Annons:
Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 2438 ggr
Aleya
1/30/16, 11:03 AM

Hur man sparar på frukosten

Ja ni… supersparare eller supersnålare?
Det är frågan. Jag hade nog ärligt INTE sparat in saker på detta sättet. Känns ju för jäkla tråkigt.
Men hans familj kan ju vara glad, mer salami till dom. 😂

Vad säger ni?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Fridaaaa
1/30/16, 11:05 AM
#1

Supersnålare skulle jag kalla det :P 
Man måste ju få leva :)  Nej tycker det där är att överdriva.
Mat anser jag att man inte ska vara snål med. (han är snål inte sparande xD)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
1/30/16, 11:11 AM
#2

#1 ibland då man har dåligt med pengar så brukar jag dra in på maten, men som sagt, för att spara 700 kr på ett år så hade jag då INTE gjort som han. Då hade jag skitit i att köpa salamin och köpt billigare pålägg tror jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ria74
1/30/16, 11:11 AM
#3

Där tycker jag det har gått överstyr. Jag kan möjligen köpa en billigare sorts pålägg men äter upp hela korvskivan om jag lagt den på mackan ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
1/30/16, 11:12 AM
#4

#2 Ja fast var inte det jag syftade på :) Jag skrev att man inte ska snåla på maten. Det du beskrev är för mig inte att snåla :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
1/30/16, 11:16 AM
#5

#3 se, en till som skulle köpa billigare pålägg. Kanske skulle t o m vara bättre att göra eget pålägg. Ex leverpastej är enkelt och säkert billigt att göra själv.

#4 Jag förstod vad du menade, men menar på att om man ska spara på maten så är det ju lika att man köper billigare alternativ. För den där korven han äter är ganska dyr. Det var mer det jag ville få fram. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
1/30/16, 11:18 AM
#6

#5 Ja precis, det gör vi, kollar extrapriser osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Outlawly]
1/30/16, 11:26 AM
#7

Haha han kunde väl lika gärna struntat i salamin och köpt ett kar med peppar istället!

Aleya
1/30/16, 11:36 AM
#8

#7 men det kanske blir för dyrt per korn. ;)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Daisy-Moa-Elsa]
1/30/16, 4:51 PM
#9

Sparat? Äh han har lurat sig själv på livet.  Ät sex mackor utan salami och lyxa på sjunde dagen ( valfri dag)  med hela veckans "enstaka" skiva och njut lite.

[helga21]
1/31/16, 2:24 PM
#10

Ett gammalt Ronny Eriksson-skämt 😃

TjockaBerta
2/1/16, 6:39 PM
#11

Som sagt, ganska gammalt skämt från början på 1900-talet

>>>Malum domesticum<<<

Spectabile
2/5/16, 2:53 PM
#12

Ha, ha, ha. Tro det eller ej, men för ett antal år sedan hade jag en arbetskamrat som gjorde på samma sätt som i filmen. I hans fall spelade det inge roll vilket sorts pålägg han hade, han gjorde så i alla fall  😃

InkaAthilea
2/8/16, 2:06 PM
#13

Han sparar väl mer om han inte äter frukost alls, om nu sparandet är viktigt. ;) Själv älskar jag att äta och skulle nog försöka spara in på annat. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
kallepudas
2/20/16, 12:17 PM
#14

Med tanke på mat och hur man kan spara är så är ju ett effektivt sätt att inte köpa en plastkasse vid varje handelstillfälle.

Själv lite dålig med att ta med en kasse hemifrån men handlar ungefär 3 gånger varje vecka och en kasse varje gång blir ju 6kr i veckan och utslaget på ett år blir ju det  312kr. Detta är ju då uträknat på 1 kasse och man ser ju många människor i affärerna som köper både 5-6 kassar med mat och man kan ju då lätt se att dessa hade ju kunnat tjäna in stora summor pengar bara på kassar.

[tk1971]
3/7/16, 3:04 PM
#15

Hur kommer man ens på en sån där grej? Super-SNÅLT om ni frågar mig.

Å andra sidan kommer jag nog undan billigare än han eftersom jag bara dricker en stor balja svart kaffe till frukost. Lunch är mitt första mål mat på dagen.

bjornen66
4/4/16, 10:40 AM
#16

oj här lär man sig

Aniara14
4/16/16, 8:22 PM
#17

Fy, vilket löjligt tips, bläh.🤪🤦‍♂️😟

Deras familj hade sparat många gånger mer genom att baka allt bröd själva istället.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

NiklasTyreso
5/6/16, 1:32 PM
#18

Under många år åt jag havregryn på filmjölken istället för müsli, billigare var det. Sedan jag blev glutenintolerant bakar jag eget bröd där hälften av mjölet är majsmjöl som är mycket billigare än de glutenfria mjölsorterna. Glutenfritt mjöl kostar 29 kr / 900 gram och majsmjöl 12kr/kg.

[Outlawly]
5/6/16, 2:17 PM
#19

#18 jag brukar ha havregryn på min yoghurt. Men det är gott , med lite frön och bär🙂

Det finns ju glutenfri havre också.

Upp till toppen
Annons: