Tradera
Det är det bästa som finns… Särskilt som småbarnsförälder!
Det känns så onödigt att köpa hem massor av nya bebiskläder då dom växer ur en storlek på 2 månader… Så jag kikade runt på tradera och har nu en stooor garderob med massor av fina kläder till min dotter. Flera storlekar fram!
Dom är inte slitna för 5 öre pga att dom växer ur sina kläder så fort, man hinner ju knappt använda dom..
Så det är absolut ett hett tips, Tradera!!!!
Även smink och sånt är väldigt billigt och kostar inte mkt i frakt :)
Har en son med sambo.
De fick sin dotter i november.
Den tjejen har det köpts kläder till varje dag nått. Sist 12 st pyjamasar st 62. Hon bloggar om det på nätet och jag blir så förbannad.
Det ska vara nytt nytt hela tiden.
Frågade om hon inte handlade på Tradera. Näe fy usch. Där är ju bara begagnade kläder.
Jag som har ipräntat min son ekonomi sedan han föddes. Urk säjer jag bara
Jenna, min pappa sa en sak, som är rätt sann….
VI PÄRON, sa svinskiten och så skönk han……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Apropå Tradera, just nu och mars månad ut, så är de vrålbilliga på DHL:S frakt! Mycket billigare än posten! OCh så får man emballage!
#1 Ja sånt där tänkande kan också göra mig irriterad faktiskt… Vadå skulle en pyjamas från tradera som ett annat barn haft på sig 5 gånger och nu är tvättat, vara äcklig?
Jag skulle aldrig i livet köpa nya kläder hela tiden, dels pga att min ekonomi inte tillåter det.. Sen så är det emot mina principer.
Tradera har så fina och fräscha saker, jag har också kpt mkt nytt där med prislappar kvar på!
Jag är uppfostrad att handla ekonomiskt, inte slarva och sprinag runt på lindex och köpa nya köäder till min lilla bebis för 500 i veckan.
HEhe, du har en klok mamma. Det vet jag!
Åh va snällt sagt, tack :)

Köpte barnens vinteroveraller och vinterjackor och täckbyxor på Tradera. Upptäckte faktiskt inte Tradera förräns i höstas. Visste att det fanns men det verkade krångligt, sen var jag in och kollade och insåg att det var ju jätteenkelt. Och hittintills peppar peppar har allt funkat till belåtenhet, allt har kommit fram och motsvarat mina förväntningar.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Det finns ju ett bedömningssystem där man kan kolla lite om en försäljare.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har köpt massor på tradera och nu råkat på min första bluff… Köpte ett skärp, fick det för 12 kronor.. Sen så ville tjejen ha 36 i porto… För skrymmande bland annat??
Hallå ett skärp kan ju aldrig i livet bli skrymmande.
Gick knappt att få tag på henne, mailade hela tiden och även ringde, men orkade inte så jag betalade in 48 på kontot.
Men nu 1 månad senare inte fått något skärp så jag la mitt första negativa omdöme.
Trött man blir!!
Läste om någon som ville ha en iphone och blev blåst på 6000 kronor.
Hela tråden finns här: http://konsumentmakt.ifokus.se/Forum
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ninjisen, så fort något blir tjockare än 3 cm, så är det skrymmande. Så portot var ju inte så hemskt. Hon skulle valt DHL i stället just nu! MEn att du inte ens fick din vara, det var dålig stil!
Däremot, så ska kostnaden för frakt om möjligt stå i auktionen. Så pass noga får man som säljare vara, så att inte köparna blir chockade av frakten.
Jag vet, man kan använda PAyPAl och PAyson också, det är säkrare. Men Puma och jag kör med vanligt bankkonto. Hittills så har vi klarat oss från dålig a omdömen. En gav mig det, men hon hade för det första inte betalt förrän tre dagar senare, sen skickades hennes grejer och det blev ju veckoslut och så hade hon mage att ge mig dåligt omdöme. Gissa om jag tände på alla 8. JAg hade ju varit snäll och gett henne gott omdöme. Så jag mer eller mindre krävde, att våra omdömen skulle bort och det lyckades vi med. JAg talade om för henne, att jag knappast kan rå för att posten är ur funktion över helgen…..KOKOBELLO brud…..
Å tradera har jag både köpt och sålt en massa saker i ett par år :)
Vet inte om jag har haft tur eller ej, men jag började att tradera när jag var gravid och sonen är fyra år gammal om två veckor.
Har bara blivit blåst en endaste gång, och det var en fultant som hade satt detta i system att lura folk. Blev "bara" av med 80 kr så det var ju ingen förmögenhet, men fruktansvärt irriterande.

har inte handlat på tradera, handlar inte mycket alls, men bagagnat kan vara hur bra som hellst, barnkläder hadde jag nässtan bara begagnat, hadde inte pengar men hadde inte velat lägga massa pengar ändå på nått som växs ur fort,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Men om man nu har ekonomin för att köpa nytt till sina barn, skulle man inte kunna få göra det då. Är själv inte så mkt för att köpa begagnat till min dotter. Föredrar nytt som jag sedan själv säljer på Tradera.
Nu är dottern nr 2 på väg och har även köpt en del nytt till henne. Trots att jag faktiskt har mängder av kläder från första dottern. Men vill att hon ska ha något eget.

#14 Naturligtvis är det inte fel att köpa nytt. Har man ekonmi till det så väljer man självklart det. Kunde jag handla fritt så valde jag nog att köpa nytt till barnen men att köpa på t ex Tradera är ett bra kompliment. Även att ärva kläder från syskon och vänner.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
#14 Spännande med ett barn till. Lycka till:)
Det är klart att det är inte fel. Älskar att handla små kläder till mitt barnbarn i affären. Fast då tittar jag ändå framförallt på priset.
Fast jag tycket det är lite vansinne att köpa märkeskläder för bäbisar och barn. De kostar otroligt mycket fast det är också bta kvalitet.
Men många har helt enkelt inte råd. Att köpa en barnutrustning kostar massvis. Bara en ny barnvagn kostar många tusendlappar som man inte alls får tillbaka när man kan sälja den.

En gång hade en säljaren på Tradera satt på för lite frimärken på paketet så jag fick lösa ut det med dubbla priset + nå tilägg.
Blev mäkta irriterad, inte för pengarna utan för slarvet att inte väga, man kände faktiskt att det var tungt.
Mejlade och tipsade henne att väga nästa gång hon skickade paket. Inte ett ord hörde jag från henne, hon hade ju kunnat bett om ursäkt iaf.
Både jag och barnen var jätteglada när vi fick kartonger med begagnade kläder när dom var små, ända upp till ca 10 - 12 års åldern.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Joo det vet jag, inte mer än 3 sm tjockt och 25 stort… Men ett skärp måste ju kunna vikas ihop under 3 cm? Särskilt detta som va helt i plast liksom… Jättetunt…
Jag tyckte inte heller det va skojj att ge negativt omdöme men efter 4 veckors tid och massa frustration då jag inte når henne via mail (eller så skiter hon i att svara) så blev jag förbannad….
Så jäkla dålig stil…
Men alla är väl inte lika ärliga…
Ja paypal använder jag mig av på ebay, det funkar ju bra faktiskt.. Inte för att jag vet riktigt hur det funkar men.. Jag menar man kan faktiskt lägga vad som helst i ett paket och skicka?
För dom får ju sina pengar på posten… Tror jag….
Det kan vara bra att veta ungefär hur mycket det kostar i affären innan man lägger ett bud. Jag gillar att läsa men ibland ser jag att budet+frakt blir dyrare än att köpa nytt i bokhandeln.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Jag har köpt pelargon sticklingar på Tradera.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Jag köper inget på Tradera som inte portot står utsatt på eller jag får svar via mail om.
Sara
Jag säljer mycket så jag vet vad saker och ting kan tänkas väga/kosta i porto.
Jag tycker bara det är irriterande när inte portot står. Ofta hoppar jag bara över det.
Sara
#23 Jag sätter inte alltid ut portot, ibland orkar jag inte väga saken eller så kan det ligga på gränsen innan jag paketerat och då vet jag inte exakt vad det blir. Men jag brukar skriva en ca-avgift.
Jag tycker att Tradera är irreterande. Som säljare blir det ganska dyrt i längden att lägga upp aktioner, bilder, minigalleri, aktionstid och provision allt kostar så säljer man något för typ 50 spänn kan man lika gärna ge bort det för du tjänar iaf inte mer en ett par kronor i slutet plus en massa jobb med att packa och slå in och springa till lådan hit och dit! Så nae som säljare säger jag usch!! Och som köpare tycker jag också att det är riktigt dåligt tyvärr. Just när det gäller nya märkes varor som är det enda som intresserar mig. Allt är ju fejk och megadåliga kopior. Och när det gäller smink är det ju ofta någon som har fått tag i ett parti med tex mascaror som i butik ligger på ca 400 kr och på tradera kan man "fynda" en sådan mascara för ca 170 kr. Men det man får är antingen en original mascara med utgånget datum, den smular och ger dåligt resultat och inte bra för ögonen. Eller så får man hem en skitkopia. Tradera gillar jag inte!

#16 Ja märkeskläder är ju jäkligt dyrt och enligt mig väldigt onödigt då de sällan är bättre kvalite än andra barnkläder.
Jag köper gärna nytt, men kollar så klart prislappen. Blir mkt H&M och Lindex till mina barn. Pop älskade jag tidigare, men nu har de både dyra och fula kläder. Gillar knappt några kläder där längre, synd för de hade så fina!

#17 Har själv fått klagomål för att "jag" råkat sätta för lite porto en gång så köparen fick lösa ut paketet. Förstår självklart att det är jätteirriterande för köparen. Men jag väger aldrig paketen själv utan låter posten göra det. Lägger in paketen som ska iväg, de väger och frankerar och sen lägger de direkt i postsäcken. Tydligen hade de på posten räknat fel då.
Berättade detta för köparen men hon tyckte fortfarande att det var väldigt dålig stil av mig som inte tog tillbaka paketen och kontrollerade att posten gjort rätt. Ja, visst kan man vara efterklok, men jag tog för givet att de kunde sitt jobb.
Bad självklart om ursäkt och erbjöd mig att sätta in pengar på kontot men det ville hon inte utan fortsatte att maila och tala om det var mkt dålig stil. DÅ blev jag sur faktiskt. Men annars tycker jag det fungerar smidigt på Tradera
Jag tycker man är mån om sin ev kund när man gör sig besäret att väga paketet/brevet och sätter ut priset i annonsen. Jag brukar väga produkten och emballaget och få fram exakt vad det kostar. Tar bara nån minut.
Att inte orka låter inte speciellt seriöst.
Sara
jag försöker bjuda på saker i närheten då slipper jag frakten.
#27 Ja, jag har ofta tänkt att jag haft tur med köpare. Nu funderar jag på att sätta ut att de som har noll i omdöme helst ska maila mig innan de budar. Vissa verkar tro att man kan styra över allt och därmed är ansvarig för allt som kan hända. Så ironiskt att köparen tyckte att du skulle kontrollväga något Posten vägt. Om man ber Posten väga så har man väl förmodligen ingen våg hemma…
#28 Om jag vet att det är en stor och svårsåld vara (t.ex. när jag lade ut ett luftgevär) väger jag inte. Min våg är så pass liten att jag inte ser siffrorna om det är ett större paket. Dessutom kanske köparen vill ha ett annat fraktsätt än posten, jag vet inte exakt vad DHL eller Schenker tar. Men är det möjligt att väga varan så gör jag såklart det. Det jag menar med "orkar inte" är att jag inte alltid känner för att gå till Posten eller ett DHL-ombud och väga innnan jag lägger ut varan.

#30 Nej, vid tillfället hade jag ingen våg hemma. Men har nu införskaffat mig det. Men jag anser ändå att jag bör kunna lita på att posten klarar sitt jobb.
En annan sak jag ogillar är när säljaren inte skriver avsändare. Skulle paketet komma på avvägar så kan det ju skickas tillbaka till avsändaren.
Sara

Jag gillar Tradera. För mig har alla paket både som säljare och köpare kommit fram, men jag kanske har haft tur? Ett minus är väl att man får betala på det man säljer.
Budera finns ju också, men jag har aldrig hittat något kul där.
Fatar inte, varför det inte funkar med Budera. JAg skulle gladeligen flytta över allt jag har på Tradera idag, men det är ju ingen som bjuder! För där kostar det ju inget, om du inte får någon vara såld.
Nu ska det ju bli ändring där med…

Budera heter numera Alltinget igen ;)
www.alltinget.com
Det var en kanonbra sajt innan budera tog över.
Hoppas att Alltinget återfår sin forna glans :)
Medarbetare på HBT ifokus
funkar den sajten? har inte provat. hade ju en liten buderabutik men där hände inget alls.