FK genom ett barns ögon
Detta är en kommentar jag skrev i en tråd inne på ÖN i september 2007. Jag kopierar den hit eftersom jag tycker vill dela med mig och få flera att dra på munnen lite.
Min dotter var i 4-års åldern o gick på kyrkans dagis o prästen (som kom o lekte med barnen 1 gång/ vecka) var där o de sitter o pratar o så berättar prästen att på söndag är det familjegudstjänst o de stora barnen ska spela upp en teater om julevangeliet.
Jag kan redan den sagan säger Emma kaxigt. Låt höra då säger prästen o Emma drar igång…
Det var för väldigt väldigt länge sen o Maria o Josef skulle gå jättelångt, det fanns inga bilar då…o anmäla till FÖRSÄKRINGSKASSAN att de fått barn o det fanns inga telefoner heller då förresten tar det i alla fall hela dan att ringa till försäkringskassan det är alltid massa andra som ska prata först o när man sen får prata med ngn är det fel mänska ändå så man kan lika gärna gå dit… De har lite svårt att fatta oxå, alltid blir det fel… Sen måste Maria o Josef sova i en lagård för det fanns inga hotell byggda då….
Nu skrattade prästen o dagisfröknarna så tårarna sprutade o Emma tittar förvånat på dem o undrar **GILLAR NI FÖRSÄKRINGSKASSAN, det gör inte jag!!!
**Tilläggas kan att Emma ganska nyligen fått en lillasyster o antagligen hört mina o faderns diskussioner hemma (våra ord om försäkringskassan lämpar sig i inte i skrift…) däremot hade vi inte diskuterat julevangeliet så var hon fick den delen av berättelsen ifrån vet jag inte…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Barn hör alltid mer än vad man tror:)
Jag jobbade på dagis en gång och varje måndag skulle barnen berätta vad de hade gjort under helgen. Och där fick man höra en del….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Barn är så härliga 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

smart tjej!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#3 Hon brås väl på mamma sin

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

ja barn hör och framför allt kommer ihåg alltför mycket ibland,,, dessvärre minns de offtast vid fel tillfälle så det blir pinsamt,,,, jag råkade säga något ofördelaktigt om polisen en gång när hon var med ca fyra år hon med,,, det var hon välldans kvick att tala om för extramormor när de paserade några poliser en gång,,, extramormor skämdes lite och självklart hörde poliserna det,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.