Annons:
Etikett05-prisvärda-butiker
Läst 5481 ggr
Ninjisen
2009-02-24 00:24

Gekås Ullared

Där har jag pinsamt nog aldrig varit.. Men ALLA säger att det ska vara en dröm affär, bara man har med sig lite pengar.
Jättebilligt och det ska finnas allt mellan himmel och jord där!
Jag har tjatat på morsan att åka dit (då vi båda är shoppinggalna) men hon har vart där 1 gång och tyckte det va tråkigt haha…
Men jag ska inte sluta tjata  Kyss

Någon som kan berätta om ullared, som varit där?

Annons:
Lilacbower
2009-02-24 00:25
#1

Helkul!

Tjata på du!

Ensam - men stark!

Alexej
2009-02-24 00:37
#2

Ja, ja fick lite panik över dessa människormassor. Kom på att det var samma priser som på ÖB och jag behöver inte mer än en shampooflaska varannan månad.

Fast det är väldigt bra för småbarnsfamiljer. Känner flera som åker dit två gånger om året och storhandlar kläder för sina barn. Vinter-och sommarkläder.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullan402
2009-02-24 07:51
#3

Jättebra ställe, åkte dit en/ varannat år förr när vi hade 2 löner.
Ibland bussresa och ibland egen bil. Egen bil är att föredra om man har långt tycker jag. Då kan man stanna när man vill. Men buss är billigt och man kanske kan sova lite.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Jea59
2009-02-24 08:27
#4

Jag har gillat Ullared sen första gången jag åkte dit det är Västsveriges mecca, man får mycket för pengarna

Saintpaulian
2009-02-24 08:48
#5

Jag bor ca 40 minuter från Ullared, åker helst en vardagskväll dit, då är det lugnast. Inte så mycket folk och inga busslaster med folk.

Det varierar ganska mycket vad de har inne. Man kan inte alltid hitta samma tvål/tröja/ljus osv. Men visst kan man göra kap.

Jag tror att har man familj så kan man göra sig en slant på att åka dit och storhandla någon gång om året. Men många köper nog mycker mer än vad de egentligen behöver, och resan kan bli mycket dyr om man bor långt bort. Saker som inte alltid alla räknar med.

martdat
2009-02-24 10:39
#6

har vart där två ggr, kläderna har konstiga storlekar så det är svårt att hitta nått som passar, och framför allt så blir det lätt att man köper en massa som man egentligen inte behöver, så visst är det billigt, men det blir ju dyrt om man som jag inte har karaktär och köper onödigt bara för att det är billigt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Sovgott
2009-02-24 10:41
#7

Jag har bara varit där en gång. Det var ingenting för mig.

Jag tror också att man lockas till att köpa mer än vad man behöver, och eftersom jag bor trångt har jag ingen plats att bunkra upp och hamstra massa grejer på!

Är bortskämd med att ha både ÖB och Rusta på min hemort, så Ullared känns lite onödigt att åka till.

Det är nog mer barnfamiljer som kan göra klipp där. Eller en kul utflykt, om man nu gillar att shoppa mycket på en gång. :)

mongu
2009-02-24 10:43
#8

Jag tycker dom har normala storlekar på kläderna. Det är ju kläder som finns ute i andra butiker som dom har köpt upp.

Samma med hygienartiklar så är det märken som man betalar mycket mer för i andra affärer.

Sen gäller det där som på alla andra ställen ett va prismedveten, för allt är kanske inte så billigt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

mymlanbus
2009-02-24 11:30
#9

Har aldrig varit där, men hört mest positiva saker om stället Glad

SaraC
2009-02-24 14:27
#10

Har man Dollar Store, ÖB, Rusta eller något liknande i närheten så är det ju samma typ av saker till samma priser. Jag var på Ullared för några år sedan och tyckte inte det var något annat än de ovan nämda affärerna.

Mamma tyckte samma sak. Hon menade att när vi var små tyckte hon det var kul och bra att åka dit eftersom det då inte fanns några andra sånna här typer av affärer. Samt att utbudet var bättre för barnfamiljer.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jea59
2009-02-24 15:26
#11

#10

Tyvärr så har inte vi Dollar Store här nere i västsverige inte vad jag har hittat iallafall.

Det är när jag åker norr över som jag har hittat den affären, jag gillar den med och billiga är dom

Hawknestgrove
2009-02-24 16:03
#12

JA, men Ninjisen, tjata på nån anna att åka med, om inte mamma vill! Nån som har bil och så kan ni dela på soppan!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skrollan
2009-02-24 16:18
#13

Älskar att gå där. Det finns verkligen allt, passar på att köpa kläder, tamponger, köksredskap, hygienartiklar och massa. Julklappar var bra att inhandla där, och underkläder: bh 49 kr och trosor 19 kr. Men det blir typ bara en gång om året. Så mycket folk att jag får panik!

Annons:
Alexej
2009-02-24 16:44
#14

Det finns webbkamera där:)

Då kan man se hur det ser ut nu…

http://www.gekas.se/Nyheter/Webbkamera/tabid/64/Default.aspx

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2009-02-24 16:47
#15

Helt tomt där nu!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JohannaMax
2009-02-24 17:27
#16

Det är super!! Jag ska dit 16 mars. Man får planera lite innan man åker dit så att man inte åker när folk får lön eller barnbidrag. Semestertider är inget vidare heller.

Jag har ju barn och barnkläder, vinteroveraller och annat är superbilligt!! Norma har fått overaller för 100:- och de har hon använt i två säsonger och de håller bättre än Didrikssons o Polarn o Pyret som kompisar haft till sina barn. Jag kan köpa mer än 10 overaller för samma pris…

Alla basvaror jag kan komma på ska jag köpa där så jag har hemma för minst ett år.

Shoppinglistan är lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

martdat
2009-02-24 17:41
#17

ja barnkläder kan man göra fynd, finns mycket fynd oxå, det är jag som har dålig karaktär,Oskyldig men kläder te mig går inte alls, storlekarna har aldrig stämmt, men jag kan ju hafft otur och det var säkert fyra års sen jag var där.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

OzzyochJag
2009-02-24 19:09
#18

Jag har varit där en gång, när jag väntade barn.
Får säga att jag minst sagt fyndade saker och kläder till bebisen.
Tittade på hästsakerna, men fanns inget till minishettis som jag har, tyvärr, för det var också väldigt billigt.
Ska försöka åka dit snart igen.

OzzyochJag
2009-02-24 19:09
#19

Jag har varit där en gång, när jag väntade barn.
Får säga att jag minst sagt fyndade saker och kläder till bebisen.
Tittade på hästsakerna, men fanns inget till minishettis som jag har, tyvärr, för det var också väldigt billigt.
Ska försöka åka dit snart igen.

dragonheart1976
2009-02-24 19:58
#20

#7 Det tror jag också. Man är nästan tvungen att köpa saker för dom är billiga. Enligt mottot "jag behöver det inte men det är ju BILLIGT" börja man att hamstra.

Själv har jag aldrig varit dit men funderade på att åka till Gekos nångång. Men massor av människor säger ni? Herregud, då ska jag hellre handla hos ÖB Flört För mycket folk är den rena mardröm när det gäller shopping.

Annons:
Jenna-Gun
2009-02-24 20:46
#21

Jag har varit där en gång.

Blev en hel del kläder till sonen. "Möcke bra" som Marcus Birro säjer.

elize-l
2009-02-25 13:28
#22

Har bott i Ullared en himla massa år. GeKås är inte idag vad det var på typ 70 talet. Då var allt extrembilligt men så är det inte längre. Idag lever dom på sitt goda namn och rykte. Jag handlar schampo tvättmedel etc lika billigt på rusta och ÖB. Kläder blir lika billiga på typ Lindex, kappahl mfl även en del större varuhus har kläder till liknande priser. Bor numera utanför Borås och shoppar oftast där. Men visst händer det att jag åker ner till Ullared ibland oxå men inte främst för att det är speciellt billigt.

elyse
2009-02-25 14:24
#23

Tycker att det är klart överskattat. Det är precis som med ÖB, har man tur kan man hitta nåt bra, men det finns mycket av dålig kvalité också.

SergeantHanna
2009-02-25 14:36
#24

Det brukar finnas gruppresor ner till Ullared ibland. De trycker in en hel massa folk på bussar och åker iväg.
Ingen bra idé att plocka med sig barn på en sån kanske.

Jag gjorde mina bästa fynd på Bräckboden istället för Ge-Kås
när jag var där sist Flört

Alexej
2009-02-25 17:30
#25

Ullared, den var inte bra….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Honestyisdead
2009-02-25 19:08
#26

HAr aldrig varit där. Och jag gillar inte att shoppa heller.

Lilacbower
2009-02-25 19:10
#27

Jag vill…..snart faktiskt åka dit.

Ensam - men stark!

Annons:
fotokrafs
2009-02-25 19:13
#28

Har varit där någon gång, antingen med vänner eller när jag och maken haft väg förbi. Har inga minnen av att jag skulle ha hittat något; för mig var det mest "skräp", det vill säga inget jag behövde.

Lilacbower
2009-02-25 19:15
#29

Jag har hittat både guldkorn och grus!

Ensam - men stark!

Tarzan88
2009-11-14 15:08
#30

De finns väl bussresor dit tror jag !Skrattande

Pyttelite
2022-09-03 20:19
#31

Jag har aldrig varit där - tror inte det passar mig - hur billigt det än är.

Någon som varit där i sommar?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


flocken
2022-09-03 20:28
#32

Jag var där i slutet av förra året ( mot min vilja)
Det var precis som den mardröm jag föreställt mig.
Tog mig flera dygn innan jag var återställd från den panikångesten.
Aldrig en gång till.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
2022-09-03 20:31
#33

#32: Känner lite samma sak fast jag inte varit där - varför ska man tvinga sig in i ett stresskaos?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2022-09-03 20:31 av Pyttelite
flocken
2022-09-03 20:37
#34

#33: det var fruktansvärt. Vi åkte hem från Göteborg och min syster ville in " det är inte så farligt. Det är som eko hallen"
Min man fick leda ut mig. Fick knappt luft. Jag som inte klarar av min lokala ica när det är för mycket folk

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
NiklasTyreso
2022-09-05 01:03
#35

Bensinpriset är för högt för att jag ska åka dit.

Jag försöker göra mina klipp på mina lokala Dollarstore, Lidl och Rusta.

Honestyisdead
2022-09-05 14:05
#36

Det var några år sedan jag svarade i #26.
Nu har jag varit där en gång i mitt liv. Tyckte inte det var speciellt utan kan lika gärna gå till dollarstore.

Vi valde en vardag 2 dagar innan löning i slutet av september så julshoppingen var inte igång, folk hade slut på lönen och var på jobb. Så det var inte trångt eller några köer att tänka på.

Att åka dit en löningslördag mitt i sommaren gör man bara om man är galen 😅

Denna kommentar har tagits bort.
Åsa S
2022-09-27 20:44
#38

Jag har varit där en gång men nej fattar inte vad som är så kul, och så billigt var det ju inte. Vill inte åka dit en gång till.

Upp till toppen
Annons: