Annons:
Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 3629 ggr
Iskall
8/12/16, 4:45 PM

Hur går man till väga?

Vet inte om detta hamnar rätt, men tar och chansar.

Jag funderar hur jag ska gå till väga för att kunna få in pengar när jag inte har nått jobb, lever på existensminimum, har sparat in en massa med pengar för att kunna köpa det nödvändiga. Så hur ska jag kunna spara till min första miljon när det inte finns något att spara?

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Annons:
Herveaux
8/12/16, 4:53 PM
#1

Då är nog första steget att förändra din livssituation och hitta ett arbete som ger dig en inkomst så att du får något att lägga undan. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
8/12/16, 5:02 PM
#2

När jag läser existensminimum tänker jag att du har att göra med soc. Och har du med dom att göra så är det inte så smart att hålla på att spara, för kommer dom på dig så kan du bli betalningsskyldig. Så börja med att skaffa ett jobb. Och sedan sparar du 10% av lönen. Det är mitt tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Iskall
8/12/16, 10:33 PM
#3

Hur skaffar man ett jobb undrar jag?

Har sökt ett otalt arbeten, men arbetsmarknaden är svår och tuff, och har inte haft någon framgång.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Aleya
8/12/16, 10:48 PM
#4

Att gå till arbetsförmedlingen är en början. Då kan du få en kurs i att skriva cv så att en sak blir lättare, dvs att du får komma på intervju. Och du får en liten summa pengar av dom också(minns ej hur mycket)

Men tänk bara på det jag sa gällande soc, så du inte får bort din försörjning från dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
8/13/16, 9:33 AM
#5

Utbildning är A och O idag för att få jobb även vid enkla jobb så slåss man med välutbildade personer  om att få dem. Har man ingen utbildning får man fundera på om man kanske ska skaffa sig en ex. en YH utbildning där arbetslivet är mer inblandat = bättre chans till jobb, eller så måste man vara aktiv och arbeta på att skaffa sig en massa kontakter, mentorer etc. för har man ingen lämplig utbildning är det ofta kontakter som gäller för att få ett jobb.

Ska man spara när man går på soc får man vara väldigt drastisk och inte betala för nått som inte är livsnödvändigt för överlevnad ex. riktigt billigt boende, inga matvaror som inte innehåller någon näring ex. inget godis, läsk etc. någonsin. Inga cigaretter och liknande. Inga husdjur, ingen dator, enbart ha mobiltelefon man kan ringa på. Ingen bil utan man får gå flera mil om det så krävs. Betalar man el och värme får man dra ner det till ett extremt minimi. Utnyttja allt man kan få gratis ex. bär, svamp och ätliga ogräs i skogen.

densomundrar
8/15/16, 4:57 PM
#6

Svarar på "hur skaffar man ett jobb" Har man inte en bra utbildning, utbildning inom ett område där det finns efterfrågan, meriter, kontakter eller är väldigt karismatisk så handlar det vara om att ligga i och inte ge upp, då har man tillslut tur och får ett jobb, sköter man sen jobbet så får man jobba kvar eller har möjlighet att utvecklas och kanske söka andra jobb på meriter :-) Lycka till

Annons:
[Hukanson]
8/17/16, 7:19 PM
#7

En desperat person hade kanske vänt sig till likasinnade på miljonär.ifokus och engagerat alla 488 medlemmarna stt lägga tio kronor i veckan till en stående lottokupong eller liknande för att kanske kunna dela på en fullträff någon gång. Vad finns att säga om en sådan plan annat än att den är orealistisk.

Iskall
8/18/16, 7:59 AM
#8

#7 Visst kan jag känna mig desperat ibland, men inte riktigt så desperat.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Ketang
8/31/16, 9:56 PM
#9

Börja läs böcker, har du inget arbete har du kanske mycket tid över? Låna böcker på biblioteket, läs om ekonomi, personlig utveckling och faktaböcker i ämnen som kan hjälpa dig att få det jobb du vill ha.  En bra utbildning behöver inte kosta en krona! Biblioteken har mängder med bra böcker som du kan låna om och om igen! Kunskap är något alla har nytta av och den kan ingen ta ifrån dig. MEN se till att läsa BRA böcker, inte påhittade noveller osv utan tex självbiografier av människor som verkligen har lyckats i livet. Lär av folk som redan lyckats, dom vet hur man gör! Jag går en kurs nu som på bara en månad har förändrat min syn på livet. Jag har börjat förändra mitt liv, skaffat ett till jobb så nu har jag två och för första gången på ganska många år ser jag väldigt ljust på framtiden! Mina allra bästa tips är 1: LÄS, utbilda dig och lär känna dig själv på riktigt. 2: Investera i dig själv! Investera både tid och pengar i din egen utveckling!  Det förlorar du aldrig på. 3: Sluta skjuta upp saker, ta tag i saker direkt, det driver dig framåt!

Här är kursen jag går, den är helt på engelska, men det är föreläsningar som man kan titta på alt ladda ner som ljudfiler. Han är ganska lätt att förstå och jag som är halv dålig på engelska har google translate uppe när jag lyssnar. Jag pausar och kollar vissa ord ibland om jag behöver. Man betalar 67 dollar och får livstids inlogg på den sidan så man kan titta på filmerna/lyssna när som helst, hur ofta man vill. Tycker man inte att den är bra kan man säga upp det och få 100% av pengarna tillbaka :-)

http://www.getrichinlife.com/

Lakritskatten
10/9/16, 10:38 PM
Upp till toppen
Annons: