Stor varning för Livsprognosen.se!
Stor varning för Webbsajten Livsprognos.se som har på kort tid blivit ett av Sveriges mest anmälda företag. Massor av konsumenter känner sig lurade av bolaget som påstår sig kunna räkna ut hur gammal du blir.
Min dotter åkte på det igår. Hittade länken nånstans och sedan var det typ bara starta. Hon trodde det var mer en skämtlänk, lite frågor om motion och så.
Idag fick hon en räkning. 249 kronor!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja så är det! Jag surfade runt på FaceBook och då kom det upp en reklam ruta där det stog "Vill du veta när du ska dö" typ… Så jag gick in, Starta testet står det med stora bokstäver… Detta va 3 på natten så jag va himla trött med… Lämnade person nummer (Behövs ju för att dom ska veta hur gammal man är nu….. eller?
Sen svarade på en massa frågor som.. motionerar du regelbundet… Hur ofta dricker du?… Men då det va sent så bara stryckte jag lite här och där, frågorna tycktes aldrig ta slut.
Sen kom resultatet… 79.9 år.. Okay…. Och jag fick ett mail… Du ska betala 249 på en faktura inom 14 dagar!
Whatta fuck????
Berättade detta för mamma idag och vi hittade MASSOR av sidor där folk varnar… Polisen varnar… Konsumentverket varnar…
Detta är inte olagligt men felaktig marknadsföring då priset är väldigt litet angivet i deras regler…
Nu sitter en kille på 28 år och hans 27 åriga tjej i kristianstad och hånskrattar åt oss godtrogna svenskar och kasserar in tusentals kronor.
Så frustrerande!!!!!
OCh samma sak www.fordonsvarderingen.se
Också i Skåne, just det Kristianstad det med! UNdar om det är samma lurendrejerifirma! Tredalagatan 5!
JAg klickade in mig härifrån! Reklam i fokus alltså! 399 kr åt pipans långa aftonblad!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Fordonsvärderingen svarar på kritiken:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=461662
Fler kritiserade företag
I ett företagshus på Tredalagatan i Kristianstad drivs Notara. VD Jens Sörensen driver 6 företag från adressen.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=1434168
SVT Play
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Igår fick jag räkningen hem, det gick fort!!! 249 kronor… och adresserat från kristianstad MEN på kuvertet hade posten stämplat österrike! hmmm.. jävla lurendrejjerier.
Jag läste på en annan sajt. Kvinnan där var granne med paret och de hade flyttat till Österrike i höstas. Huset i Kristianstad står tomt.