Annons:
Etikett11-telefoni-och-bredband
Läst 2480 ggr
Alexej
4/17/09, 11:47 AM

Mobilen smutsigare än toasitsen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Var tredje gör aldrig ren sin mobil

  • 94% använder den i sängen

  • 92% på offentliga platser

  • 87% i köket och

  • 68% på toaletten Flört

Undersökning från Halebop

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
spiritedaway
4/17/09, 11:53 AM
#1

mums!  :P

Mari
4/17/09, 1:51 PM
#2

Låter ju trevligt :P Tur att jag nyss bytte mobil, den andra hade jag haft sedan 2002 utan att rengöra den ordentligt ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sovgott
4/17/09, 2:52 PM
#3

Äsch, det är ju bara jag som använder den! Och jag pratar iallafall inte på toa.

Gasoline
4/17/09, 3:06 PM
#4

Inte alls förvånad… Är ni det eller?

Sovgott
4/17/09, 3:12 PM
#5

En annan bakteriehärd är väl musen till datorn?

Problemet är att människor nu för tiden är så rädda för bakterier att de utrotar dom med sprit och antibakteriella kemikalier vilket leder till att vi blir ännu mer sjuka, allergiska och överkänsliga.

T ex läste jag nu att munskölj även förstör de naturliga och snälla bakterierna i munnen så att man får obalans i munnen och ännu mer karies. Det finns faktiskt godartade bakterier också! =)

Gasoline
4/17/09, 3:14 PM
#6

#5 Kan jag mycket väl tänka mig.. Jag är inte rätt för bakterier på det sättet, men är lite kinkig ändå. Tex när min sambo ställde utt soppåsen ifrån köket, på bordet och på osthyveln, så vart jag faktiskt lite äcklad och lade den i disken!

Annons:
spiritedaway
4/17/09, 3:47 PM
#7

Jag är inte rädd för bakterier. Men jag stoppar inte handen i munnen efter att ha suttit vid datorn direkt heller.. :P
Brukar tvätta händerna om jag ska äta med händerna, typ frukt. För jag kan garantera att tangentbordet och datamusen är fulla med trevliga bakterier :P
Eller man borde väl tvätta händerna före varje måltid. Men det är jag nog lite mindre noga med.

Gullan402
4/17/09, 7:11 PM
#8

Jag är nog lite arbetsskadad, jag tvättar händerna både innan jag ska göra något och efteråt…Skäms
Däremot så tvättar jag inte mobilen, men senast idag dammade jag av min trådlösa telefon.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
4/17/09, 8:18 PM
#9

huh? Tvätta mobiler? Det är ju bara jag som pratar i den. OCh inte 17 använder jag den på toa.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gullan402
4/17/09, 8:53 PM
#10

I min värld använder man inte telefonen på toa med undantag av larmtelefonen då jag jobbade. Den fick vi inte lämna ifrån oss utan vi var tvungna att vara anträffbara hela arbetspasset. Men å andra sidan har jag faktiskt inte behövt använda telefonen men den var ändå med liksom korgen med nycklarna vid toabesök. Oftast hann vi inga toabesök då jag jobbade i kvällspatrullen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

JohannaMax
4/17/09, 11:48 PM
#11

Hmm…jag har nog aldrig rengjort någon av mina telefoner…Använder den inte i sängen o inte på toa. De gamla telefonerna fick iof hänga med mycket till stallet förut så de innehöll nog både det ena o andra…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Aviendha
4/18/09, 1:39 PM
#12

Ja, datorn lär inte vara särskillt mysig den heller, iaf inte de bärbara ;) Svåra att rengöra, de vill ju inte följa in i duschen och då tar min kreativitet i området slut =)

JohannaMax
4/18/09, 2:33 PM
#13

Datorn har jag faktiskt rengjort en gång!! Fick lite medel från jobbet som datarengöringstanten hade när hon gick över alla våra maskiner så jag blåste rent tangentbordet o torkade av skärmen. Behöver torka skärmen nu kan jag meddela för den är skapligt skitig…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Norrann
4/18/09, 7:12 PM
#14

Jag hör till dem (det borde finnas några till?) som aldrig har med telefonen in på muggen.På muggen vill jag vara ifred vare sig jag duschar eller gör annat.Det finns INGET som inte kan vänta tills jag är klar och kommer ut därifrån.

Datorn den får allt vackert hålla sig i ett rum den med,tror inte man mår bra av att göra flera saker samtidigt,hålla koll på mobilen/datorn under tiden man t ex äter eller lagar mat.

En tonårsdotter däremot,hon har inte upptäckt det sköna i att vara otillgänglig - än!Jag är säker på att det kommer.

Förresten,rengör ävan dessa prylar precis som andra saker.Varför man inte skulle behöva göra det är för mig en gåta.

Ebba-A
4/18/09, 8:50 PM
#15

Usch vad läskigt! Men inte ens att veta dethär får mig att överge min mobil, den är med mig dygnet runt (i fickan, i sängen, i badrummet när jag duschar osv.). Komemr troligen dö av strålning OskyldigObestämd

Värd på Choklad iFokus

Upp till toppen
Annons: