Annons:
Etikett21-banker-kreditinstitioner-och-försäkringar
Läst 3448 ggr
Alexej
2009-02-24 22:58

Fick tio miljarder på lönekontot

En kvinna i Göteborg fick en chock på måndagen när hon gick in på sin internetbank för att betala räkningar. Någon hade satt in tio miljarder kronor på hennes lönekonto hos Nordea.

Läs mer på dina pengar.se

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Lilacbower
2009-02-24 23:04
#1

Får jag så mkt pengar ska jag dela med er här och med katterna på Hittekattifokus!!!! Så det så!

Ensam - men stark!

Alexej
2009-02-24 23:15
#2

Jag med. Kastrerad alla hemlösa katter och byggt en bastu till mig:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullan402
2009-02-24 23:23
#3

#1 Du har ett fin hjärta 
:big hug:  
(Ps jag behöver 500 tusen, då har jag löst huslånet samt andra skulder + har råd att leva mycket gott ett par år Flört)

Ja det vore väl kul att spara detta kontoutdrag, skulle rama in det och sätta på väggen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

miuljo
2009-02-24 23:24
#4

haha jag hade skyndat mig att ta ut alla pengar.. hon blev ju oxå av med dom ganska snart.. så hon skulle tagit ut dom o lagt dom i madrassen.. bara o tacka o ta emot.. guuud vilken dröm.. jaja… ni skulle fått några hundra tusen av mig till era katter.. :P sen skulle jag nog flytta till nåt varmare land tror jag.. o glämma allt som har med dålig ekonomi o gör.. glömma nudlar frukost lunch o middag.. sitta på nån strand resten av mitt liv med en paraplydrink i handen.. XD

mymlanbus
2009-02-24 23:26
#5

Om jag fick 10 miljarder på kontot så skulle jag köpa ett svinstort hus och öppna katthem med kunniga människor, som skulle få en skitbra lön!

Jag skulle göra ett stort projekt med att kastrera hemlösingar och sedan skulle jag göra TNR där det skulle fungera och alla skulle få lön för att de arbetar såklart!

"En dag så händer det" kanske? :) jag ger aldrig upp!

Sara
2009-02-25 00:02
#6

För mig räcker 140 000:- så jag kan bli skuldfri. Det skulle innebära 2000:- mer i månaden för mig att leva på.

Hade jag fått mycket pengar hade jag byggt ett illershelter.

Sara

Annons:
[LucyInTheSky]
2009-02-25 00:12
#7

om jag fått så mycket insatt hade jag ringt banken med en gång och inte vågat röra pengarna alls.. Förvånad

Guuuuu.. Vad gutt och få så mycket pengar.. typ vinna eller nåt. Då hade jag köpt hus. betalt alla våra och min mor och fars skulder. Jag skulle skämma bort mina syskon och katter så dom inte viste vad dom skulle göra eller säga =)

Ninjisen
2009-02-25 09:33
#8

Jag hade inte heller vågat röra pengarna… Men absolut kopierat kontobeloppet och ramat in det :) Hahaha….

JohannaMax
2009-02-25 10:38
#9

Jag hade gjort som #8! Troligtvis hade pengarna kommit skapligt fel…Men jag hade införskaffat en riktigt snygg ram!

Pappa fick fel på sitt lönebesked en gång för flera år sen och det stod att han skulle få runt 2,3 miljoner eller nått den månaden. Tyvärr rättade de till felet innan löneutbetalningen…Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

spiritedaway
2009-02-27 16:06
#10

Jag hade inte vågat röra pengarna :P

anebit
2009-02-27 16:16
#11

Så underbart om det vore sant!

Tänk att kunna skänka en summa pengar till alla katthem och anordna gratis kastrering på många håll i landet.

OPS!  Nu trodde jag visst att jag var inne på Hittekatter och skrev.    Skrattande

Mina barn skulle naturligtvis får sin del av kakan.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

siberlina
2009-02-27 22:58
#12

jag skulle  starta  ett  katthem    , på direkten,jag hade  snabbt     ,tagit   ut pengarna….

bjornen66
2009-05-16 10:17
#13

Är det någon som kan förklara hur stadsobligationer fungerar det enda jag vet är att om man köper så kan man vinna på dem????

Annons:
Mitralis
2009-05-16 11:37
#14

Jag fick också en smärre chock när jag gick in på mitt aktiekonto och upptäckte att jag hade 33 663 413,89kr på kontot. Jag rörde inte pengarna och det tog över en månad innan dom kom på att det var fel och ändrade till 33 663kr istället.

Jag har skrivit ut sidan med alla miljoner för det är nog enda gången som det kommer att finnas sådana summor på mitt konto=)

Återbetalningsskyldig kan man alltid bli för pengar man VET inte är ens egna. Om det är små summor som ca 20-200kr som det är rimligt att man inte upptäcker att det kommer in på kontot så tror jag att dom har en försäkring för det så man slipper betala tillbaka.



guraknugen
2009-05-17 02:03
#15

Journalister vet inte vad ordet chock betyder. Enligt dem kan ett helt fotbollslag hamna i chock om motståndarna gör ett mål efter bara två minuter, exempelvis.

Man får inte en chock om man plötsligt har 10 miljoner på kontot. Däremot kanske man blir förvånad och jag hade nog också misstänkt att något blivit fel… Sedan hade jag säkert funderat på om man ska kontakta banken för att höra med dem, men så är jag ovanligt tråkig också.

Hawknestgrove
2009-05-17 16:04
#16

Kommer ni ihåg mitt moderkort i somras?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tatsja
2009-05-18 10:25
#17

OJ! Hur fick du råd att hämta ut det? Snacka om skrivfel

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Gullan402
2009-05-18 14:28
#18

Hawknestgrove det var inte lite dyrt moderkort det inte Flört

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
2009-05-18 22:40
#19

Ja det var så kul, så de gjorde tom en liten artikel i STNB om det….

OCh jag ringde till Komplett… de fattade inget alls, för vi kunde inte härleda siffrorna till någonting……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: