Annons:
Etikett18-dåliga-erfarenheter-arbetsförmedling-socialen
Läst 4143 ggr
Alexej
5/31/09, 12:38 PM

Fy! Sverige 2009...

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Norrann
5/31/09, 9:50 PM
#1

Usch,det är hemskt att människor bor så här,att sociala betalar för boendet utan att ha nån koll på att de som bor där har ett acceptabelt boende är lika hemskt.Det ser ut som det skulle behövts hemtjänstpersonal hos flera i det huset,hoppas det blir ändring till det bättre för dem alla nu.

Hawknestgrove
5/31/09, 10:07 PM
#2

ja noll koll. OCh man kan ju inet bara klandra hyresvärden. De som bor där borde ju kunna hålla någosånär omkring sig. För vad jag föstår, så har varje lägenhet egen el.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
5/31/09, 10:36 PM
#3

det framgår inte så mycket i artiklen att jag vet vad jag vill tycka, jag tänker att elen kan ju vara avstängd för att hyresgästen inte betalat,, Att de inte har en säng är ju i allafall inte hyresvärdens fel, kanske inte soc heller, det framgår ju inte,,, Och Städa kan man väll ändå inte klandra hyresvärden för att hyresgästerna inte gör,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gullan402
5/31/09, 10:55 PM
#4

Jag kan inte heller svara rakt av vad jag tycker. Det är för lite fakta i artikeln för att jag ska kunna ta ställning till det.
Denne George, t ex varför betalar soc hans hyra? Har han inte pension att hämta antingen från USA eller Sverige? Varför har han ingen el?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
5/31/09, 11:07 PM
#5

ja det är många frågetecken . Skönt att inte bara jag är fundersam

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

guraknugen
5/31/09, 11:57 PM
#6

Tänkte också på det där med städningen… Här hemma hos mig och min fru är vi allt tvungna att städa själva om det ska bli städat.

Men som vanligt på aftonbladet (gäller även många andra ställen) så är det nästan noll fakta och desto mer trams. Därmed inte sagt att de är fel ute, men det säger ju inte artikeln särskilt mycket om.

Annons:
martdat
6/1/09, 12:49 AM
#7

lite märklig artikel, knappt jag fattar vad de vill ha ut för budskap med den,,, Att någon inte städar sin toalett och det skulle då vara antingen soc elr hyresvärdens fel????

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
6/1/09, 12:17 PM
#8

haha, så härligt att alla reagerar på samma sätt som jag!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
6/1/09, 1:49 PM
#9

Socialen har ofta dåligt koll på vad de egentligen betalar för. De gör inga uppföjningar eller kollar hur personen verkligen har det.

Jag tror det är en ganska typisk situation att socialen bara betalar av gammal vana till en hyresvärd och är glad att med det slipper de "problemmänniskor".

Vet om en kille som socialen länge betalade ett rum på hotell. Kanske de hade specialpris men en lägenhet hade säkert ändå varit billigare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
6/2/09, 12:30 AM
#10

JA, slöseri med våra pengar, kallar jag sånt. För det är ju precis det det är…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

martdat
6/2/09, 9:02 AM
#11

#9 ja hotellrum var vanligt förr, mycket ekonomiskt, nott, men nu gör de det enbart undantagsfall, det handlar inte bara om pengar, Hotellen tar inte emot dem offtast,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

elyse
6/2/09, 5:18 PM
#12

Jag läste en artikel om detta i Metro i morse och jag tänkte ungefär likadant som er. Är man missbrukare och/eller psykiskt sjuk prioriterar man nog andra saker framför möbler, hålla rent och betala elräkningen. Och beräknas man vara så frisk att man får ha en egen lägenhet kan jag samtidigt tycka att ingen ska lägga sig i hur folk bor. Det finns ju hemlösa som inte vill bo i lägenhet, ska dessa tvingas? Tycker att det är samma sak.

Hawknestgrove
6/2/09, 9:57 PM
#13

#12 alldeles riktigt, Men det är just det som är frågan. Till syvende och sist, i en vaanlig lägenhet, så är et du som vanlig hyresgäst/kommuninnevånare som får betala för saneringen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: