Annons:
Etikett26-information-om-sajten-och-ifokus
Läst 11064 ggr
Alexej
2/17/09, 6:45 PM

Presentationer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan du skriva in en presentation av dig. Lägg gärna till en bild av dig men inget krav:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

  • Redigerat 8/28/22, 11:02 AM av Niklas
Annons:
Alexej
2/17/09, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Alexandra/Alexej

Jag är Sajtvärd för den här sidan annars Medarbetarehttp://hittekatter.ifokus.se/

Mina intressen är framförallt djurskydd och politik (hänger ihop).

Jag kommer från Tyskland och är 49 år. Lever sedan snart 19 år i Sverige i en liten stuga utanför Skara. Jag har 2 barn som är vuxna nu Obestämd och bor nu ihop med en hund och en massa katter.

Har varit psyksköterska och möbelsnickare men är sedan många år förtidspensionerad.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ninjisen
2/17/09, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är Medarbetare här och heter Ninja!

Jag kommer från Tyskland men vi flyttade hit när jag va 6 år, så jag är så gott som svensk nu.. Känner mig så iaf!

Jag blev mamma för 6 månader sen till en underbar liten flicka och bor tillsammans med min man i Vänersborg.
Även våra 2 katter, Shiva och Naquita.

Är Undersköterska men mamma ledig nu… 24 år, blir 25 nästa vecka..

Gullan402
2/18/09, 1:03 PM
#3

Heter Eva och är 38 år, ensamstående med 2 småtjejer på 9 och 5½ år. Vi bor på landet i ett eget hus (eget och eget, det är väl banken som äger det eftersom jag har lån på det…).
Vi har 2 stora blandras hundar, Findus och Felix. 3 huskatter som heter Loke, Pumba och Timon.

Mina intressen är barnen, djuren, naturen och datorn. Även handarbete och bakning.

Är utbildad undersköterska men dels är det nedskärningar även där samt att denna kommun inte har barnomsorg på obekväm arbetstid.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
2/18/09, 7:02 PM
#4

Gunilla, aktiv på Hittekatter, är ordförande i nystartade KAttkedjan i Strömstad. 58 år(usch) Född i Stockholm.

Sajtvärd på Svensk NAtur, medis här ochpå Misshandel, Psykologi och Vin

Förtidspensionerad

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

dragonheart1976
2/19/09, 11:20 AM
#5

Jag är Mandy, 32 år (usch, snart 40 Obestämd) och kommer från Berlin, Tyskland. Min make lever i Vedum och jag flytter ditt i april med vara älsklingar (två katter och två kaniner).

Jobbar som juristassistent men kommer att bli arbetslös fr.o.m. april Rynkar på näsan

Mina största intressen är djurskydd, böcker,  naturen. Mina drömer: Inga hemlösa katter, starta ett katthem, ett bättre status till katter och även kaniner i samhället

AnneN
2/19/09, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Anne, född 1981 i Piteå uppvuxen på en labradorkennel, bor nu med sambo, blandrashund, 3 katter & 2 råttor i Luleå.

Är långtidsarbetslös och extremt trött på att vara ledig!

Mina intressen är bland annat djur, se film, lyssna på musik, fina gamla bilar, umgås med vänner, sitta vid iFokus, mm.

Jag är Sajtvärd på blandrashundar och Medarbetare på flertalet andra ifokussajter.

Vill ni veta mer så är ni välkomna att fråga, jag lovar att inte bitas Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
martdat
2/19/09, 11:03 PM
#7

hej, en snart 32 årig tjej som bor i ett lite risigt hus på landet utanför Växjö med en dotter på 12 år och 6 katter, fyra egna och två stödisar,, min bror med hund är inneboende, vi har även kaniner och marsvin, gillar djur som ni hör, Men även människor, arbetsprovade på hela människan RIA och det är nog nått sånt jag skulle vilja jobba med, hemlösa och andra som inte passar in i facken,,  dessvärre städar jag hotellrum i nuläget, funkar men är långtifrån min dröm,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Norum]
2/20/09, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Åsa, född i Jämtland men utflyttad till Småland sen 9 år tillbaka. Trivs som fisken i vattnet! :-)

Har förtidspension pga fibromyalgi bla. Är godman och älskar det! Och det gjorde det ju helt naturligt att starta Frivilligarbete här på iFokus. Så jag tror jag kan en del om detta med dålig ekonomi..
Brinner för de utsatta och svaga… Kan jag hjälpa någon så gör jag det mer än gärna.  :-)

Blir med valp nu den 14:onde mars, Irländsk varghund. Längtar! Det ska bli så härligt med ett pyre i huset igen.. har 4 katter och 2 jakthundar. Eller, det är gubbens hundar..

Är också Medarbetare inne på Sorg. Tung sajt men tyvärr nödvändig..

Tja. lite om mig.. Tror de flesta (?) vet vem jag är, snurrar runt på en del sajter här. Har liiite svårt att hålla mig borta…  Skäms

sotarn76
2/20/09, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tjena Cool,

Dominic heter jag och är byggt 76 Flört.

Mina intresser är min fru, våra katter och kanier OCH min MC Skrattande

dessutom pyssla jag gärna och fotografera lite grand.

Firinella
2/20/09, 11:34 PM
#10

Heter Laila och bor i en liten by i nordöstra Blekinge. Är ensamstående med en halvvuxen son på 19 år. Bor i radhus. Jobbar med handikappade. Min stora hobby är mina katter men har även hund.

Gullan402
2/20/09, 11:43 PM
#11

#10 då bor vi ganska nära varandra då, jag bor i sydöstra småland. Har ca 6-7 km till blekinge gränsen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

mymlanbus
2/20/09, 11:44 PM
#12

Jag är Malin, bor i Norrköping med mina barn. En 21-åring som flyttat till sin pojkvän och en 20-åring och en som är 16½, alla 3 är tjejer!

Älskar djur och umgås inte så ofta med människor i verkliga livet.

Långtidsarbetslös och inskriven i aktivitetsgarantin. Utbildad webbdesigner.

Ekonomi är spännande, undrar varje månad hur det ska gå ihop sig :)

anebit
2/21/09, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ann-Britt heter jag och är hela 63 år mogen.  Skrattande
Men bara ca 40 år till sinnet. Bor i Eskilstuna.

Har man och 2 vuxna barn samt 5 barnbarn.

Älskar djur och har haft en hel del bl.a 2 schäfrar som vi tävlade spår och rapport med, men just nu har jag 2 kissar en på 15½ år och en på ca 1½ eftersom jag hittat honom ute.

Medarbetare på HittekatteriFokus  och DaysofourLives i fokus

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
mariia89
2/21/09, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Maria heter jag, är inne på mitt 20:e år :) Bor ca 2,5 mil norr om karlskrona med min sambo och våra 3 katter Morris, Freja och Alvin. Katterna är mitt stora intresse! Jobbar som timanställd inom äldreomsorgen, hade varit skönt med en fast anställning men får ta tag i att utbilda mig lite bättre om jag ska få det ;) Detsutom är det inte så lätt att bli fastanställd nuförtiden iallafall =/

Maria

chik
2/21/09, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej!!

Lena heter jag.Förtidspenso.Intresse djur natur.Född 56.

Bor i N. Halland sen 01 kommer från Gbg. Sambo o fem barn varav ett bor hemma.Dom andra har eget boende.Ja det var pytte lite om mig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Gullan402
2/21/09, 3:09 PM
#16

Varmt välkomna alla, jättekul med era presentarioner!!!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Jenna-Gun
2/21/09, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här kan ni läsa om mej.

Besöker ni min hemsida så kan ni läsa mer om mej o mitt liv

http://jenna-gun.medlemmar.ifokus.se/

Anders 50
2/21/09, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej.

Jag är en 59 årig smålänning, bor med sambo och djur av olika slag på en gård långt från grannar några mil väster om Värnamo.

Jobbar med att avverka skog. Jobbar skift, så det blir lite olika tider på dygnet som man är iFokusberoende.

Mycket mer info finns på "min sida"

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

elyse
2/22/09, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag heter Elyse och är 24 år. Bor i Luthagen i Uppsala med sambo och två Ragdollhanar. Student, blir färdig förskollärare i december.

gulzebra
2/22/09, 5:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Annelie heter jag, 22 år, bor i Borlänge med mina djur.
Har ingen sysselsättning så, utan försöker mest få ordning på livet.
Stora intresset är djur och foto. Har råttor, kaniner, möss och guldhamstrar :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
OzzyochJag
2/22/09, 7:26 PM
#21

Jag heter Jenny och är 35 år, bor i en lägenhet med min sambo och vår 1 åriga dotter. Är arbetssökande igen efter att ha varit mammaledig.
Springer som vikarie inom äldrevårde, men är ont om sådant också i vår kommun just nu. Min sambo är också arbetssökande så är lite tufft just nu. Djur är annars mitt stora intresse, just nu har vi två egna katter, en jourkatt, en dvärghamster och en minishettis vid namn Ozzy och där av mitt nick. Jag blev först medlem på shetlandsponny.ifokus.
Bor just nu i skåne men funderar på att flytta hem till Östergötland igen efters sommaren för att börja plugga till socionom eller förskolelärare.

skrollan
2/22/09, 9:09 PM
#22

Jag heter Linnéa, bor tillsammans med min sambo Erik. Med oss bor katten Schess, illrarna Skrollan och Groggie, och förhoppningsvis en kattbäbis till snart!
Jag pluggar sista året på barn och frtidslinjen och tar studenten till sommaren. Arbetar även varannan helg på affär, och söker ännu mera jobb! Erik arbetar och står i även han :)

Lilacbower
2/23/09, 11:12 AM
#23

Jag heter Ewa och bor ensam med två av mina 3 barn som är snart 15 och 18 år. Arbetar som socialsekreterare i en grannkommun sedan snart 5 år tillbaka.

Innan dess så studerade jag i många år. Först på Komvux och sedan på högskolan.

Vi har två små kattprinsessor som är vårt allt. De är helsystrar men olika som dag och natt.

Ensam - men stark!

SaraC
2/23/09, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Sara, 23 år. Född, uppvuxen och för alltid bosatt i Dalarna Flört

Bor tillsammans med sambo, hund och katt.

Pluggar till lärare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

spiritedaway
2/23/09, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Emma heter jag, 22 år och bor för tillfället i Luleå. Bor med min sambo John, två katter, två kaniner och 5 snäckor.
Största intresset är djur. Studerar på komvux just nu, och kommer förhoppningsvis läsa miljö och hälsoskydd senare. Det var lite om mig..

Qviq
2/23/09, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Linn heter jag, är snart 20 år och bor i hultsfred tillsammans med min Sambo Anders och 3 illrar. Vikarierar som sopåkare just nu och hoppas på att få fast ansällning inom en snar framtid med söker även andra jobb för jag börja tröttna på att gå hemma nästan jämt.

"Chaos is a friend of mine."

[Jeremina]
2/24/09, 7:00 PM
#27

Hej!

Jeremina här 50 år i år …har det så att månadens pengar räcker men inte några utsvävningar blir det. Däremot har jag vuxna barn som den ena är chef i en kommun men den andra stackaren får leva på lite och ingenting och bara halvtidsjobb.

Den yngre som är delvis arbetslös säger att det är 80-talets barn som får betala den här finanskrisen..brorsan hans är född -75 och har haft tur enligt lillebror….Flört

Annons:
Luddesmatte
2/24/09, 7:15 PM
#28

Ms. Lady Wénnor (ja Lady är mitt förnamn), snart 23 år. Bor I kirkwall, Skottland med man, barn och djur på en enorm herrgård. Är hemmafru och hobby astronom. Har även tidigare bott i Las Vegas, USA, under 1 års tid.

Sara
2/24/09, 9:09 PM
#29

Jag heter Sara och är 30 år.

Jag har varaktig sjukersättning 100% främst pga fibromyalgi.

Jag lever med 5 illrar i en trea i centrala Alingsås.

Sara

sotarn76
2/24/09, 9:29 PM
#30

Flört då är vi nästan grannar.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Destany
3/4/09, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Jenny heter jag och jag e snart 25 år. jobbar som undersköterska i hemvården. jag bor i en 2 a med mina 2 katter puma o zorro. jag bor i perstorp o har bott här i snart 5 år. har låg lön o många räkningar men det går..

en bild på mig o puma

Annons:
shintaida
3/5/09, 10:16 AM
#35

Ylva är mitt namn och jag blir 45 i sommar.

Bild ser ni i min Avatar eller på "min sida". Även andra bilder finns där.

Är sjukpensionär sen många år.

Jag kämpar med skuldsanering, övervikt och dåligt självförtroende.

Men trots det, så är jag (faktiskt) en BRA tarottolkare, som är min hobby. Läs på min hemsida. Länk finns på "min sida" här iFokus)

Andra hobbies, när jag kan för min psoriasisartrit och många ryggskott, är min MC! En Honda CB500S (Sport)

Det är mitt liv på sommaren! Min man har en Kawasaki Er6f. Så vi kör mycket.

Har två vuxna barn och två marsvin.

Mer om mig kan ni läsa på "min sida", här på iFokus.

Vidare har jag en blogg ni kan följa dagligen:

Shintaida Motvals

Där skriver jag om hur jag mår, vad jag gör, hur jag äter, mina mått och min vikt. Ja och mycket mer! Ibland läger jag in en bild eller en saga.

Är, än så länge, en "byrålådsförfattare".

Har en vän, som skriver en bok och som jag korrekturläser till henne. Det känns skönt att man kan göra något för någon annan! Och hon blir glad!

// Shintaida

Tatsja
3/6/09, 8:42 AM
#36

Hej

Ann heter jag och är 54 år. Förtidspensionär efter trafikolycka 1995.

Skild sedan -99 och efter att ha flyttat till Köping för 3 år sedan, kom min yngste son med. Så nu bor vi i ett hyresradhus och här finns busfröt Tatsja också. Min älskade blandrashund.

Har tur att mitt lilla barnbarn bor tvärs över trädgården.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

dragonheart1976
3/6/09, 11:40 AM
#37

#35 Hej och vällkommen Ylva! Vad fint en motorcyklist till.  Kör själv en Honda CB 500 och den är min lilla älskling strax efter min man och mina djur. Känner precis igen mig när jag läser dina rader.

Vi är egentligen helt galna , eller? Prata om att inte ha pengar men köra mc…. Men jag vet hur det är: man unnar sig ingenting hela vintern bara för att ha lite pengar över på sommar. Behöver bara mitt hjälm och mina mc-kläder för att börja leva…Cool

shintaida
3/6/09, 3:37 PM
#38

#37 dragonheart

Men vad kul!

Det var faktiskt min pojkvän som köpte MC:n åt mig. Så det enda jag behövt köpa var MC-kläder.

Han tyckte synd om mig, som bara hade en ynka liten pension och ingen MC.

MEN, kruxet var också att han ville köra SJÄLV på sin MC. Så en liten baktanke fanns det allt!!

// Shintaida

siberlina
3/10/09, 9:29 PM
#39

jag  kallas  för siberlina   jag tycker   om djur    speciellt  katter,är  en  glad   tjej   som tycker   om att   hjälpa  andra   att  må  bra, gör  healing    på   nära och kära    och dom som  vill…har   varit  kär  många  gånger   ,men    har fortfarande   inte  träffat   mannen i mitt   liv(eller  så  kanske  jag har det)?

siberlina
3/10/09, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

här  är en bild  på   mig

Johanna
3/13/09, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Johanna heter jag, fyller 25år i juli
lever tillsammans med min man, 2 hemska kamphundarFlört o bebis i magen.. o den hoppas vi vill flytta ut därifrån i slutet av JuliSkrattande
nu bor vi i bostadsrätt, men den är såld o radhus köpt.. så flyttar in i det nya 11maj…
arbetar heltid inom vården.. kul men tungt…blir nog ngt annat efter mammaleidgheten..
Min man arbetar som rörmokare, lr VVS-montör som det så fint heterCool

Annons:
mona43
3/13/09, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Mona heter jag, har tre barn, två tonårskillar med autism och aspbergers syndrom samt en liten flicka, en sladdis på 5 år. vi bor i hus. Jag är långtidssjuk med fibromyalgi, även min sambo som varit långtidssjuk, och som skalll försöka arbetsträna för att se vad han klarar av i dessa arbetslöshetstider.Obestämd Försöker påta lite i trädgården när värken tillåter, gillar fotografering osv. Vi tillhör den skaran även vi som får vända på våra slantar flera gånger om Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Fagerljung
3/15/09, 7:02 PM
#43

Låter mitt namn vara osagt, men jag bor i Skåne tillsammans med sambo, fåglar och fyra katter. Vi letar hus så att katterna äntligen ska kunna få gå ut. Båda av oss har heltidsjobb med tillsvidareanställning. Har inga direkt ekonomiska problem, men hushållsekonomi är SUPERINTRESSANT. Och därför är jag medlem här.

Hennum
3/19/09, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Jag heter Johanna, 20 år, pluggar och bor i Lund. Läser för tillfället socialpsykologi inom sociologi. Innan har jag läst pedagogik och praktisk filosofi. Och innan dess läste jag till personlig assistent. Utifrån detta kan man väl lista ut litegrann vad jag är intresserad av. ^^ Däremot vet jag inte vad jag ska bli när ja blir stor.

Tycker även mycket om djur, är stödhem åt tre marsvin och har två hamstrar. Hemma hos min pappa ute på landet bor mina tre katter, min häst och pappas hund.

Varje natt ser jag på Ally McBeal, har blivit helt insnöad i den serien nu.

Jag tycker mycket om att läsa. Det blir fantasy, science fiction, lite deckare och annat blandat, utöver all kurslitteratur. Min favoritkursbok hittils är Peter Singers Praktisk Etik. Såklart! :)

Försöker vara nyttig och simmar två gånger i veckan minst. Tyvärr äter jag så mycket godis att det går väl om intet. Ett annat intresse är fotografi och ett intresse som ligger på is är keramik - i brist på ugn.

(På bilden är jag påväg till en fest utklädd till Lilla My :P )

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[LucyInTheSky]
3/20/09, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jag?En tjej på 23, snart 24 år som bor i en 2:a i stora, stora och välkända Mörbylånga. Bor här tillsammans med mina älskade pojkar! <3 Rasmus min sambo och våra tre katter, Melvin, Nemo och Ruu.

Har varit arbetslös/sjukskriven forever.. känns det som. Men sätter sakta en fot före den andra på den fronten och tillslut är jag nog redo att ge gärnet i arbetslivet. Haft mycket strul med både det ena och det andra.. Människor och skulder har jag varit ganska så rejält livrädd för men alla människor bits inte och skulderna har vi börjat få ordning på även om det är lite kvar. Så ett steg i taget.

Lite saker ni kanske inte viste om mig:

* Har gult bälte i Judo

* Pratar ofta med Tv:n, datorn.. ehh ja typ allt. *galen*

* Älskar vatten, djur och naturen

* Äter anti-depresiva

* åker gärna på skattjakt med gps:n.

* Har döpt om min kompis bil till Redzilla, (alla säger nu detta om den XD )

Oskyldig Samlar på änglar..

Det var lite om mig.. fråga gärna om ni vill veta nåt.

På bilden: Jag står i mitten XD

fotokrafs
3/20/09, 7:27 PM
#46

Är lyckligt gift, barnslig lättroad, oftast glad och rätt snäll. Tyvärr kan jag också vara lättstött, lättirriterad och trist.

Bor i en etta med kök. Lite trång och ganska stökig men trivs rätt bra ändå. Dessutom bor jag ju med min underbara make, Gura, som ständigt skämmer bort mig med kärlek.

Tjänar inget, mer än att jag får studiebidrag. Maken däremot jobbar och sliter, så han står för försörjningen för oss båda. Egentligen borde han begära löneförhöjning då hans timlön är kass. Men han är för snäll helt enkelt.. 

Borde bry mig mer om min hälsa. Har ingen vidare kondition och inte de bästa matvanorna, dessutom har jag mina attacker av bland annat "torgskräck" och hypokondri(?). Borde även lära mig att äta fisk.

Övrigt: Det där med (#45) skattjakt med GPS lät kul Skrattande

[LucyInTheSky]
3/24/09, 12:03 AM
#47

#46 Kolla in sidan: http://www.geocaching.com/

Där står allt om GPS skattjakter XD

Aviendha
4/2/09, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Tja. Paulina 21. Skara där jag pluggar på programmet etologi och djurskydd vilket kanske ger en hint om mina intressen. Funderar ni fortfarande så kan jag nämna att jag delar lya med två illrar och två nymfkakaduor.

Läser en del fantasy, förutom alla kursböcker då, umgås mer än gärna med karln i mitt liv som lämnades hemma, 50 mil bort. Älskar min bil men dagdrömmer om en Camaro. Har väl rätt normala intressen som "umgås med vänner, se film, naturen" osv osv. Inga konstigheter mao.

Annons:
Lionadh
4/9/09, 1:06 PM
#49

Hej alla miljonärer!

Jag är arbetslös från 1 april, ja det låter som ett skämt, men är helt sant. Därför blir min budget mycket mindre, så jag letar tips och idéer på bred front.

Jag gillar idéerna i Simple living, där människor och tid att umgås är viktigare än pengar.

Jag heter Maud och är Medarbetare på Andlig Utveckling och Druid&Shaman.

Miljonär? Ja varför inte? Har ni läst en bok som hete Skapa pengar - Nycklar till överflöd av Sanaya Roman. Tro mig, de meditationerna fungerar!!!

Påskkram till alla på sajten.

Maud Lionadh

Ps. Foto på mig finns om du kikar in till mig…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Alexej
4/9/09, 1:37 PM
#50

Välkommen hit, Lionadh! Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ann1
4/22/09, 12:09 AM
#51

Jag var tvungen scrolla upp för att se om jag hamnat rätt! Det var så många djurbilder.

Hmm. Teorier kring det?

Jag har också djur. En katt.

Men också en dotter och goa vänner.

En särbo eller ex också. Vi vet inte än.

Jag älskar trädgård, natur, konst och människor. Yoga är en favoritfilosofi.

Jag lär mig bli rik. Både på att samla positiva upplevelser, utvecklas själv men också att få pengar. Att räcka och bli över.

Jag tycker inte jag har kunnat hantera min ekonomi på ett bra sätt. Liksom inte velat ta in verkligheten kanske..Inte hittat bra system för räkningar men framför allt. Låtit min sambo hålla reda på den. Som är värre än jag.

Jag försöker tänka på att hålla igen på de små utgifterna. Drömmer om att vinna på trisslotten. (Som min kusin gjorde och vann då 5 miljoner…) Har bestämt mig för att bli riktigt rik! Så jag kan resa mycket och dela med mig till bra saker. Jag tror på ett flöde och de som sitter med galet mycket pengar och håller på dem skapar obalans!

tycker iFokus är bra.

Har fått mycket tips till min trädgård och bra stöd på healingsidan när min mamma var dålig. Kattsidorna var enormt stöd när vi skulle hitta plats för mammas katt.

Mullibolla
5/15/09, 5:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Hej hopp! Jag är helt ny, hittade siten idag, och blev genast jätteintresserad!

Mitt namn är Ann-Katrin, men jag kallar mig Mullibolla av förklariga skäl…Flört

Medlem också på Viktminskning och Filosofi i fokus.

Jag sitter verkligen fast i skuldträsket. För några år sedan rasade allt, familjeliv, hälsa, ekonomi. Jag höll på att bli vräkt och satt med ett sprillans nytt banklån som jag tagit för att rensa upp mina kreditskulder, som inte var så väldigt farliga.

Jag lever ensam med min 11-åriga dotter som har flera funktionshinder och jag själv har sjukbidrag sedan många år, eftersom jag har en del problem med leder och förslitningar. Väntar på operation i höst.

Till saken: Mina skulder växer och växer. Jag har utmätning på sjukpenningen ner till existensminimum efter en dom i Tingsrätten för några år sedan. Ändå räcker inte pengarna till.

Jag har flera gånger ansökt om skuldsanering, men eftersom jag hela tiden får restskatt och eftersom inkassoföretagen vägrar släppa på mina skulder och skicka dem till Kronofogden, sitter jag fast.

Jag har på eget initiativ skaffat mig en god man som förgäves försöker hjälpa mig i detta. Men Kronofogden säger bara att jag först måste se till att det inte kommer in nya skulder, och så länge jag får restskatt varje år, som jag dessutom inte kan betala, så är det ju kört.

Skulderna som för några år sedan var runt 80 000:- är nu uppe i 300 000:-

Jag har för avsikt att börja förvärvsarbeta igen så fort min operation är klar, men inser till min fasa att då kommer det att dras ännu mer och jag kommer fortfarande att ha lika lite pengar som nu.

Ska bli spännande att se om det finns några tips och råd till en sån som jag här. Det där med preskribering var något helt nytt för mig, det ska jag titta närmare på.

Alexej
5/18/09, 3:56 PM
#53

#52 värsta mardröm. 80 000 skulder har blivit 300 000!! Tyst Nån hjälp med nån kunnig person borde du kunna hitta?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
5/19/09, 2:54 PM
#54

Min fråga är, hur kan du få restskatt varje år? Normalt sett, så blir man ju bara skönad om man struntar i att deklarera. HAr själv haft vänner, som råkat ut för det, de stoppar huvet i sanden och så rullar det på, bara på grund av att de inte godkänner sin blankett. OCh du har möjlighet att få rättelse på deklarationer, fem år tillbaka i tiden. Så om du tar ett ordentligt snack med din gode man, som bör veta dessa saker. En som är duktig på såna frågor, är Skruttis här inne på Fokus. Hon är godman. Lycka till! För är det bara den lilla kråkan(ditt godkännnde) som saknas i din deklaration, så blir du aldrig fri.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mullibolla
5/19/09, 5:37 PM
#55

#54

Jag vet inte varför jag får denna restskatt. Kanske p g a de små extrajobb jag har ibland (ytterst sällan) för att få allt att gå ihop.

Jag brukar bli anlitad av Fonus för att sjunga på begravningar. Detta har jag hållit på med i över 12 år och det är det enda som sätter liiiiiiiiite guldkant på min tillvaro.

Restskatten brukar ligga på mellan 3000 och 4000 varje år. Och så länge det rinner in underifrån så kan jag ju inte söka skuldsanering.

Att avstå extrainkomsterna är heller inte möjligt, eftersom detta är det absolut enda som möjliggör något lite extra överhuvud taget.

Jag har utmätning ner till existensminimum efter en dom i Tingsrätten för några år sedan. Mitt existensminimum räknades upp med c:a 400:- över normalnorm, eftersom både jag och min hemmavarande dotter har funktionshinder.

Jag funderar mycket över det där med preskribering av skulder. Har ingen aning om vem man ska vända sig till, nån som vet?

Min gode man är ett kapitel för sig. Han kämpar på, men har lite svårt med språket så ibland är det nog mer jag som hjälper honom än tvärtom. Han är ärligheten själv och jag vet att han lagt ner massor av tid och kraft på att hjälpa mig.

Bl a har han skrivit till vart och ett av alla de inkassoföretag som sitter på några av mina gamla skulder och bett dem släppa kraven och skicka dem till Kronofogden i stället. Inkassoföretagen vägrar.

Det sjuka är att jag måste betala över 4000:- per år i arvode till min gode man. De pengarna har jag inte, och hade jag dem så hade jag inte behövt en god man… Moment 22!

Annons:
Friida
7/30/09, 10:40 PM
#56

#55 Jobbar du extra så måste DU se till att de drar extra mycket  skatt! De som du jobbar extra för vet ju inte vad du har för annan inkomst. Angående kostnad för god man så betalar man bara det om man tjänar över en viss inkomst, be dem kolla om du verkligen gör det annars ska inte du betala hans arvode.

Skuldsanering kan man som du ju fått reda på inte få om man skaffar nya skulder, så se snarast till att betala rätt skatt, kanske kan du betala in hela extrainkomsten någon gång så att du inte får restskatt ett år till? Skattemyndigheten kan hjälpa dig med hur mycket du ska betala in.

Anders45
8/31/09, 8:43 PM
#57

64 år
Gift sedan 1970
2 barn 38 och 18 år gamla
Bor i villa strax utanför Kristianstad
Har läst juridik för många år sedan, men haft egen verksamhet sedan mitten på -70 talet.
Kan numera inte arbeta med ansträngande saker så jag hjälper andra företag och privata med räkenskaper och div juridiska spörsmål efter behov.
Det ser ut som jag är en hejare på att klättra i berg men så är inte fallet. Bilden är ett par år gammal.
Det är dock trevligt att var ute i naturen.

Kom tillbaka till det juridiska genom att jag började som frivilligbesökare för Röda Korset på anstalt och häkte. Mycket bra och intressant utbildning. Samt att jag fick börja fajtas med FK, då fick man verkligen använda sin kreativa ådra för att kunna argumentera mot dom. Do mar det lika bra att damma av skolböckerna och friska upp kundskaperna, så det blir ett och annat uppdrag efterhand.

Som vanligt så följer det ena med det andra och jag blev godkänd som övervakare av krim, och därefter så kom jag med i en förening för God Man verksamheten och blev nu här i juni godkänd som god man i grannkommunen.

Tycker det är väldigt intressant att följa inläggen på iFokus, och jag berättar gärna för andra att det finns denna sida.

Hemsida arbete: www.juridikhjalpen.se

Sigriiid
12/19/09, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Emmily heter jag! 20 år. Bosatt i ett kollektiv på södermalm i stockholm sedan ett år tillbaka. Uppväxt på Värmdö där mina föräldrar och 18-åriga brorsa bor kvar.

Djur och pengar är mina största intressen! Har haft kanin, fisk, katt, mus, hund och har idag katt (päronens), fisk (ikv klogrodor o räkor)och hamster.

Pengar var det! Jag äääälskar pengar! Älskar se dem växa! Började spara tior för ett antal år sedan och är nog uppe i 8.500 kr nu så de ska växlas in tråkigt nog… Men då hamnar de i någon mysig fond och växer till sig :P

Jag går tvåan på gymnasiet (har gått ettan två gånger - är inget IG barn utan jag bytte linje och tog sedan sabbatsår). Pluggar samhålle med inriktning ekonomi. Jobbar extra på Posten och sparar i princip all lön.

Har pojkvän sedan augusti förra året och vi är väldigt tajta =) Planen är att vi ska flytta ihop så småning om.

Jag är väl en glad prick som gillar det mesta och är öppen för nya spännande saker =)

Bilden är tagen på Kolmården sommaren -09.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Maria
4/4/10, 10:45 AM
#59

Hej!

Jag heter Maria och bor i Göteborg. Jag är gift och har en vuxen son. Vi bor i ett litet hus med en liten trädgård som jag älskar.

Jag arbetar på Göteborgs universitet som forskningssköterska sedan snart 10 år.

Vår familj har haft väldigt olika perioder i livet med när det gäller ekonomi. Från långt under existensminimum till riktigt, riktigt bra och numera så är det något medium kan man väl säga. Det har varierat med arbetslöshet, studier, hemma med barn osv.

Jag har lärt mig massor tack vare åren med minimal ekonomi.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Alexej
6/27/10, 10:26 PM
#60

Vill någon vara Sajtvärd här?

Jag har inte tid för sajten och sedan Privatekonomi startade blev det pannkaka av allt….för Ifokus-killarna tyckte inte att båda sajterna handlar om samma ämne.

men jag tycker det är lite synd att bara stänga ner Miljonär.ifokus utan att försöka om någon annan vill ta över.

Pma mig då!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tislan
9/16/10, 9:55 PM
#64

Hej, jag heter Cecilia och är snart 19, är ny på sajten.

Ska flytta till hus tillsammans med min Sambo/Fästman utanför Tierp.

Jag är för tillfälligt arbetslös, men söker jobb som en idiot.

Tillsammans äger jag &  min Sambo tre råttor som heter Gustav, gabriel & Oliver :)

Musiken
9/21/10, 10:52 PM
#65

Hej!

Amanda har! Jag har tappat bort alla mina prickar over de sista bokstaverna i alfabetet sedan jag flyttade till England i september 2007. Pluggade foto pa universitetet och jobbar just nu. Lever pa under femhundringen i manaden och slukar alla spartips jag kan hitta. Forhoppningsvis far jag tag pa ett battre jobb snart dock! :)

candycandye
10/9/10, 6:01 PM
#66

Hejsan alla!

Jag heter Emma, är 21 år och bor tillsammans med min man och kanin Mio i en lägenhet i Göteborg.

Har haft problem med att jobba då jag har fibro försökt dämpa den med diverse narkotika, fick då även på köpet en del ångest och ät störningar.

Fått stor hjälp ifrån socialtjänsten med dessa problem och praktiserar just nu på dagis vilket jag älskar men som kräver alla mina krafter plus lite till..

Min man är arbetslös och vi lever på de lilla vi får från socialen..

Kollar alltid efter spartips, lösningar och allt annat som kan underlätta ekonomin och vardagen:)

Älskar djur och agerar stödhem så ofta jag kan.

[NeferNefer]
8/11/11, 7:39 PM
#67

Hej alla. 40-årig kvinna här, med ett par lån (bland annat för huset) och ändå faktiskt rätt hyfsad ekonomi- fast jag jobbar mer än vad som är hälsosamt och kommer att behöva prioritera om. Så jag går med här i hopp om möjlighet att utbyta goda råd och erfarenheter inför min personliga "down-sizing".

Jag är förresten ny på iFokus så jag har inte skrivit något om mig själv än. Jag ska tänka lite först, sen kommer det! :-)

/NeferNefer.

Hawknestgrove
8/11/11, 8:18 PM
#68

ingen brådska. Det är många som avstår med flit….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Emo
4/12/12, 2:11 PM
#69

Roligt att se att det finns så många miljonärer här.

På en annan iFokussajt ställdes frågan varför man har det nick man har.

Jag tyckte det var en bra fråga, så jag kopierar in svaret även här:

2012-04-12 09:10#8skrivet av Emo-

Mitt namn är Emo.

Jag är ensam i Sverige om att ha det namnet som tilltalsnamn. Det kommer från släkten i USA, där det även används av fler, men då med "rätt" stavning Amo.

Min mor hade bara hört namnet och inte sett det i skrift, men det blev väl bra för så fick det rätt uttal här Glad

Bindestrecket finns efter mitt namn eftersom iFokus krävde minst 4 tecken när jag registrerade mig.

För att inte bli förväxlad (vilket har hänt) nu när iFokus ändrat reglerna lade jag till mitt företags namn i min signatur.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Mrjag
5/31/12, 10:53 PM
#70

Janne här. Lokalvårdare och auditör.

Maria
6/1/12, 6:29 AM
#71

#70 Scientolog, menar du.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

PennyTrollet
3/2/15, 6:21 PM
#72

Carolina, 28 år. Bor i Småland med man, barnen Neo, 5,5 år, Viggo, 3 år, Molly 10 månader, hundarna Shiva, 10 år (schäfer/bordercollie), och Penny, 1 år (chihuahua).

Jag jobbar som personlig assistent och jag trivs som det men borde ha lite bättre utbildning och ett körkort. Är dock livrädd över tanken på att köra en bild själv.

Jag älskar böcker, anteckningsblock, pennor, kolla på film, spela spel och att få vara själv någon gång ibland.

ElisabethB
3/2/15, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#73

Hej!

Elisabeth heter jag, 30 år och nybliven Medarbetare här.

Bor sedan i somras i en villa på en liten ort i norra delen av Västra Götaland tillsammans med katterna Artur och Joanna, men har även haft möss, hamster, råtta (min bror hade burkompisen), undulater, fiskar, katt, häst, gerbiler, kaniner, marsvin mm.

Kommer från Matteus i Stockholm, växte upp i förort för att flytta till Värmland (och mitt första egna boende) år 2000 och har jobbat som tävlingshästskötare, djurskötare, vaktmästare, svetsare och pulverlackerare. Jag är utbildad hästskötare och TIG-svetsare, samt har även läst på folkhögskola och universitet. För tillfället läser jag till CNC-operatör.

Till mina intressen hör religion, politik, djur, pengar, sång och skogspromenader.., vilken tur man bor nära skogen och Vänern Glad

I föreningslivet har jag varit aktiv inom Djurskyddet och är sedan länge partipolitiskt aktiv. Därutöver är jag en flitig gudstjänstbesökare…

Om ni vill veta mer så är det bara att fråga.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
3/2/15, 7:27 PM
#74

Välkommen hit PennyTrollet!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Ria74
3/3/15, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Då får väl jag också presentera mig 🙂

Maria heter jag och är Sajtvärd här, är 40 år och lever utanför Kristianstad med mannen, dottern Molly på 19 månader och hund och katt.

Jag jobbar deltid på The Absolut Company inom sensorik och mina intressen är djur, böcker, mode, mat och bakning, handarbete och en massa annat.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

LCHFtravaren
3/3/15, 8:29 PM
#76

Hej hopp!

Jag är ny här och ja ny på iFokus i stort så när som på några få dagar.  Jag jobbar inom skolans värld så chansen att jag ska bli miljonär i mitt yrke är i princip obefintlig. Men, eftersom jag älskar trav spelar jag ett par kronor varje lördag på V75 tillsammans med ett gäng vänner. En dag är jag nog ensam vinnare och då, ja då är miljonen min - kanske redan på lördag

I övrigt är jag en Skånekvinna som inte riktigt hunnit komma upp till de 40 än och jag har ingen brådska dit heller. Tragiskt nog har jag inte hittat kärleken än och snart nog ger man väl upp hoppet.

Jag funderar på en allvarlig förändring i mitt liv då jag känner att en viss stagnation har inträtt men jag har inte klurat ut vad det innebär än.

Annars är jag en nörd som gillar både datorn, Star Trek och långa härliga promenader i "skogen". En simtur är inte heller fel och att reflektera i bassängen över dagens arbete är rätt skönt.

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Annons:
Fridaaaa
3/11/15, 5:46 PM
#77

Namn: Frida
Ålder: 24
Civilstatus: Sambo & förlovad
Bor: På landet med sambo och djur i södra Sverige
Intressen: Djur, fotografera, promenera, blogga, datorn och lite annat
Sysselsättning: Student

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: