Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett27-laga-billig-mat
Läst 2912 ggr
Ninjisen
0

Man tager vad man haver

Jag brukar slänga ihop lite av vad jag har hemma.. Det brukar bli kanon gott! Igår tex gjorde jag så att jag tog ca 15 köttbullar, delade varje i 4 delar.. Sen ett paket kyckling korv.. Skärde dom i små bitar.. Stekte detta.. Sen hällde över 1 burk krossade tomater och lite grädde.. Blev hur gott som helst, spaghetti till! :) Det är så roligt att experimentera! Och med kryddor kan man göra mkt :)

Man kan röra ihop nästan vad som helst och ha det till ris eller pasta.. Eller potatis för den delen :)

Hawknestgrove
0

Samma sak här. alla små rester, vad som helst, fryser jag in. ÄVen såsslattar. Sen när jag fått ihop tillräckligt mycket, kokar jag pasta och rör ihop alla rester och häller på pastan i en form, täcker med ost om jag har och in i ugnen 225 gr 20 minuter. Hänt i veckan, kallas det. Jättegott!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ninjisen
0

Ja men det va ju smart, blir ju som en gratäng!

Jag gillar inte att kasta mat, rester kan faktiskt bli väldigt goda ihop :)

Alexej
0

Vem har råd att kasta rester? Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

"Nu har jag kokat soppa på en spik igen" brukar jag säga till min man när jag komponerat ihop rester till en måltid.

Avskyr att kasta rester. Det slösas och kastas alldeles för mycket.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mariia89
0

Detta är verkligen något jag måste bli bättre på! Kastas allderles för mycket mat här hemma!!

Maria

mymlanbus
0

Här kastas ingenting :) men ibland lagar jag lite för mycket och då käkar gärna barnen upp det på kvällen, istället för smörgås :)

mariia89
0

Problemet här hemma är att man lagar för mycket mat sen blir det stående i kylskåpet och glöms bort! Måste lära mig att lägga det i frysen istället :D

Maria

DesireEsmeralda
0

Jag är som dig mariia89. Ska verkligen försöka skärpa mig på den punkten. Både för min plånboks och för miljöns skull.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

JMax
0

Bra tips! Tack! Gratängtipset lät gott.

Jag köper alltid för mycket mjölk men i stället för att kasta fryser jag in men vad ska jag göra med den sen… Jag bakar ju typ nästan aldrig bullar så vad mer kan man ha fryst mjölk till?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Gullan402
0

Jag har alltid en liter mjölk i frysen att ha i nödläge. Det går att baka på den och laga mat, och i värsta fall att dricka också, men mjölken måste då få tina sakta.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Norum]
0

Nåt som är gott, billigt och väldigt mättande är spagettigratäng.

Bandpasta kokas enligt förpackningen

Blanda 1 burk tonfisk i olja (annars blir det lite väl torrt) med 1 eller 2 ägg

Lägg hälften av pastan i en ugnsform. Lägg i tonfisken och täck med resten av pastan. Strö på lite ost som får smälta på slutet.

Sen kan man lägga i det man tycker om.. majs, tomat eller vad som helst! Glad

Gerbilflicka
0

Billigt och bra: Anvand nagot till flera maltider.

Kopte en hel farsk kyckling for 30kr forra veckan. Forst at vi bara helstekt, kryddig kyckling med pasta och sas… sedan rensade jag det som blev kvar och gjorde en pastasas av det. Darefter kokade vi det som var kvar och gjorde soppa. Sa 3 ganska lyxiga middagar for oss for 30kr. Glad

silvery
0

vi är tvungna att kasta mycket tyvärr, då vår idiotiskt hyresvärd inte tror att de som bor i en etta behöver frys, utan vi har en  "halvkyl" och i den ett minimalt frysfack. i det får vi plats med: en påse kroketter, ett paket köttfärs och en påse kyckling.

men de tror att vi behöver kastrullskåp xD hade faktiskt valt en frys framför kastrullskåp, då man kan ha kastrullerna i lådan under spisen…

Maja
0

Haha, jag skulle inte våga experimentera med sådant. :P Jag är tillräckligt dålig kock som det är! ;)

Men visst är det synd att kasta, jag brukar till exempel alltid koka alldeles för mycket pasta så det får jag slänga lite varje gång..

Gullan402
0

#14 Då gör man makaronpudding av den överblivna pastan.
Fast jag kom just på att du är diabetiker, då kanske makaronpudding inte är så bra ur den synpunkten.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Maja
0

#15 - Njae, jag äter det mesta, det gäller bara att ta mer eller mindre insulin! =)

Men det blir ju inte mycket pasta över, kanske 1,5 dl. Är väl fel att slänga egentligen, kanske borde försöka mig på att göra någonting. :)

siberlina
0

nu har jag jort   hawknetskrvs   hänt i veckan  , jag kokade pasta   och  blanda i  lite    kött   ,,som   jag hitta  i frysen   , lite stekt  rödlök och   lite   majkorn   . blanda  ihop allt  , sen  hällde jag på en vit  sås    och  på  det   ost,  och in iungnen   en stund  , det blev jätte  gott