Annons:
Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 3414 ggr
Hawknestgrove
2012-03-18 17:44

Man blir lite sur........

I den butiken jag brukar handla i, så har de alltid haft 50% kort datum på en del varor. det har i allmänhet varit 1-2 dagar kvar då på bäst-före.  Döm om min förvåning, när  de röda 50%lapparna inte fanns mera…ersatta av 25% lappar, men det korta datumet är det samma……Skrikandes

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[ElisabethYL]
2012-03-18 17:57
#1

Förstår dig! Hittade två paket med ekoköttfärs till halva priset när jag svängde förbi Åmål häromdan, blev väldigt glad eftersom jag annars inte har råd att köpa nåt annat än halva djur - och det är en pärs att få fram de pengarna även om kilopriset är lågt..

Hawknestgrove
2012-03-18 18:04
#2

ja jag frågade varför de hade slutat med halva priset och fick svaret att folk "hökade" in varorna…. Men jag frågar mig faktiskt om de verkligen tjänar på detta. För jag handlar inte normalt kött och korv och sånt till fullpris. OCh inte 17 betalar jag 75 % av fullpris på en vara som har lika kort utgångsdatum som förr för 50%. Så resultatet blir väl att de får kasta en massa? Tjänar verkligen butiken på det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[ElisabethYL]
2012-03-18 18:07
#3

Kan hända, folk har bråttom när de handlar nu för tiden och kollar inte så noga… Titta bara på flingor och annat där de kan skriva t.ex. "mindre socker", men ändå ha en massa socker i och sälja bra. Man gör egna havreflingor mycket billigare på 5-10 min (i mitt tycke även godare och att det blir nyttigare är ju bara ett plus)

Hawknestgrove
2012-03-18 18:10
#4

ja, just Müsliblandningar är ju faktiskt lönsamt att göra själv.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[ElisabethYL]
2012-03-18 19:44
#5

Och "müsli-godiset" kan man köpa i djuraffär, så får man det oftast i lösvikt och inte tonvis med socker.. Flört

skrollan
2012-04-26 18:21
#6

Jag jobbar inom Netto, och där kan vi inte sänka mera än 25 %, det är genom datorn vi gör det. Och även om vi vill sänka mera, så går det inte har jag fått höra.
Och visst får vi kasta massor av varor, men hos oss tycker jag att vi även får kasta mycket av varorna som är nersänkta.

Annons:
Hawknestgrove
2012-04-27 17:13
#7

Jo det är klart. men frågan är, när de sänkte till halva priset, så slapp e kasta så mycket. För de som är fisförnäma och inte handlar till nedsatt pris, handlar ju knappast  för 25% heller. JAg är uppvuxen på sånt käk och har alltid kunnat äta gott till ett rimligt pris tack vare det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skrollan
2012-04-29 15:52
#8

Sant. Kan tyvärr inte svara på det, vet inte att netto sänkt så mycket tidigare

Hawknestgrove
2012-04-29 19:12
#9

Ja jag vet en stor butik här uppe som är ännu värre. De har som policy att aldrig sälja till nedatt pris. Om det är någon kund som klagar i kassan, så sätter de ner då. MEn går det så går det……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[ElisabethYL]
2012-04-29 21:54
#10

Får man vara nyfiken och fråga vilken butik? På Pekås här i stan sänker de priset med 25% några dagar före datumet och 50% på sista dagen, tror faktiskt de tjänar på det då många med tajt plånbook väljer att handla merparten av maten där..

Hawknestgrove
2012-04-29 22:43
#11

den sista är Nordby Supermarket. den första är Eurocash i Strömstad

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skrollan
2012-04-30 17:18
#12

50% sista dagen vore något :)
Mhm, dessa affärer känner jag inte ens igen =/

Hawknestgrove
2012-04-30 17:31
#13

Nä det är ju i Strömstad-

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[ElisabethYL]
2012-04-30 17:50
#14

Här är det bara Pekås som sänker så mycket, men jag lovar att man ser väldigt blandat i korgarna vid kassan då många även passar på att köpa mjölk och annat där. Så blir de av med "överskottsmaten", sist var det en som tog tre påsar chips vid kassan som var sänkt pris på. Glad

Hawknestgrove
2012-04-30 18:00
#15

Ja jag kan inte tänka mig, att butiken förlorar på det.det är väl en sak om varoran går i retur för destruktion, men det är faktiskt vi kunder som får betala det i slutändan. Jag blir mörkrädd, när jag ser vad som kastas, bara i bröd och grönsaksväg när vi hämtar mat åt vildsvinen. Säckvis med butiksbakat bröd, sånt som är apdyrt att köpa. Då förstår jag, att de måste ta ut 25-30 kr för en limpa bröd, när de slänger så mycket. Som bara är dagsgammalt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: