Hårdare konkurrens om jobb
Konkurrensen om jobb kommer att bli hård de nästa åren. Den stora varselvågen från förra året har inte träffat arbetsmarknaden än.
Nästan 100 000 varslades om uppsägning i fjol. Till det kommer visstidsjobb som inte förlängs. Men av de nyanmälda hos arbetsförmedlingen i januari var bara 10% personer som drabbats av höstens varsel.
Flest jobb kommer att försvinna inom byggyrken och okvalificerade inom industrin. Arbetsförmedlingen bedömmar att 145 000 jobb försvinner i år och nästa år.
Samtidigt kommer det blir brist inom tjänstenäringarna, hälso-och sjukvård, pedagogik, teknik och data.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja inte är det någon trevlig framtidsprognos att se fram emot.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

känns som att det går utför rejält med detta landet nu, är redan tillräcklig konkurans om jobben som det är,,, 72 sökande på mitt hotelljobb förrförra året, sökte på claesohlsson för nått år sen, över 2000 sökande,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag bor i Vänersborgoch som ni säkert läst och hört om på nyheterna så är SAAB i kris… och stänger dom igen det stället så åker det ut 4.000 människor som alla vill ha jobb, ingen chans mer att få jobb i den här stan kan jag säga….. Då flyttar jag härifån…..
Nej, 4000 arbetslösa människor som kastar sig över några lediga jobb i stan låter inte alls bra. Det kommer bli stora tragödier när SAAB måste stänga. Men det är nog så att SAAB´s tider är över. Regeringen vill inte gå in där och General Motors har andra problem än en liten bilfabrik i Sverige.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus