Annons:
Etikett06-budget-och-kassabok
Läst 2510 ggr
[JeanetteK]
2015-02-25 17:21

Utmaning för mars - gör av med så lite som möjligt

Nu har jag precis betalat alla räkningar och fört över alla pengar till rätt konton. Jag klarade förra månaden riktigt bra och hade pengar över. 🥳 Så nu utmanar jag mig själv och er andra att göra av med så lite som möjligt under mars. 

Jag har två "högar" med pengar - en för mat och en som är mina fickpengar. När det gäller maten så ska jag se till att fortsätta med matsedel och veckohandling. Det har gått ganska bra. När det gäller fickpengarna så ska jag vara snål. De pengar som blir över åker in på mitt eget hemliga sparkonto. 😛

Är ni med? Hur går ni till väga?

Annons:
ElisabethB
2015-02-25 18:02
#1

Inköpslista - billigaste alternativet. Inga köp utöver inköpslistan är tillåtet.

Nöjeskonto? Får ha roligt utan pengar.. 😉

Hittar jag pantburkar på stan (vilket händer ganska ofta) tar jag med den hem och när jag har samlat ihop motsvarande ett par påsar pantar jag de och handlar mat/något lite extra för de pengarna.

Har faktiskt lyckats att hålla nere utgifterna ett tag på det sättet.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

LCHFtravaren
2015-03-04 07:15
#2

Jag betalar samtliga räkningar sen för jag över en liten summa till mitt spelkonto. (Jag spelar på hästar som mitt enda nöja och unnar mig det varje månad.) Jag kör enligt inköpslista och handlar alltid på betalkort så de pengar som är kvar av lönen efter räkningar och spelkonto är betalt är alltid orört.

För mig är fördelen med betalkort att jag alltid har exakt koll på varje krona och kan alltid gå in och se hur mycket jag gör av mig i inköp och bensin. Första månaden jag hade betalkort blev lite väl häftig så sen dess har jag alltid benkoll och jag betalar alltid hela summan varje månad.

Jag har personligen minskat mina kostnader rejält på detta vis då jag inte vill få en chockräkning på mat och bensin och man blir medveten om vad det faktiskt kostar, men givetvis är det inte en bra lösning för alla.

"Unum castigabis, centum emendabis"

"Live long and prosper"

Fridaaaa
2015-03-11 18:59
#3

Med betalat alla räkningar och lagt undan för mat och bensin.
Så blir över denna månaden OM det inte kommer oväntad utgift 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
2015-03-11 19:02
#4

Denna månaden kommer jag att göra av med mer än jag tänkt :( blev tvungen att dra ut en tand plus att jag lagat två andra så det kommer att gå till minst 3500:-

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[JeanetteK]
2015-03-11 19:02
#5

## Härligt! Då håller vi tummarna för att inget oväntat dyker upp. 👍

Upp till toppen
Annons: