Potatisklyftor
köp potatis av fast sort. Skär i klyftor, inte för tjocka. Jag tycker det är godast med skalen kvar.
Jag brukar hälla lite rapsolja och lägga några smörklickar på en plåt i ugnen och sedan lägga på potatisklyftorna när smöret smält. Men det går bra utan smör också. Krydda efter smak eller inte alls. kumminfrön funkar bra. 225 graders ungsvärme. De är klara när de är helt mjuka på insidan och knapriga på utsidan. Mumselimums! Passar till det mesta.
Det är jättegott, billigt och otroligt lätt att göra.
Aldrig mera frysta pommes hos mig 
Ja, det är underbart gott! :D
Ett annat liknande tips :
skär potatis, palsternacka, kålrot och morot i klyftor/bitar .(skala först)
Sätt olja i ugnsformen (jag brukar ha rapsolja) och så krydda med salt och peppar.
ca 30 minuter i ugnen i 200 grader.
Skitgott :) brukar steka nån köttbit till detta.
#2. Mums, nu blev jag hungrig :)
Ja det där lät gott… Och enkelt!! Måste jag prova :)

Det är gott, men jag föredrar att skala potatisen först. Jag gjorde det mycket förr men nu har det inte blivit av på åtminstone 2 år. Det får bli till söndagsmiddagen i morgon.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Det är jättegott!! Jag brukar ha citronpeppar på potatisen det tycker jag är mumsigt!!
Ska prova #2 nån dag med olika rotfrukter! Låter inte helt fel!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mmmm.. Lät verkligen gott med rotfrukterna. Ska prova imorgon! 
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
jag blev så sugen själv också.. :P hm.. Måste handla och göra det där nån dag
Jag har gjort en variant på rotfrukterna i stekpanna.Potatisen har jag inte skalat men palsternacka och morot.jag har skivat dom och lagt i stekpannan med olja. Sen har jag haft i getost och låtit det smälta. Vitlöksklyfta har jag i ibland. Jag har inget kött till.Tipset om getosten fick jag från en som gjorde reklam för potatis på ica maxi.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Blir alltid sugen när jag läser recepter, framför allt på grönsaker. Gôtt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Det är jättegott med skalet kvar. MUMS!! Jag blev lite sugen där haha! Sen ska man ha till lite fläskfile. Mumsi :)
/Elvira :D

Jag brukar ha i hela vitlöksklyftor (utan skal), och sen skär jag bitarna efter hårdhet, dvs morötter som är hårdast i små bitar, och sånt som är mjukare i större bitar. Då blir allt klart samtidigt!
Hakar på #2 ide men lägger gärna till lite rödlök.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Det här blev ju en oväntat rolig tråd!
Började med potatis och sedan har det fyllts på - det börjar bli riktigt smarrigt nu! 
Ja, detta är mycket godare än pommes! Hackbacks potatis eller vad det heter är oxå enkelt, gott och billigt.
Jag tror du menar Hasselbackspotatis 
#16 haha, kanske det =P hemma kallar vi det så iaf. så tokigt det kan bli.
#13 ah. rödlök skulle nog vara gott till :)
Ja jag brukar också köra den varianten med potatis och rotfrukter. Nästan standard varje lördag här. Fick tipset av Sofia85, att blanda allt med olja och kryddor i en plastpåse och skaka om innan du häller upp det på plåten. Då blir allt täckt med olja och kryddor och man blir inte grisig om händerna heller.
Brukar kör med palsternacka, selleri morot och potatis och så vitlöksklyftor, förstås!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag använder potatis, rotselleri, pallsternacka, morot, rödlök som jag skär ner i klyftor/stavar och lägger i längpannan med olja och kryddar med flingsalt, svartpeppar från kvarnen, vitlök samt timjan. Passar kalas till grillat kött, kyckling.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Italiensk salladskrydda är inte dumt till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....