Handlar du på rea?
Brukar du handla på reor?
Tjänar man pengar på det eller är det ett sätt att lura sig själv till att köpa saker man annars inte skulle köpt?
Berätta era tankar kring det här med att handla på rea.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Jag handlar ofta på rea. Särskilt kläder och skor, handlar ofta vinterkläder på våren/sommaren och vår/sommarkläder på vintern.
Jag inbillar mig i alla fall att jag sparar pengar på det.
Jag är väldigt prismedveten och handlar helst när det är nedsatt pris/begagnat, men då köper jag helst kvalitet så det håller flera år ändå. Så jag sparar en bra slant och köper aldrig något jag inte behöver inom rimlig tid.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tycker om att handla/kolla på saker på rea. Det känns bra att inte handla för fullpris och hittar ofta saker jag tycker om! Däremot har man haft sina floppar, då man handlat sådant man aldrig använt.
Jag handlar på rea. Gillar röda prislappar. :) Min man och jag är olika där. Han köper få kläder men med hög kvalitet. Sen har han det för alltid. Jag tycker det är roligt med variation och köper mer men billigt. Som jag skrev i loppistråden så skänker/säljer jag vidare kläder när jag ledsnat. Så jag har lite cirkulation i garderoben. :)
Jag handlar på rea. Men jag köper inte sådant som jag inte behöver bara för att det är nedsatt pris. Bara nödvändiga saker. Dessutom använder jag kläderna tills de är riktigt nötta. Jag byter inte ut dem bara för att jag tröttnat.
Jag/vi handlar på rea om det är nått jag behöver/vill ha. Tex så hade en läderhantverksbutik superrea på min mans födelsedag så han bad om födelsedagspengar istället för presenter och köpte en hel del han behöver.
Själv är jag däremot väldigt dålig på att köpa saker till mig själv så nån gång/år eller så brukar min man få tvinga mig och då är det inte alltid rea.
l'm back
Handlar oftast på rea. Köpte t ex 4 t-shirts åt styvsonen häromdagen som blev samma pris som om pappan (utan ekonomisk koll) skulle köpt en…

Jag köpte 4 par trosor till priset av ett par i veckan på kapp-ahl. Först var det halva priset på rea och sen eftersom jag är kundklubbsmedlem var det halva reapriset.
Tyckte jag gjorde en bra affär eftersom jag ändå skulle köpa nya trosor 🙂
Ja, men jag har inte råd med stora impulsköp. Nu behöver jag t.ex. nya stövlar, så ser jag ett bra par på rea kommer jag köpa de. Vinterjacka har jag däremot, så även om jag skulle hitta världens finaste på rea skulle det få vara.

Jag köper det mesta på rea. Med lite tålamod hittar man bra grejer så småningom. Bästa fyndet för två år sen var riktigt bra Ecco-kängor för halva priset. De hade kostat 2000,- De kommer jag att ha i mer än 10 år.
>>>Malum domesticum<<<
Köper på rea om det är något jag behöver 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det händer ju att man köper något på rea men jag förhandlar ofta om priser även om det inte är rea. Satta priser är ju inte ristade i sten så det finns mycket att tjäna på att kunna förhandla lite om priserna på det man ska köpa.
En redan prissänkt vara bör ju vara ännu lättare att förhandla ner priset på för butiken har ju inte rea bara för nöjes skull utan dom vill ju bli av med grejerna så fram med förhandlingen.
Till exempel två tröjor med reapris & så blir ni sugna på en 3:e….säg att ni 'är intresserade av alla tre men vill ha 50% på det redan nedsatta priset på 3:e tröjan…går dom inte med på det hela börja låtsas som att ni överväger att strunta i köpet så lär ni få eran rabatt på 50% på plagg nummer 3