-08-07 01:07
#1

Vi har NIX så jag hoppas att dom inte ringer hit.. Avskyr telefonförsäljare.

Hawknestgrove
2009-08-07 02:02
#2

Det hade vi med….. De skiter i det……OCh det lät ju såååååå bra och billigt.

Det funkade jättebra, inte något att bråka om så, och vi har ju var sitt abonnemang här och jag är ju låst vid Telai och vill aldrig byta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Paddiz
2009-08-07 09:42
#3

De har ringt till oss och det var jag som svarade och de ville prata med min man. Jag ifrågasatte det med tanke på att det är jag som står för vår telefon hos Telia.

Killen som ringde gick på något enormt och jag fick inte en syl i vädret. Till sist ropade jag till honom att jag la luren på bordet och när han var klar så kunde han busvissla så kunde jag avsluta samtalet. Killen smällde luren i örat på mig - utan att önska mig en trevlig dag.

Här säljs inget om inte jag vill det.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Mammzing
2009-08-07 10:41
#4

Tele 2 är likadant.
Fick igår räkning på sånt jag inte beställt.
Samt påminnelseavgifter på felaktiga fakturor.
Försökte ringa men det var köplats 49:
Ska ringa på måndag, lär nog ta ett par timmar……

huskatt08
2009-08-07 17:13
#5

Har nix…en del smiter förbi ändå men sällan det händer.

Då säger jag genast: Nej tack och lägger på.

Jag handlar aldrig något över telefonen iaf, utan de får skicka över prospekt (vilket de sällan gör) annars så läser jag på nätet i lugn och ro innan jag bestämmer mig.

[Norum]
2009-08-07 17:19
#6

*5 Sund inställning! Tänk om alla kunde tänka så, vad mycket många skulle slippa då..

Annons:
destiny
2009-08-08 19:26
#7

#5  Samma här. Cool Dom få gånger under åren jag pratat med en telefonförsäljare har jag bett om något papper på det dom säljer. Men det kan dom inte ordna. Förvånad

Jag skulle i vilket fall aldrig köpa något över telefon. I många år säger jag bara till dom få som fortfarande ringer att jag är inte intresserad - pang på med luren. Och jag vet att det är deras jobb men ringer dom utan inbjudan till mig avslutar jag såna samtal hur jag vill.Skrikandes

Just nu är det någon som ringer tre signaler och sedan lägger på. Sånt gör mig verkligen förbannad. Skrikandes Hur f*n ska man hinna svara? Det är förmodligen bara ett band som går runt på slumpvis utvalda nummer. Skrikandes

[LucyInTheSky]
2009-08-10 02:57
#8

#4 Tele2 har bara varit kanon mot mig.. Haft med dem att göra sen jag gick i 7:an =) Är 23 nu.

Dom andra har jag inte hört av än.. Brukar inte svara när det ringer ett nummer jag inte känner igen. Glocalnet därimot.. Jag sa nej tack flera gånger och la tillslut på. Men en vecka senare kommer kontraktet hem på posten där det står att jag byt till dom. Jäkla nötter! Jag ringde direkt till dem och sa att de kunde dra dit pepparn växer.

Hawknestgrove
2009-08-11 15:07
#9

Ja vi betalade den slutliga fakturan och rapporterade även till Cint. Så aldrig mer annat än Telia här i huset.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

PhonerasKundombudsman
2009-11-18 15:41
#10

Hej Gunilla och alla ni som kommenterat!

Phonera har 59 000 företagskunder inom Telefoni, Hosting och Internet och enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) undersökning av den svenska tele- och datamarknaden har vi de mest nöjda företagskunderna inom fast telefoni (2009, 2008 & 2005). 

Vi är ett företag med kunden i fokus och vår önskan är att varje kund upplever att deras synpunkter tas på allvar. Det är mycket tråkigt om ni har haft negativa erfarenheter av Phonera, hör gärna av er till mig om ni upplever att ni inte fått tillräcklig hjälp eller om ni önskar förmedla fler synpunkter!

**Annette Boije
**Kundombudsman

annette.boije(a)phonera.se
www.phonera.se

Ylva_87
2009-11-18 19:49
#11

#4 Du kan prova att gå in på tele2s hemsida dom har någon form av chatt där man kan ställa frågor direkt. Vet att min bror gick in där just för att det var sån enorm telefonkö. Jag fick ringa en gång när han var i nya zealand tror jag satt i telefon kö 1,5 timma för att säga upp hans abonnemang. När jag väl kom fram så fick jag inte säga upp det… dom tyckte att han skulle ringa från nya zealand och sitta i kö 1,5 timma..

Hawknestgrove
2009-11-18 20:03
#12
#10

då kan ni börja med att betala tillbaka det ni krävde av min sambo.Kontakta mig via Pm hör så ska du få de uppgifter du behöver.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mammzing
2009-11-18 22:07
#13

Har avslutat alla abonnemang på Tele2. Det blev inte CHEAP om man så säger. Väntar fortfarande på rättelser på felaktiga fakturor. Och får fortfarande påminnelser på fakturor som ska rättas. Har tom fått en faktura på ett telefonnummer i Borås.  Är trött på alltihop.

Aldrig mer Tele2

Annons:
[mia-38]
2009-11-19 09:49
#14

Nån som kör med Bredbandsbolaget då?

Ja jösses säger jag bara. De skickar ut påminnelse på räkningar vi inte ens har fått. Och vi vet inte vad det är på heller. *suck*
Här betalas inte en krona om vi inte får reda på vad det är vi betalar för.

Sen säger de att det är vår sak att kolla om vi fått vår räkning. Men hur ska man veta det när man inte vet vad det är på ens..hahahah..
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Hawknestgrove
2009-11-22 17:23
#15

Suck… JA Telia forever. Så är det bara.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Peachtrees
2009-12-12 11:38
#16

Funkar nix för mobiltelefon?

TjockaBerta
2009-12-13 18:31
#17

Tele2 har fungerat jättebra för mobilerna vi har, tre stycken, men inte för vårt teve-abonnemang.

Jag har aldrig varit med om så mycket fel. Allt har varit fel från början till slut. Boxarna har bytts 15 gånger. Ibland har de skickat boxar som varit trasiga när de kommit hit. Två boxar har varit strömförande osv osv. Kundtjänsten lovar precis vad som helst utan att hålla det. Man kan aldrig tala med samma person.

De har avslutat mitt kundnummer och öppnat nya kundnummer åt mig och sagt att jag aldrig haft autogiro för TVn utan att jag troligtvis tror att ett telefonabonnemang är TV abonnemanget osv. Vid flera tillfällen menar de att jag är dum för att de inte förstår vad jag menar. Till slut har det visat sig att jag haft rätt men det har tagit många samtal.

Jag har blivit lovad filmkanaler i kompensation som jag aldrig fått. De fakturerar och krediterar fel fel fel. Varje fel som åtgärdats har generat 2-3 andra fel istället. Ja kort sagt allt som kan gå fel har gått fel.

Det är jättelång telefonkö till supporten varje gång det blir fel.

Det är jag så förvånad över när telefonen fungerar utan problem.

>>>Malum domesticum<<<

Hawknestgrove
2009-12-13 22:03
#18

Åh gud rena mardrömmen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Loveferrets
2009-12-14 03:18
#19

Tacka vet jag Telia, skulle nått råka bli galet så rättar dom till det ögonaböj o sen får man massor av förmåner he he.

[mia-38]
2009-12-14 07:49
#20

Telia=Felia…hihihi

Jag vet inte hur mycket bekymmer vi hade med Telia för några år sedan. Vi tappade internetuppkoppling många gånger under dagen. Ringde och talade om detta. Det var fel på vår utrustning sa de. Vi kollade upp allt..men inget var fel. Vi köpte till och med ny data och grejer.
Fick brev om att jag hade virus i min data och att jag var spärrad från att gå ut på vissa sidor pga detta. Men jag visste att jag inte hade virus och jag kom ut på alla sidor som innan. Påtalade detta för de och de var så ihärdiga. Kom ett brev till från de om samma sak efteråt.
Jag blev förbannad och sa till en där att rättar de inte till detta så byter jag leverantör. Då blev de beskedliga.

Min uppkoppling skyllde de som sagt var på min utrustning. Men efter mycket om och men kom de på att det var fel i stationen där allt sitter. Det kom en tekniker och bytte ut nåt sen funkade det perfekt.

De lyssnar inte på sina kunder utan bara kör sitt race. När tack för Telia.

Annons:
Mammzing
2009-12-14 09:49
#21

# 17 Grattis om det har funkat med dina mobiler!
Då har ju jag fått den skiten på mina mobiler som du beskriver om ditt tv-abbonemang.
NU sen i MAJ börjar det rätta till sej men jag har en bunt på felaktiga fakturor, är väll en stapel på 2.5 cm.
Bara 2 kvar å rätta av dom.
Gud så skönt!

TjockaBerta
2009-12-14 10:05
#22

# 21

Ja dom kan väl inte belasta samma kund med båda felen! Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: