Annons:
Etikett05-prisvärda-butiker
Läst 2761 ggr
Mullibolla
7/1/09, 1:26 AM

Världens billigaste ställe!

Jag måste bara få tipsa om Läkarmissionens second hand-butiker!

LÄNK

Jag har förmånen att ha en butik precis där jag bor och jag har varit där många gånger och gjort riktiga fynd!

Vad sägs om följande

Ett stort köksbord i furu med iläggsskiva för 125:-
Fyra stadiga furustolar för 45:- styck
En resårmadrass med ben för 250:-
Diverse armatur och smålampor för 10-15:- styck
Bestick och husgeråd till larvigt låga priser som 2:- för kaffemuggar, 2:- för diskställ, 5:- för en jättefin glaskanna m m m m…

Sen har jag även köpt kläder där. Denna vecka har min lokala butik 50% på alla kläder så idag fyndade jag en fin vit bomullströja med marinblå ränder för 22;50 och en grön t-shirt för 12:-.

De har böcker och väskor och skor och kläder och gardiner och möbler och… ALLT!!!

De har alltid något som heter "Veckans vara" och då är den extra billig. För en tid sedan hade de halva priset på alla möbler och då var jag jättesugen på en soffa och en fåtölj som såldes för 175:- sammanlagt, men det blev inget för jag ville vänta på en annan färg.

Jag har sett underbara hörnvitrinskåp i furu för 50:-, elektriska apparater för ett par tior, dammsugare, telefoner, mobiler, datorbord…

Och det bästa av allt är att de tar 200:- i hemkörning om man bor i närområdet. Bor man inom kommunen kostar hemkörningen 300:-.

Det här är verkligen underbara ställen och ett jättebra alternativ om man behöver köpa nytt men inte har råd.

Glad sommar!Glad

Annons:
martdat
7/1/09, 1:38 AM
#1

ja begagnat kan vara bra, köper ibland fasst vill kunna tvätta i såfall, så inte stoppade möbler, Här har vi Erikshjälpen som har sådana priser du rabblar upp,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
7/1/09, 11:54 PM
#2

Här finns flera secondhandaffärer. Men inte alla är så billiga. Och vem köper en gammal brödrost för 80 kronor när man får en ny för 100 kronor?

Så här måste mman verkligen kolla och jämföra. Men bra kap kan man göra ändå:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: