Annons:
Etikett23-räkningar-inkasso-och-kronofogen
Läst 3128 ggr
Imasy
2009-05-26 12:11

Min son har fått ifrån inkasso!

Fick en liten mindre chock alldeles nyss samtidigt som jag kokar av ilska.

I hötas när de tog fotografier på dagis, tog de gruppbilden separat, som också skickades hem separat.

Då min son inte ens var med på den så skickade jag tillbaka den.

Idag kommer det en inkassoräkning i min sons namn! Han är fyra år och vet inte ens vad skolfoto är så det är ju ganska uppenbart att det inte är han som har beställt.

Hur gör man nu? Om denna inte blir betald, får han verkligen kronofogden på sig då? Är inte det till och med förbjudet?

När man skickar efter dessa foton så ster du ju " Målsman för barn efternamn" men inkassofakturan var ställd i sonens namn.

Ska ta kontakt med fotoföretaget också, men jag ville ha lite under fötterna först. Vet inte om det är inkasso eller fotoföetaget jag ska ta kontakt med först. Inkasso kan väl inte göra så mycket då de är bakbundna uppdragsgivaren antar jag.

Annons:
Sara
2009-05-26 15:48
#1

Hör av dig till inkassoföretaget med en gång och bestrid. Säg helt enkelt att du skickat tillbaka bilderna. Det gör att de antagligen inte går vidare förren saken är utredd.

Ring sedan fotoföretaget och säg samma sak.

Sara

martdat
2009-05-26 19:55
#2

ring fotoföretaget omgående, har du inget beställt så ska du klart inte betala, så illa av dem med att skicka räkningar i en fyra åringsnamn,,, lååågt gjort,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

JohannaMax
2009-05-26 21:09
#3

Fy så dåligt!!!

De som fotade dottern o hennes grupp delade ut nån blankett som man som förälder fick fylla i och skicka tillbaka om man ville ha hem bilderna för påseende så dotterns namn var aldrig med så det var ju bra. Att det sedan tog 6 månader innan bilderna kom är ju en annan sak…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hawknestgrove
2009-05-26 21:46
#4

ja och ta kontakt med konsumentombudsmannen på din ort. Ta även och passa på och ge skolan/förskolan en rejäl omgång. Be dem ta de där luriga skolfotgraferna och stoppa upp dem på nåt brunt ställe, där passar de. Du är inte ensam om det där trycket. Gå ihop, några föräldrar och sätt nr foten. De där korten är vidriga och dyra och är et fruktansvärt tryck mot föräldrar som har det knapert. Ta tag i det med rektorn och få stopp på eländet!

Skriv även en insändare i lokaltidningen om att du inte vill bli pådyvlad en massa dyra kort.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
2009-05-27 19:01
#5

Så dåligt!!!

Det får inte göras affärer med barn. Dessa skolbilder har kostat mig så mycket pengar när mina barn var små. Dyra, krånkliga och det känns ju inte "snällt" att skicka tillbaka bilder av det egna barnet men vad ska man göra med alla de?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2009-05-27 21:59
#6

Ja det där är något jag tycker att vi skulle kunna ge folk kurage här inne att säga NEJ. Ringar på vattnet vet du…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Imasy
2009-05-28 01:26
#7

Jag säger absolut ingen om det blivit någon miss och de skickat till inkasso.

Det som stör mig så fruktansvärt är att de har skickat denne i sonens namn och inte mitt, för det var JAG som beställde, inte han!

Är det inte olagligt det de har gjort? För det första är han minderårig och för det andra har han knappast satt en kråka på beställning av några kort.

majvi
2009-05-28 22:57
#8

Det är ogiltigt.

Tyvärr kan jag inte länka , men gå in på www.kov.se

sök på inkasso så får du fram vägra betala faktura.Där står precis hur du ska göra.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
2009-05-30 10:25
#9

Hittade en intressant diskussion på Flashback om det:

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-457972.html

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2009-05-31 22:24
#10

Alexej, jag svarade…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: