Vad får dig att känna dig rik?
Jag har uppfattat den här sidan, Miljonär, som en plats avsedd för de rikedomar man kan ha utan pengar på banken. Jag känner mig rik, levande och ett med universum varje sommar när jag fridyker i vättern. (bilsemester + vandrarhem) De två sista åren har jag i februari varit ut och spårat upp lodjursspår i snön, bara ett par km utanför den mindre stad i Mälardalen där jag bor (har fått bekräftelse av länsstyrelsen att bilderna jag tagit är från lo). Vad får er att känna er rika?
Att umgås med våra barn (unga vuxna) och känna familjegemenskap.
Uppleva natur med vackra vyer, djur och växter.
Det som skulle gå mig att känna mig rik skulle vara att lösa bostadslån. Det är nog min målbild för rikedom tror jag.
Sen vet jag ju att det är mer lönsamt att spara pengarna i aktier, fonder och index än att inte betala ränta, men känslan av låga fasta utgifter lockar mig mer. Det är en trygghet och frihet.
Mvh // Johan

Att jag har mat i kylen och kan betala räkningarna.Samt ha en buffert på banken.
Stolt ägare till tre La permer
#3: Så enkelt kan det vara ibland. Och det krävs ödmjukhet att ha kommit till den insikten.
De flesta ser bara vad dom saknar, inte vad dom har.
Mvh // Johan
Att vara lycklig är det rikaste man har
~Bästa Lukas~
Verona=🖤
Som ikväll - sitta tillsammans med alla våra barn och deras respektive. Äta gott, prata och skratta och veta att alla har det bra.
Säger som MonicaLagerquist; att ha mat i kylen (och frysen) och pengar till räkningarna. Samt att ha goda vänner man kan lita på.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#0: Varje gång de trutungar vilka vi räddade från betong-jungelns faror i Stockholms-stad genom att springa/cykla med de till vattnet med trutföräldrarna i hälarna, flyger över oss på himlen tillsammans i formation för att hälsa på oss av tacksamhet till oss av att ha fått överleva och vara vid liv! (samt att jag då får ljuda som de :"ao ao aoooo ao ao ao")
Det faktum att jag har en lägenhet, kan betala hyran för den och mat. Det är inte alltid pengarna räcker hela månaden men jag är tacksam för att jag har en grund.
Finns mycket man bara tar för givet. Hälsa, ekonomi. Ibland blir jag nästan gråtfärdig av tanken att jag har rinnande rent vatten och toalett liksom, så tacksam att jag inte behöver kämpa med det också.
Har en grund som sagt, det underlättar all annan skit man får dras med.
"I'm too old for this shit."
Att jag kan gå och att jag kan prata - trots allt ingen nämnvärd värk.
Mycket kan köpas men inte all hälsa.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag har ett par kompisar som ringer mig och som är riktigt vettiga människor!
De ger mig stor glädje!