Hur säkert är ditt löseord?
Jag är jättekass på alla telefonnummer, bankomatkoder och olika användarnamn och löseord på olika sajter.
Men det kan bli farligt att ha samma lösenord för internetbanken som man har i alla sajter som kräver inloggning.
För plötsligt är dina pengar borta. Samma gäller att när man användr sig av internetbanken ska man logga ut direkt igen. Allt för att minska risken att någon hackare kan komma in i din dator.
En bra artikel om löseord skrev Niklas på Support.ifokus.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alldeles för dåligt, tyvärr men har man teflonminne som jag så har man.
Internetbanken har jag dosa till men det är ganska lätta 4 siffror.
Eftersom jag har barn har jag även lösenord för datorn och det är ganska enkelt det med.
Men, för att knäcka mina lösen måste man känna mig väldigt väl, och det är det inte många som gör. Trör inte ens min man hade kunnat knäcka alla lösen om han hade levat.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag har värsta minnet. Glömmer bort alla nummer, telefonnummer och namn. Därför har jag samma lösenord på många saker.
Men just banksaker har jag andra lösenord. Alla pincod har har skrivit upp fast så att bara jag fattar hur de används. Men det händer jätteofta i affären att jag står där och har glömt pincoden. Då får jag alltid titta på mina hemliga papper. Pinsamt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus