Annons:
Etikett09-blocket-tradera-och-ebay
Läst 2118 ggr
Neangustavson
2016-11-04 12:58

Oseriös "hyresvärd" VARNING

Jag skulle vilja varna om en väldigt otrevlig och oseriös hyresvärd vid namn ***** *********. Han lade ut en annons på blocket där han ville hyra ut en lägenhet i centrala Norrköping. Jag svarade på annonsen och skickade referenser och personnnummer som han önskade. Varpå han svarar och säger att vi kan komma på visning. Väl på visningen säger han att han måste bli av med lägenheten väldigt fort så att han slipper förlora pengar. Han sa att han vill att vi tar den och praktiskt taget sa att den var våran om vi sa ja, vi fick 24 timmar på oss att svara. Jag smsade i tid och sa att vi gärna tar den, men fick då inget svar, då mailade jag (fortfarande i god tid). När det gått långt över 24 timmar mailade jag igen varpå, inget svar. Jag ringde då upp honom och fick höra detta: "Jaha är det du, nej det blir inget." Jag frågar då självklart hur det kommer sig då han så gott som sagt att bostaden var våran. varpå han stammar fram: "Ööööh jo jag gillade de andra bättre, det blir inget, hejdå" sen lade han på luren i örat på mig.

Ska den här personen verkligen få bedriva uthyrning?  Så oproffessionellt och otrevligt bemötande tycker jag inte är okej. Hur får man bort en sån här person från internet?

Namnet borttaget av Sajtvärd pm:a TS om ni vill veta.

Annons:
Honestyisdead
2016-11-04 13:03
#1

Eftersom det lär vara ord mot ord lär du inte få bort honom från nätet.

Gronstedt
2016-11-04 13:04
#2

Varför skulle inte vederbörande få hyra ut till vem han vill, när han vill? Om du dessutom skickat ditt svar i former där du inte fått någon bekräftelse på att han mottagit det, ser jag inte att du har något att klaga över.

Ria74
2016-11-04 13:07
#3

Jag har redigerat TS inlägg och plockat bort namnet eftersom i detta fallet står ord mot ord. Vill ni veta namnet på hyresvärden förslår jag att ni pm:ar TS

// sajtvärden

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
2016-11-04 13:14
#4

Som hyresvärd är det inget måste att man måste gå efter något slags kösystem. När vi bestämde vem vi hyr ut vårt hus till så bestämde vi det helt enkelt efter vem vi gillade mest.

Det är inget oseriöst med det

l'm back

Honestyisdead
2016-11-04 13:27
#5

Det är dock oseriöst att lova någon en lägenhet och säga att man får den om man gör si och så.

Aleya
2016-11-06 09:49
#6

Få bort kan du nog inte få. Utan man har som hyresvärd rätt att välja vilka man ska ha boende hos sig, jag bör själv förvånad då jag via nätet hittade en ny lägenhet och hyresvärden ville inte ens kolla upp min inkomst, nu hade jag ju en inkomst så det var ju inte problem, men han fick tyvärr ett rötägg på tråden då han gjorde som han gjorde, en knarkare som förde ett jävla liv. Hon blev vräkt tillslut. Men det krävdes att polisen blev inblandad. Det är ju trist att han lovade men det är tyvärr inte mycket man kan göra åt denna situationen. Hoppas du får tag på en annan lägenhet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: