Annons:
Etikett24-avbetalningar
Läst 4895 ggr
Fagerljung
7/13/09, 10:02 PM

Skuldsatta

Ni som är skuldsatta, har ni någon aning om när ni kommer att bli skuldfria?

Hur länge har ni varit skuldsatta?

Varför är du skuldsatt (alla lån räknas!)

När du blir skuldfri; kommer du någonsin att ta ett lån igen?

Annons:
martdat
7/13/09, 11:51 PM
#1

skuldsatt har jag väll varit i större delen av vuxna livet sen har summorna varierat,

 jusst nu har jag ca

 400 000 i banklån på huset,

10 000 ca på forex

och CSN ca 10 000 kanske, har inte helt koll,

Bilen ca 30 000

Varför? huset lånade jagt ill för jag ville bo i hus,

csn har jag för att jag gick på komvux och försökte få gymnasiekompetens för jag ville dels komma ifrån soc och dels gå på högskolan, klarade det dock inte så det känns lite osis,,

Forex tog jag förra våren för jag var arbetslös o min akassa skulle jusst sjunka så jag lånade så jag skulle betala in resten av årets csn lån plus en stor elräkning,

Bilen, kan inte  bo utan en någotsånär pålitlig bil här, bussförbindelsera är skitkassa, tex två bussar i veckan sommarn,,

jag kommer nog att ta lån ijen när  /om jag blir skuldfri, alltid nått som händer,

Men mina lån ligger inte på fogden dock,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gasoline
7/15/09, 9:46 PM
#2

Enda skuld jag har är till min pojkvän, 500 kr, då jag inte har fått några pengar av mitt aktivitetsstöd än. Hoppas på att jag kan betala tillbaka dom när jag får mitt första bidrag.

Skulle aldrig låna pengar av bank eller en större summa utav någon bekant om det absolut inte var nödvändigt, jag hatar att låna pengar!

elyse
7/16/09, 12:56 AM
#3

Jag har CSN som kommer att ligga på ca 100,000 när jag är klar. Jag har inte lånat alla terminer. Men det ser jag nästan inte som ett lån, fast jag kanske borde. Nästan alla har ju CSN-lån. Jag kommer att betala minsta möjliga på det så länge jag inte har en hög inkomst (vilket jag inte lär få som förskollärare) eller vinner pengar.

niare
7/16/09, 3:38 PM
#4

jag har skuld på 5000 tusen ca, det ligger på en husnyckel som fattades när jag flyttade och bad om avbetalning men de skickade vidare de till kronofogden direkt så har inte kunnat betala nått på den då vi bara får ca 4200 från soc nu i sommar och hyran ligger på 3066 :/ inte mkt att leva kvar då för

EmmaG
7/16/09, 8:59 PM
#5

Har inte stenkoll precis nu, men har ca 90 000:- i banklån, och ska snart förnya de med ca 15 000:-

Hur länge har ni varit skuldsatta?
Tog första lånet för snart 2 år sen, och har utökat de 2 gånger sen dess.

Varför är du skuldsatt (alla lån räknas!)
Pengarna har varit till bla bröllop, utbildning och konsumtion

**När du blir skuldfri; kommer du någonsin att ta ett lån igen?
**Tids nog kommer de även bli hus & billån så..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hawknestgrove
7/20/09, 4:50 PM
#6

haha, CSn, och där är jag väl skyldig ca 70000 kr som skrivs av när jag blir 65.(gamla lånet)

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Sovgott
7/21/09, 12:11 PM
#7

Jag har en studieskuld på ca 90 000 kr. Kommer vara skuldfri 2018 om jag forsätter betala av i den takt man ska. Men jag planerar att slutbetala den skulden nästa år.

Jag önskar att jag aldrig mer behöver låna, men eftersom jag vill ha hus och det inte finns någon rimlig chans att kunna köpa hus kontant, så kommer jag bli tvungen att sätta mig i skuld igen.

Däremot skulle jag aldrig låna pengar för att konsumera.

Tiana
7/21/09, 4:27 PM
#8

Csn var det här med - tror jag ligger runt 110 000 i dagsläget. Så jag har en hel del att beta av!

CarolineO
7/21/09, 6:13 PM
#9

Har aldrig haft någon skuld och kommer aldrig att ha det heller (förutom när det blir dags för hus).
Jag gör helt enkelt det jag måste för att slippa.

Jag jobbar heltid och pluggar på halvfart samtidigt, så slipper jag studielån…
Jag har sparat ihop till min bil som jag köpte för 8000 då jag sålde den gamla för 7500 (alltså 500kr att spara ihop så det gick ju fort) så slipper jag billån…
Jag tar inte lån för att köpa något, utan sparar hellre ihop till det och köper det för mina intjänade pengar, oftast har varan dessutom sjunkit i värde tills dess också! T.ex. levde jag utan TV i 2 månader efter att min f.d. sambo flyttat, sen hittade jag en jättefin 38"  begagnad för 500kr…

Den enda skulden jag kommer att ha är när jag tar lån för att köpa hus. Det är en skuld jag tillåter mig att ta eftersom det är för svårt att spara ihop ett par miljoner…

Jag har en lön på ca 11000/månad.
hyran är på 5000, el på ca 2000
bensin ca 1500…
Ja, det blir lite knapert, men för säkerhetsskull har jag sparat ihop drygt 11000 på ett sparkonto som jag kan plocka av om ngt händer, så jag inte behöver låna då….
Vill man så kan man… Man måste bara komma på det och ge sig tusan på det   =0)

Tiana
7/21/09, 6:18 PM
#10

#9 Håller med dig, men den där tusan är ju så svår att hitta ibland bara! Skrattande

CarolineO
7/22/09, 2:26 PM
#11

Haha, det har du rätt i Skrattande

Gardens
7/22/09, 4:54 PM
#12

#9 samma här,jag kör på det gamla,har man pengar handlar man,har man inga pengar handlar man inte.

Upp till toppen
Annons: