Annons:
Etikett03-onödiga-utgifter
Läst 2153 ggr
karin46
3/31/14, 12:03 PM

Bli rik eller Undvik att bli fattig

För att kunna bli rik behöver du antingen rika föräldrar eller att du själv är otroligt ekonomisk. Bäst är det om du redan som barn SPAR hela din veckopeng - kan kännas svårt, att du senare i livet - OCH detta gäller ALLA som vill bli rika - undviker onödiga inköp eller ekonomiska förbindelser.

Hur jag menar? Jo, t.ex innan du köper en "smartphone" räkna ut hur mycket den kommer att kosta dig under sin livslängd (vad jag hört brukar de ta slut efter 2-3 år). Fall inte för lockpriser på olika abonnemang, exempel: något kostar bara 99:-/månad i 3 månader, sedan får du betala fullt pris och du är bunden till ett avtal i 24 månader. Och du behöver inte hela tiden ha det senaste mode och prylarna.

Oavsett vad du köper eller vilka avtal du ingår, Tänk först om du verkligen vill betala priset och om du MÅSTE ha varan. Du får avstå från mycket och troligen under många, många år för att komma i närheten av att bli rik. Är du beredd att helt gå in för detta.

Du ska heller ALDRIG ha kontokort med dig eller mer kontanter än nödvändigt, inga spontanköp, inget godis.

Sen är det inget som säger att du blir lycklig för att du eventuellt uppnår ditt mål att bli rik. Att vara sparsam men samtidigt kunna kosta på sig lite, undvika oplanerade köp och inte skaffa sig kreditskulder, sms-lån mm tror jag är ett bättre liv.

Om du kollar lite på gamla inlägg så hittar du säkert bra och "matnyttiga" spartips. Oavsett hur du gör avstå inte från att ha ett bra försäkringsskydd.

Lycka till!

Annons:
Gasoline
4/2/14, 7:07 PM
Upp till toppen
Annons: