Billigt bredband/tele?
Jag använder mig av Bredbandsbolaget… Jag har kronofogdskulder, så jag vågade först inte ringa och kolla om jag kunde få deras tjänster… Men dom va så trevliga så och sa att alla förtjänar en andra chans, så många i sverige är olyckligtvist i kronofogdens register pga någon kris i livet..
Så jag har nu den högsta hastigheten på internet (24).. PLUS telefonen gratis (för att jag har så hög internetuppkoppling) så jag betalar 349 i månaden för detta….
Hur bra som helst!!
Försök hitta en sån kombination hos din tele/bredbands leverantör.. Man tjänar på det!

låter billigt, funkar dessvärr inte där jag bor i villa,,,,här är den enbart genom wexnet man kan få och det var svindyrt i startavgiggt bäde wexnett och deras leverantörer så jag har 3g mobilt bredband, det enda som funkar här,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ah nej, ja det är tråkigt. Mamma bor också i hus på landet och där går det inte heller att få comhem och bredbandsbolaget, bara något dyrt bolag :(
#1 Jag har kunnat teckna avtal med både Tele2 och Bredbandsbolaget trots att jag har skulder hon kronkalle. När jag sa till dom att det är inte säkert att jag får teckna abonnemang pga. att jag har skulder till kronofogden så fick jag till svar att vi ger alla nya kunder en chans oavsett om man har skulder eller inte.
Vi har bredbandsbolagets adsl på 24/1 Mbit/s som vi betalar 349:-/mån och deras IP telefoni som vi betalar 99:-/mån. Hos bredbandbolaget har vi 5 IP adresser, 5 e-post och hemside konton på 10Mb vardera. Har tillgång till trådlöst uppkoppling i deras modem.
Innan detta så hade vi Tele2 fiber 10/10 Mbit/s via stadsnät som vi betalade 159:-/mån. för och telefonen hos Telia. Hos Tele2 hade vi tillgång till 1 IP adress, 5 epost konton och bara 1 hemside konto på 10 Mb.
Summan av kardemumman är att jag tycker bredbandsbolaget är bättre, bra support med kunnig personal till skillnad från Tele2s. Fast det finns ett minus med brednadsbolaget och det är att jag inte kan få högre hastighet för bredbandet men klarar mig med 24/1 Mbit/s.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Enda möjlighet som jag har är Fastbit och då bara:
- Upp till 8 Mbit** nedladdningshastighet och 1 Mbit uppladdningshastighet.
- 339 kr/mån
Mycket pengar men det var värre när jag hade modem. Då fick jag värsta telefonräkningar. Satt bara vid datorn på kvällen/helger och stängde av så snabbt som möjligt. Men då var det min son som "hemligt" satt och surfade hela dagen…
Nu kommer iaf inga hemska telefonräkningar längre.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Kan sägas att jag saknar inte modem tiden då man började med 14.8 kb modem och som man uppgraderade vart efter det kom ut nyare med högre hastigheter.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek