Annons:
Etikett12-inredning-och-trädgård
Läst 6459 ggr
Imasy
3/18/09, 1:59 PM

OT- Ny balkong

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag bor i lägenhet så är min balkong min enda lilla egna vrå utomhus.

Har fixat till den nu för bara 380 kr, vilket vart ett helt nytt "uterum".

Det enda som fattas nu är växterna som ska slingra sig uppför gallret :)

Här kommer två före bilder.

Annons:
Imasy
3/18/09, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2

Imasy
3/18/09, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och så efter :)

Imasy
3/18/09, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och igen :)

Mari
3/18/09, 2:50 PM
#4

Vad snyggt det blev. Mysigt för kattassarna att gå på den där mattan också misstänker jag :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

JohannaMax
3/18/09, 3:10 PM
#5

Oj va fint!!

Vad köpte du för de 380 kronorna?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Imasy
3/18/09, 3:32 PM
#6

De gröna "gräsmattorna" behövde jag två av. En av dem fick jag betala 149 kr för och den andra 129 kr för, fast de har samma mått och så. Vet inte om det blev någon felinslagning eller nåt.

Sedan en färgburk för 80 kr.

Kan ju säga att det är MYCKET varmare om fötterna nu :)

Annons:
SaraC
3/18/09, 5:21 PM
#7

Mysigt! Vilken skillnad Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Imasy
3/18/09, 5:41 PM
#8

Och ännu mysigare blir det när växterna har slingrat sig uppför gallret :)

Då blir det en vägg av blommor och blad :)

Får återkomma med bilder då så får ni se :)

Imasy
3/18/09, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Balkongen för två somrar sedan :)

skrollan
3/18/09, 6:21 PM
#10

oj vad billigt och SNYGGT! Vart köpte du det så billigt? vad är det för växt som klär sig runt gallret så fort över sommaren?:)

Imasy
3/18/09, 6:25 PM
#11

#10

Jag har väl varit i mina hemkvarter och shoppat, dvs Rusta ;)

på bilden i #9 är det en Blomman för dagen/ Ipomoea som klättrar uppför gallret. Tacksam växt som växer som ogräs :)

Hade den slingrandes längs hela gallret några månader efter att det fotot togs :)

huskatt08
3/18/09, 6:32 PM
#12

Jättefint ser verkligen inbjudande ut,  och alltid roligt när det inte behöver kosta skjortan. Kan tro missarna gillar det oxå Flört

Imasy
3/18/09, 6:40 PM
#13

Om ni undrar varför träbackarna står emot räcket så är det för att de ska få fungera som pidestaler sedan när vädret blir lite mildare :)

Annons:
skrollan
3/18/09, 9:46 PM
#14

tack :) tror jag också ska shoppa ;)

Tatsja
3/19/09, 8:24 AM
#15

Tänk om det var lika billigt att bygga om min altan. Suck

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Ninjisen
3/19/09, 8:45 AM
#16

Hur fint som helst!! Kul att man kan fräscha till det så med en liten summa pengar. Och ändå blir det så snyggt Glad

Imasy
3/19/09, 9:20 AM
#17

Har varit inne på impecta.se och handlat en massa Ipomoeor i flera olika färger för 109 kr också ;)

Men det är helt fantastiskt vad den växten kan växa sig stor och fyllig på en balkong :)

Sedan så ska jag bara klura ut hur jag får ha krukorna ifred innan de har grott :s Förra året roade sig Amanda med att pilla ur både jord och frön ur lådorna, så av förklariga själv blev det inte mycket blommor :/

Alexej
3/19/09, 10:18 AM
#18

Jättefint! En balkon är livet på sommaren!!!

Tror, du får bara kolla lite då och då att det inte möglar under gräsmattan.

Det finns också dyrare kvalitet med lufthål. Men billigare bruka mögla under rätt lätt. Om det kan komma regn åt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Imasy
3/19/09, 10:53 AM
#19

#18

Tack för tipset :)

Det är inga pluttar under så det blir nog ganska luft tätt därunder.

Ninjisen
3/19/09, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är våran balkong från förra sommare, ser inte riktigt ut så nu men golvet är kanon, för att slippa mögel under mattor. Man köper det i små rutor som man klickar ihop typ… Tål vinter och allt! Kanon.

Annons:
Ninjisen
3/19/09, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här ser man lite mer av balkongen :)

skrollan
3/19/09, 2:49 PM
#22

haha våran ballkong är jätte ful med alla plankor som ska göra det illeräskert in till grannen, en planka så schess kan gå ner ifrån ballkongen m.m. ;)

Imasy
3/19/09, 3:16 PM
#23

#20

Snyggt! :)

Såg sådana plattor på Rusta med ;) Fast inte i samma färger dock. Såg väldigt behändiga ut. Fast det blev ju helt klart dyrare med sådana på balkonegn än en matta.

Vad är det för skoj ni har satt längs räcket? Vore ju skoj med något hållbart som döljer det fula räcket.

Ninjisen
3/19/09, 5:01 PM
#24

#23 Ja dom är egentligen dyra, fast jag köpte i plast och då är dom mkt billigare… Sen låg dom i rea hörnan, mamma köpte dom på Jula.. Tror att jag betalade ca 400-500 för alla plattor… Och dom håller ju i år :) Dom tar jag allt med när jag flyttar.

Ja det va så fult vid räcket, så mamma och jag kom på att vi skulle köpa något att dölja det med.. Jag tänkte mig mer såna skydd man kan köpa på ikea billigt, men så hittade hon dom på nån bygg affär. Det är 2 stycken delar som är ihopsatta och passar preciiiis på våran balkong. Det är pil… Dom va inte alls dyra, och tillsammans med plattorna ger det en lite utlännsk atmosfär :)

Men mkt blommor och sånt gör det mkt finare, som du har. Men mina blommor bara dör.. Jag glömmer av att vattna dom i veckor haha..

Jenna-Gun
3/19/09, 6:48 PM
#25

Jättesnyggt.

Balkongen är ju en viktig del i bostaden sommartid. Kul att få det trivsamt

Imasy
3/20/09, 5:22 PM
#26

Jag kan skvallra att sådana där insyns skydd som Ninjisen har på balkongen såg jag idag på mina hemkvarter för 129 kr :)

Tyvärr var de för långa för att passa på min balkong :(

Hennum
3/20/09, 6:35 PM
#27

blir nog trevligt med den där gröna mattan, ger en känsla av gräsmatta nästan :) Och sedan med alla växterna som kommer upp så småningom så blir det ju en härlig djungel. grattis till den fina balkongen! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
fotokrafs
3/21/09, 12:24 AM
#28

Vad fint det blir, speciellt när växterna kommer sen. Skrattande

Har också matta på balkongen fast den är grå.

Har inte varit ute på den på länge nu.. men sett att några flugor som övervintrat börjat vakna. Balkongen är inglasad så jag får nog "hjälpa" dem på ut sen.. Glad

spiritedaway
3/23/09, 11:55 AM
#29

snyggt :) nu blev jag sugen på att fixa balkongen här :P

Gasoline
3/23/09, 5:39 PM
#30

Jättefin, men inte så roligt när mattan blir blöt dock =) Vill oxå inreda våran tråkiga balkong, men vet inte riktigt hur jag ska göra, eller vill göra för den delen heller.

Ninjisen
3/24/09, 11:02 AM
#31

Imasy, prova att såga av den.. Det hade vi planerat, innan det visade sig att dom passade.
Det är ju pil pinnar liksom, och en trälist som binder ihop det längst upp.. Investera i en såg och sen har du ett perfekt räcke Glad

Upp till toppen
Annons: